Gå til innhold

Nabo iniviterte meg til å feire at datteren har fått mensen

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en veninne/bekjent/nabo som er veldig alternativ, og i går ble jeg invitert til en slags seremoni for å markere at datteren hennes har fått menstruasjon.

Jeg trodde slikt var vanlig i afrikansk kultur? Hun er ikke afrikansk, men britisk/norske

Hadde mine foreldre arrangert fest når jeg fikk mensen på slutten av 80 tallet, hadde jeg dødd av skam.

Må finne ut litt mer hva det dreier seg om før jeg takker ja. Det skal visst være kun jenter/damer til stede.

Anonymkode: 57971...d79

• Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Har en veninne/bekjent/nabo som er veldig alternativ, og i går ble jeg invitert til en slags seremoni for å markere at datteren hennes har fått menstruasjon.

Jeg trodde slikt var vanlig i afrikansk kultur? Hun er ikke afrikansk, men britisk/norske

Hadde mine foreldre arrangert fest når jeg fikk mensen på slutten av 80 tallet, hadde jeg dødd av skam.

Må finne ut litt mer hva det dreier seg om før jeg takker ja. Det skal visst være kun jenter/damer til stede.

Du må jo bare dukke opp. Alt annet blir bare dumt. REF : Woke .  ABSOLUTT alt skal opp og frem, uansett hva 😑

Anonymkode: 6fd6f...6b1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, så dustete. Det hadde jeg ikke villet være en del av.

Dette er ikke «kultur» som fremmer kvinnehelse eller åpenhet, det er bare fjås og selsualisering.

Anonymkode: 4ad17...78d

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Herregud, så dustete. Det hadde jeg ikke villet være en del av.

Dette er ikke «kultur» som fremmer kvinnehelse eller åpenhet, det er bare fjås og selsualisering.

Men dette handler jo bare om mangfold, inkludering og alt det der ?..Det har jo ingenting med tradisjonelle norske verdier og den gamle måten å leve på ????

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kul nabo du har. Husk å spørre om du skal ta med deg noe. Syns det er på tide at vi gjør en fest av at jente utvikler seg på denne måten. Burde være standard. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Littforironisk skrev (22 minutter siden):

Kul nabo du har. Husk å spørre om du skal ta med deg noe. Syns det er på tide at vi gjør en fest av at jente utvikler seg på denne måten. Burde være standard. 

Signerer denne.

Du burde spørre om du skal ta med bind eller andre produkter som har med intimhygiene å gjøre. Det kan fort bli nyttig i en sånn setting..jeeez..Er det mulig liksom ???

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Men dette handler jo bare om mangfold, inkludering og alt det der ?..Det har jo ingenting med tradisjonelle norske verdier og den gamle måten å leve på ????

Hvordan får du det til å handle om mangfold? Ca 50%av befolknkngen får mensen og 100% av befolkningen er inneforstått med det. Hvor er inkluderingsargumentet???

Nei, det har ingenting med norska tradisjoner å gjøre heller. Hva mener du med «gamle måten å leve på»?? Vi feiret ikke mensen før heller..??

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Stakkars datter!!! Hvor gammel er hun? 
Enig med TS i ar dette er pinlig. Hadde jeg vært datteren ville jeg nok dødd av skam. Hadde jeg blitt invitert til noe så idiotisk ville jeg takket nei. Usikkert om jeg hadde giddet å finne på en unnskyldning eller om jeg ville sagt rett ut at dette ikke faller seg naturlig for meg å hause opp på noe vis. 
Får virkelig vondt sv den datteren!!!

Anonymkode: f40a4...571

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Stakkars datter!!! Hvor gammel er hun? 
Enig med TS i ar dette er pinlig. Hadde jeg vært datteren ville jeg nok dødd av skam. Hadde jeg blitt invitert til noe så idiotisk ville jeg takket nei. Usikkert om jeg hadde giddet å finne på en unnskyldning eller om jeg ville sagt rett ut at dette ikke faller seg naturlig for meg å hause opp på noe vis. 
Får virkelig vondt sv den datteren!!!

Anonymkode: f40a4...571

Datteren er nesten 14 år og jeg tror hun synes det er kult,.

Jenta fortalte meg at hun hadde fått mensen da jeg møtte henne på butikken sist fredag, og hun sa at hun hadde sagt det til alle jentene i klassen også, og virket stolt og glad.

Hun er jo vokst opp med en veldig alternativ mor, og lever i en annen verden enn mange av oss andre.

Moren skriver om sine sykluser på fb, og har bl.a lagt ut bilder av hvordan ulike kjønnslepper ser ut på profilen sin.

Ts

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Hvordan får du det til å handle om mangfold? Ca 50%av befolknkngen får mensen og 100% av befolkningen er inneforstått med det. Hvor er inkluderingsargumentet???

Nei, det har ingenting med norska tradisjoner å gjøre heller. Hva mener du med «gamle måten å leve på»?? Vi feiret ikke mensen før heller..??

Oi, så woke 🤣

Vittig. Skjønte du ikke at dette virket flaut for de unge jentene det gjaldt?...Eller fortalte ikke den "woke"-hjernen din deg det at dette var litt flaut å prate om ?...Uansett, veldig morsom tråd, som plutselig ble mye morsommere av sånne som deg...Som attpåtil ikke kunne skrive norsk 🤣

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Datteren er nesten 14 år og jeg tror hun synes det er kult,.

Jenta fortalte meg at hun hadde fått mensen da jeg møtte henne på butikken sist fredag, og hun sa at hun hadde sagt det til alle jentene i klassen også, og virket stolt og glad.

Hun er jo vokst opp med en veldig alternativ mor, og lever i en annen verden enn mange av oss andre.

Moren skriver om sine sykluser på fb, og har bl.a lagt ut bilder av hvordan ulike kjønnslepper ser ut på profilen sin.

Ts

Auda. Hun er sikkert veldig stolt av datteren sin, men allikevel...Det er da en grense...Tenker ihvertfall jeg 🫣

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent jeg blir målløs... Hadde hvertfall ikke gått - for datteras skyld. Støtt henne heller om hun blir mobbet, fordi risikoen er stor.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Lawyam skrev (3 minutter siden):

Sjeldent jeg blir målløs... Hadde hvertfall ikke gått - for datteras skyld. Støtt henne heller om hun blir mobbet, fordi risikoen er stor.

Eventuelt kan du bare ta "brodden" av det hele ved å ta med en pakke med bind og gi det til henne i all offentlighet. og til og med gratulere henne med "voksenheten". Da hadde du vært min helt🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Oi, så woke 🤣

Vittig. Skjønte du ikke at dette virket flaut for de unge jentene det gjaldt?...Eller fortalte ikke den "woke"-hjernen din deg det at dette var litt flaut å prate om ?...Uansett, veldig morsom tråd, som plutselig ble mye morsommere av sånne som deg...Som attpåtil ikke kunne skrive norsk 🤣

Leser du i det hele tatt hva jeg skriver??

Jeg er ikke Woke når jeg er imot å feire mensen med naboene… Jeg synes hele greia er motbydelig og ville selv dødd av skam i den alderen. Så hvorfor argumenterer du mot meg når du er enig??🙄 Det er tydelig at poenget flyr over hodet ditt, skrivefeil eller ikke.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde aldri deltatt. Stakars jente. 

Anonymkode: 0423e...ab1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Du får lage en tampong- og bindkake toppet med en menskopp. 

Da jeg gikk på barne- og ungdomsskolen husker jeg at det var mye snakk om mensen blant jentene, og de som fikk den på barneskolen følte seg veldig voksne. Men det var ikke noe vi snakket med mange andre om, iallefall ikke naboen.c

Anonymkode: e3518...03b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det mat og drikke der å få? Hvis ja, selvfølgelig burde du gå, kan jo spise deg god og mett for en billig penge (gratis)!

Anonymkode: 452bf...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

hvor gamle er jenter når de får mensen? 

Anonymkode: 905c8...bd7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

hvor gamle er jenter når de får mensen? 

Anonymkode: 905c8...bd7

Noen får mensen når de er 10-11, andre kan være 13-14. 

Jeg håper for guds skyld at denne datteren er kjent- og fortrolig med at moren arrangerer mens-party, og at det ikke er et surprise mens-party. 🙄

Anonymkode: f3242...9d4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...