Gå til innhold

Hva er det perfekte mellomrommet mellom barn 1, 2 og 3?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi har en på 4 og en på 2. De er begge aktive barn og midt i trass for tida! Men det er mye gøy og mye kjærlighet! 🥰

Tanken på nr 3 har streifet oss, men vi er så usikker på når vi skal prøve på det nå eller vente. Mtp alderen vår og kanskje søskenforhold (?) er det kanskje lurt å få de tettere. Men samtidig hadde det vært fint å ha baby når eldstetøtta har begynt på skolen og nr 2 er blitt hakke eldre. Føler vi kanskje får nyte babytiden litt mer og så er de eldste mer selvstendig.

Hva synes dere? Erfaringer? Er det verdt det å ha de tett eller er det best å vente litt? Og hvis dere kunne endre på det hva hadde dere valgt da? 

Anonymkode: 5dcb8...d6b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mine tre er 13, 4 og 2 år. Jeg syns 2 år mellom er perfekt. Skulle gjerne hatt de nærmere i alder med nr 1 og 2, men ikke alltid ting blir som man har tenkt. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 12 måneder mellom mine to yngste og for meg er det den ideelle forskjellen. De er skolebarn nå og har vært bestevenner hele tiden. 

Anonymkode: 5d1bb...a2b

AnonymBruker
Skrevet

Her er de 3, 8 og 12. ideelt sett kunne de yngste vært litt nærmere hverandre, men 3,5 år mellom de eldste synes jeg har vært kjempebra.

Anonymkode: 5a005...b1f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Vi har en på 4 og en på 2. De er begge aktive barn og midt i trass for tida! Men det er mye gøy og mye kjærlighet! 🥰

Tanken på nr 3 har streifet oss, men vi er så usikker på når vi skal prøve på det nå eller vente. Mtp alderen vår og kanskje søskenforhold (?) er det kanskje lurt å få de tettere. Men samtidig hadde det vært fint å ha baby når eldstetøtta har begynt på skolen og nr 2 er blitt hakke eldre. Føler vi kanskje får nyte babytiden litt mer og så er de eldste mer selvstendig.

Hva synes dere? Erfaringer? Er det verdt det å ha de tett eller er det best å vente litt? Og hvis dere kunne endre på det hva hadde dere valgt da? 

Anonymkode: 5dcb8...d6b

2 år mellom er perfekt, når de er så tett i alder får de et nærmere forhold enn hvi de er mange år mellom, det er min mening

Anonymkode: 9a746...339

AnonymBruker
Skrevet

To år er fint, ikke noe å vente på. Jo før alle er ute av bleier jo bedre. 

Anonymkode: 6332f...c31

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer an på kjønnsidentitet vil jeg si. Hvis nr. 2 er gutt ville jeg gitt det litt mer mellomrom, slik at en evt. lillesøster ikke tar han igjen mentalt. Det blir det mye søskenkrangling av…

Anonymkode: c3d7f...49e

AnonymBruker
Skrevet

Har 15 mnd mellom de to første. Tredje fikk vi 4 år etter mellomste kom. Hadde jeg kunne valgt om igjen så hadde jeg fått tredje på rappen også. 

Anonymkode: 088eb...f45

AnonymBruker
Skrevet

Her rakk nr. 3 akkurat 4-årsdagen til nr. 1. To år imellom er helt supert, ville heller hatt de tettere enn over enda lengre tid.

Anonymkode: 4ec1f...bb9

AnonymBruker
Skrevet

Rundt 3 år mellom barna er det beste for dem, da får alle barna masse oppmerksomhet og omsorg "alene" med foreldrene sine i livets aller viktigste år og når de trenger det mest.

Samtidig er de tette nok til at de leker fint sammen når de ikke er med egene venner.

Anonymkode: ac36d...8d7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...