Gjest ny Skrevet 14. mars 2006 #1 Del Skrevet 14. mars 2006 Har fått drømmejobben! Hurra for meg! Skal møte der for tilbud dvs hvordan stillingen vil bli og lønnstilbud. Har allerede antydet en ønsket lønn på siste intervju, en slump mer enn jeg har i nåværende jobb (jeg vet ikke lønnsnivået der enda så det var bare en antydning og jeg sa også det at det kommer jo an på lønnsnivået her). Det er forresten en høy stilling i det private. Så sier en venninne av meg at jeg må gjøre klar argumenter for hvorfor jeg skal ha så mye i lønn... Hadde liksom tenkt å se hva de tilbyr og så tenke en dag eller to på det (det pleier man jo kunne) og så akseptere eller be om mer - ikke starte en argumentasjon når jeg er der. Hva tror dere? Må jeg ha klar hardtslående argument om hvorfor jeg fortjener så mye lønn som jeg har bedt om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. mars 2006 #2 Del Skrevet 14. mars 2006 Etter egen erfaring så må man ikke det i og med at det er snakk om nyansettelse. Hadde det derimot vært en jobb du allerede var i og ønsket høyere lønn, så måtte du ha stilt med gode argumenter. Du bør selvfølgelig uansett ha argumentene klare nå også: det er klart de ønsker å vite hvorfor du mener den lønnen du antyder er passende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå