Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når du har totalt mistet nattesøvnen (insomnia) og klarer ikke utføre forventede oppgaver på datamaskinen, og misser deadline. Hvordan tar man denne samtalen med sjefen? 

Hver dag blir en ond sirkel og hver dag blir bunken større. Hvordan unnskylder man seg for å ikke presentere? Kan man miste jobben? 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville bare vært helt åpen om det og fortelle hvordan det påvirker deg. Håper virkelig det ordner seg med søvnen din snart. ❤️

Anonymkode: 6352e...db2

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
Tomatplanten skrev (54 minutter siden):

Når du har totalt mistet nattesøvnen (insomnia) og klarer ikke utføre forventede oppgaver på datamaskinen, og misser deadline. Hvordan tar man denne samtalen med sjefen? 

Hver dag blir en ond sirkel og hver dag blir bunken større. Hvordan unnskylder man seg for å ikke presentere? Kan man miste jobben? 

Hvis det faktisk er snakk om insomni, så er det jo dette et helseproblem og du må selvfølgelig bestille deg en legetime. 

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Inb4 at noen sier ta deg sammen og at du fortsatt skal kunne klare å jobbe selv om du holder på å sovne på pulten. Folk skjønner ikke hvor hemmende søvnproblemer kan være. Jeg er selv diagnostisert med forsinket-søvnfasesyndrom og livet og å prøve å forholde seg til A-menneske samfunnet blir vanskelig til tider

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må selvsagt dra til legen for eventuell sykemelding hvis du ikke kan jobbe. Hvordan skal arbeidsgiver kunne legge til rette for dette uten videre? 

Anonymkode: b871f...d17

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært der selv i lengre perioder i mer enn ti år. Trening eller fysisk jobbing i 18-20 tiden på kvelden og å ikke spise etter kl 20 hjelper litt, men løser ikke problemet.

Anonymkode: 30a74...59d

AnonymBruker
Skrevet

Man sier i fra før deadline går ut, at man ikke vil rekke det, fordi man har fått store søvnproblemer, og at man har bestilt legetime. 

Ja, man kan miste jobben hvis man ikke utfører oppgavene sine. Men man vil bli innkalt til møter om det først, hvor man får sjanse til å forklare seg, og gjøre forbedringer. 

Arbeidsgiver har plikt til å tilrettelegge så langt det er mulig for å unngå eller korte ned på sykefravær. Men du som arbeidstaker har plikt til å medvirke til det. 

Anonymkode: c8658...e63

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Regner med du har vært hos lege? Og en gradert sykemelding kanskje er noe mens du prøver ut det lege har bedt deg om?

Du ber om en samtale med sjefen din og forklarer problemet. At du for tiden xxx og at du i denne perioden er redusert. 

Anonymkode: 3d593...344

• Liker 2
Skrevet

Takker for gode svar. ❤️ Har tidligere fått mye god hjelp fra lege. Jeg syns søvnproblemer er litt tabu å snakke om med folk, for alle føler seg jo litt utslitt og søvnløs i blant. Partnere (på jobb) kan ofte snakke om at de ikke fikk sove før 3. Så søvn er noe jeg føler at man overhodet ikke får forståelse for..

eller sympati for legemlding for «du må betale for fri slik at jeg kan sove godt». 

Men når man sitter med komplekse oppgaver på og og ikke forstår bæra grunnet søvnmangel, og uka blir tøffere for hver dag man har panikk fordi man ikke klarer å levere på høyt nivå… ja så er faktisk bare to dager lave skuldre og god søvn nok for å hente seg inn og kognitivt kunne fungere igjen. 

Jeg blir å prøve å ta en prat, men skal prøve å formulere meg hensiktsmessig. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Sliter med det samme. Etter mange år der jeg har prøvd alt mulig har jeg takket ja til sovetabeletter fra legen. Tar de ikke hver dag, men da vet jeg at jeg får sovet noen netter i hvert fall. 

Anonymkode: 8e219...aad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Sliter med det samme. Etter mange år der jeg har prøvd alt mulig har jeg takket ja til sovetabeletter fra legen. Tar de ikke hver dag, men da vet jeg at jeg får sovet noen netter i hvert fall. 

Anonymkode: 8e219...aad

Sover du godt med sovepiller? Jeg blir enten liggende våken likevel, eller hvis jeg sovner så blir det så dårlig søvnkvalitet at jeg våkner jeg ikke uthvilt. Der er bare en ting som hjelper for meg og det er å ha mindre stress i livet. 

Anonymkode: 85791...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...