AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Jeg har blitt avhengig av Otrivin ila svangerskapet, så fikk skrevet ut kortison nesespray fra legen for en uke siden. Men jeg er fremdeles fullstendig tett i nesen. Rr det noen som har opplevd at det kan gå en stund før kortison nesespray virker? Anonymkode: 2525f...9c2
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Ja, det kan ta tid. Jeg var også avhengig etter graviditet, kjøpte Otrivin for barn og brukte det i den ene neseboret til det andre ikke var tett mer. Anonymkode: 7a360...05e 1
Tekumseh79 Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Brukte det i mange måneder uten at det hjalp. Slutta og fortsatte med kun saltvann som "placebo." Og uten at jeg visste når, åpna nesa seg. Men jeg tipper det tok minst ett år (etter 15 år på Otrivin.) 1
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april Ja, det kan ta flere uker før den har effekt. Jeg brukte vanlig nesespray, sluttet på dagen da barnet var ute for salg var jeg jo ikke lenger tett i nesen 🥳 Anonymkode: 4e03e...913
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april Legen min sa jeg bare kunne fortsette med otrivin under svangerskapet siden man liksom har nok å plages med likevel som gravid 😅 Får heller ta knekken på den avhengigheten når barnet er ute! Anonymkode: d9fdc...488
AnonymBruker Skrevet 30. april #6 Skrevet 30. april Jeg syntes aldri at kortison nesespray fungerer noe særlig. Ga opp etter noen mnd bruk. En måte å slutte på er å spraye kun ett nesebor så det andre venner seg av med nesesprayen, så får du i det minste puste. Men om du ikke har så lang tid igjen før fødsel så er det snart over. Anonymkode: 5b4a9...371
AnonymBruker Skrevet 30. april #7 Skrevet 30. april Jeg var selv avhengig av nesespray under graviditet, og mitt beste tips er å bruke svakere nesespray, feks otrivin for barn, som har halv eller 1/4 av dosen som nesespray for voksne. Da blir slimhinnene litt mindre betent, er min erfaring. En slags nedtrapping. Hvis du klarer å gå ned til den laveste dosen, kan du etter hvert prøve å fase helt ut, feks ved at du kun bruker spray i ett nesebor. Du kan også prøve ut PROPONENT nesespray, det er den eneste sprayen som har hjulpet meg å komme over avhengigheten (og jeg har prøvd det meste, inkl vanlig saltvannsspray, allerginedespray og kortison). Men, som legen min sa, det er ikke farlig for babyen on du bruker nesespray, det er kun dine slimhinner det går ut over. Dessuten er det for en veldig begrenset periode, jeg ble umiddelbart kvitt nesetettheten etter fødsel, det var faktisk ganske fascinerende!! Anonymkode: e6559...c84
AnonymBruker Skrevet 30. april #8 Skrevet 30. april Var avhengig hele forrige svangerskap, behovet forsvant på dagen jeg fødte. Er avhengig dette svangerskapet også, regner med jeg glemmer vekk hele nesesprayen igjen idet ungen er ute. men tilbake til spørsmålet ditt, min søster brukte ca 5 uker etter mange års avhengighet av otrivin til at kortison-nesespray begynte få effekt. Anonymkode: 44343...13f
Abra Skrevet 30. april #9 Skrevet 30. april Ja, fikk nasonex. Måtte bruke den lenge før den hadde noe særlig effekt.
AnonymBruker Skrevet 30. april #10 Skrevet 30. april Sånn nasonex du har fått? Funka ikke for meg. Slutta tvert med nesespray, var avhengig over 10 år... Det gav seg gradvis, men var helt fin etter 3-6 mnd. Anonymkode: a4044...8cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå