Gå til innhold

Skifte karriere, greier ikke mer, tips til feltbytte?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.  

Jeg har arbeidet i oppvekstsektoren i 17 år, siste sju årene som styrer i barnehage. 

Jeg ser ikke noen fremtid for meg i yrket lenger uansett stilling. Jeg har ikke lyst til å gå ned eller opp i systemet. Jeg trur ikke det er noen fremtid for meg som er berekraftig her. Jeg har virkelig prøvd. 

Jeg er så ekstremt omsorgstrøtt (og sykemeldt). Bytte til helse eller andre felt med tilsvarande (eller mer) ansvar er ikke lurt. Alle typer omsorgsyrker utgår dei neste åra. Jeg har ingenting å gi.  

Jeg vet ikke hva jeg kan bytte til. Hva kan jeg omskolere meg til? Vil ikke ha ansvar for mennesker. 

Bryr meg ikke om løn. 

Anonymkode: 8e373...f0d

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Renhold, lager? 

Anonymkode: 0323f...056

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Renhold, lager? 

Anonymkode: 0323f...056

Det hørest helt fantastisk ut. Hvordan er det å arbeide som renholder? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva med bibliotekar? 🤓 

Anonymkode: de1ec...835

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Saksbehandler i kommunen?

Anonymkode: 1d244...fa8

• Liker 5
Skrevet

Du kan helt sikkert få jobb på NAV, siden du er barnehagelærer, og har ledererfaring. Andre lederjobber kan også være aktuelle, både privat og innen stat og kommune. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Toll👌

Anonymkode: 8bcbf...7c6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei.  

Jeg har arbeidet i oppvekstsektoren i 17 år, siste sju årene som styrer i barnehage. 

Jeg ser ikke noen fremtid for meg i yrket lenger uansett stilling. Jeg har ikke lyst til å gå ned eller opp i systemet. Jeg trur ikke det er noen fremtid for meg som er berekraftig her. Jeg har virkelig prøvd. 

Jeg er så ekstremt omsorgstrøtt (og sykemeldt). Bytte til helse eller andre felt med tilsvarande (eller mer) ansvar er ikke lurt. Alle typer omsorgsyrker utgår dei neste åra. Jeg har ingenting å gi.  

Jeg vet ikke hva jeg kan bytte til. Hva kan jeg omskolere meg til? Vil ikke ha ansvar for mennesker. 

Bryr meg ikke om løn. 

Det er det jo bare fantasien som setter grenser for. Spørsmålet er jo hvor mye innsats du er villig til å legge ned. Hvor gammel er du? Hvor mange år med støtte hsr du igjen hos Lånekassen? Har du barn? Huslån? Andre økonomiske forpliktelser? 

Det er ikke bare-bare å få jobb som ufaglært. Husk at du skal konkurrere med hundrevis av søkere som er yngre og sprekere enn deg: Studenter, skoleelever, innvandrere samt alle andre som er i samme situssjon som deg (drittlei av jobben og vil bytte, uten flere ben å stå på enn karrieren de vil vekk fra)

Skrevet
Gaia skrev (9 timer siden):

Du kan helt sikkert få jobb på NAV, siden du er barnehagelærer, og har ledererfaring. Andre lederjobber kan også være aktuelle, både privat og innen stat og kommune. 

Nav er vel ikke bra for noen med omsorgstrøthet? Da er jo alt fokus på brukere, men i et håpløst system som gjør jobben veldig vanskelig.

TS hva med butikk? Om du har leder erfaring kan du sikkert få en grei lønn som butikk sjef et sted. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (2 minutter siden):

Nav er vel ikke bra for noen med omsorgstrøthet? Da er jo alt fokus på brukere, men i et håpløst system som gjør jobben veldig vanskelig.

TS hva med butikk? Om du har leder erfaring kan du sikkert få en grei lønn som butikk sjef et sted. 

denig i det første men det siste er jo også å jobbe med mennesker.. og er et serviceyrke.

Anonymkode: f07d0...9fd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei.  

Bryr meg ikke om løn. 

Da må du på skolebenken, få deg en utdannelse som ikke innebærer å jobbe med mennesker, masse å velge i der.

Anonymkode: 640d0...2f9

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

denig i det første men det siste er jo også å jobbe med mennesker.. og er et serviceyrke.

Men ikke omsorgs yrke... Men du har kansje rett, da kommer jeg ikke på noen passene jobber. Vaskedame kansje, mennda skal du jo hjem til menesker, eller gå og banke på kontorene deres. Så du må vel forholde deg til menesker der også. Tror det er vanskelig å finne en jobb som ikke har noen meneske kontakt. 

Skrevet (endret)

Jeg er i noe av samme båten jeg også men ikke sykmeldt. Har prøvd meg på andre ting men også kommet frem til at helsevesenet generelt som sykepleier er såpass utmattende pga stadige endringer og kutt mm at jeg vil totalt vekk. Synet på kvalitet er blitt forkastet slik at man selv blir totalt ødelagt.

Prøvde meg på lærerstudiet men hoppet av da det ble for krevende og for mye samhandling med folk generelt som man må bistå med følelser og behov at det ville bli samme energisuget. 

Har selv vurdert regnskap men usikker på hvor jeg skal begynne😅

Endret av Fighter83
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (7 minutter siden):

Men ikke omsorgs yrke... Men du har kansje rett, da kommer jeg ikke på noen passene jobber. Vaskedame kansje, mennda skal du jo hjem til menesker, eller gå og banke på kontorene deres. Så du må vel forholde deg til menesker der også. Tror det er vanskelig å finne en jobb som ikke har noen meneske kontakt. 

det var det jeg også tenkte, man må forholde seg til mennesker i alle settinger og siden TS Skrev at hun ikke vil ha ansvar for mennesker, altså relatere til folk flest liksom er det enste jeg kan komme på analyst i en organisasjon der de ikke forholder seg til annet enn de data som skal analyseres og legger frem en rapport andre tar stilling til.. 

Skrevet
Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Er ikke noe problem å jobbe uten å ha fysisk kontakt med mennesker hvis man jobber på NAV. Man kan jobbe på kontaktsenteret, eller bare som saksbehandler ute å være i front som kundebehandler. Da jobber man ikke med omsorg, men med paragrafer. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det hørest helt fantastisk ut. Hvordan er det å arbeide som renholder? 

Ikke gå dit! Du blir ikke verdsatt,lønna er dritt og du ødelegger kroppen din. Pluss at folk ser på deg som møkka under skoene sine. Da hadde jeg heller valgt butikkarbeid. 

Anonymkode: aa6dd...b6d

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...