Gå til innhold

Hvorfor er ingen reklame for advokattjenester?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I USA er reklame for advokattjenester veldig vanlig.

Tror aldri jeg har sett en advokat eller et advokatkontor som har reklamert for sine tjenester på TV, radio eller andre steder. Er det ikke lov?

Anonymkode: 09b83...c0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er kanskje større konkurranse der?

Det er noen som har annonser i lokalaviser. Jeg tror de fleste drar inn nok klienter uten annonsering. Mange velger en advokat som noen de kjenne har brukt og er fornøy med, eller som har fått omtale i media når de har vunnet saker.

Anonymkode: 9421e...53c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Advokater vil nok gå stille i dørene slik at ingen kan stille for store spørsmål med hva de krever i betaling.

Anonymkode: a9658...a94

AnonymBruker
Skrevet

Det reklameres for advokater i Norge. Om du søker etter f.eks advokat erstatning så vil du få opp sponsede lenker. 

Å kjøpe reklame fra Google er nok mer effektivt enn å kjøpe reklame på TV. På google så når man jo ut til de som ser etter erstatningsadvokat, mens på TV så når man ut til absolutt alle og 99,99 prosent av de som ser reklamen ser ikke etter en erstatningsadvokat. 

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det er kanskje større konkurranse der?

Det er noen som har annonser i lokalaviser. Jeg tror de fleste drar inn nok klienter uten annonsering. Mange velger en advokat som noen de kjenne har brukt og er fornøy med, eller som har fått omtale i media når de har vunnet saker.

Anonymkode: 9421e...53c

Er vel også advokater som tar på seg høyprofilerte saker nettopp for å markedsføre seg selg og firmaet. I tillegg til advokater som uttaler seg i mediene, skriver  artikler, holder foredrag, osv for å markedsføre seg selv og firmaet. 

Anonymkode: 34439...6c5

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror nok kampen om klienter er betydelig hardere "over there". Men så har de jo et helt annet – og ganske ekstremt – forhold til erstatningsrett i de fleste statene.

Men (forsvars)advokater reklamerer faktisk i Norge: En venn var for noen år siden såkalt besøksvenn på Ullersmo gjennom Røde Kors. Han tok med noen fangeaviser/internaviser eller hva en nå skal kalle det hjem. Disse var virkelig breddfulle av annonser fra forsvarsadvokater som reklamerte med døgnåpne vakttelefoner osv.... 😄

Anonymkode: 2adc3...341

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 22.13):

Tror nok kampen om klienter er betydelig hardere "over there". Men så har de jo et helt annet – og ganske ekstremt – forhold til erstatningsrett i de fleste statene.

Men (forsvars)advokater reklamerer faktisk i Norge: En venn var for noen år siden såkalt besøksvenn på Ullersmo gjennom Røde Kors. Han tok med noen fangeaviser/internaviser eller hva en nå skal kalle det hjem. Disse var virkelig breddfulle av annonser fra forsvarsadvokater som reklamerte med døgnåpne vakttelefoner osv.... 😄

Anonymkode: 2adc3...341

Det har også vært artikler i avisene om forsvarsadvokater som smugler narkotika, tobakk, osv  inn i fengslene for å prøve å kapre klienter. 

https://www.vg.no/nyheter/i/O4a31/gir-gaver-for-aa-kapre-klienter

https://www.nrk.no/norge/_-forsvarsadvokater-tilbyr-klienter-kebab-og-dop-1.13235418

Anonymkode: 34439...6c5

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 20.33):

Tror aldri jeg har sett en advokat eller et advokatkontor som har reklamert for sine tjenester på TV, radio eller andre steder. Er det ikke lov?

Masse reklame om advokattjennester i FB gruppene for ukrainere/flyktninger.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 20.33):

De vil ikke betale for den slags, i Norge. Men noen få har reklame på Facebook. 
De fleste lever på jungeltelegrafen. 

Anonymkode: 1069b...68a

Skrevet

Jeg trengte advokat nylig. Det handlet om bil. Var glad da ingen flagget eller hadde reklame . Derimot googlet jeg lokale advokater. Noen er spesialister på eiendom. Vet ikke hva det betyr. Jeg fant en advokat som kunne ta min sak. Hadde ingen erfaring med dette. Reklame hadde ikke gjort noe forskjell. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...