Gå til innhold

Hva må til for å bli dyrepleier??


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har veldig lyst til å bli dyrepleier.

Hvordan utdanning er det, og hva må man ha for å komme inn???

Er det lett å få jobb etterpå?

Fortell alt dere vet er dere snill :roll:

Klem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God morgen!

For å bli dyrepleier er det nødvendig å ha 1 års praksisplass på dyreklinikk e.l. og deretter kan man søke på dyrepleierutdanning som er 1 år på veterinærhøgskolen i Oslo.

Tralala.....så jo nettopp nå at de har forandret litt på dette. Se på REGLER på linken......

Sjekk denne :

http://www.veths.no/

Lykke til ! Det høres kjempeinteressant ut! (har litt lyst til å bli dyrepleier jeg og...)

Klem, Kattepus :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dette svaret fikk jeg da jeg spurte om det samme tidligere.... Senere snakket jeg med en jente som er utdannet dyrepleier og hun sa dessverre det ofte var slik som i teksten under, men sa at det kommer selvfølgelig an på hvor man kommer. Hun synes også det hadde vært tøft å være med på slakteri og forsøksdyrplasser i utdanningen. Alt i alt var det ikke så fristende for min del.

--------------------------------------------------------------------------------

Skrevet: 15 Apr 2002 13:28 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Jeg hadde store planer om å bli dyrepleier, men slo det fra meg ut ifra ting jeg hørte.

Du må ofte ta "drittjobbene". Vaske, avlive katter osv. Lønnen er heller ikke så bra...

Men, dette er noe jeg har hørt, så jeg har altså ingen erfaring med det.

Veldig synd, for det kunne vært en kjempefin jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...