AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Føler barn nå for tiden får i seg altfor mye sukker, og at i barnebursdager setter foreldre et dårlig eksempel. Skal være mest mulig sukker og usunne alternativer. Jeg tenkte derfor, hvorfor ikke bytte ut den usunne kaken med smørbrødkake? 😇 Da sparer man også penger, med at de ikke trenger varmmat i tillegg, som ofte går i pizza, taco og annet usunn kreftfremkallende mat. Da får de et deilig sunt måltid med mat og kake i ett ☺️ Fant noen bilder, den første er med spekeskinke og den siste er med deilig varmrøkt laks og avokado, som begge deler er sunt og smakfullt. Og før noen dømmer meg, nei, vi har aldri sukker, fastfood og junkmat i hjemmet. Det er snakk om bursdagsfeiring for barn i 6. klasse for de som måtte lure. Tenker dette er en fin måte å sette et eksempel for de andre foreldrene, og vise at barnebursdag ikke nødvendigvis må bety usunn og helseskadelig mat, at man faktisk ikke må skeie ut med kreftfremkallende mat kun fordi barnet har bursdag. Noe vi som foreldre mener er helt syk ting å gjøre. Vi som foreldre trenger å gå frem og sette et godt eksempel, noe de færreste foreldre dessverre tørr å gjøre. Hva tenker dere om en slik moderne og ikke minst sunn og positiv vinkling som en forbedring på den klassiske og utdaterte barnebursdagen hvor man skal skade ungene med å frotse i helseskadelig og farlig mat 😊 Anonymkode: 2a279...df3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Server grønnsaker, så sørger du i samme slengen med å ødelegge bursdagen ved å være nazi på å være sunn. Anonymkode: 2c54e...04c 24 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. april Populært innlegg #3 Skrevet 29. april Tenker det er en idé å få seg noen venner. Mulig en mann. En hobby. I det hele tatt - et liv med innhold. Anonymkode: a03f3...0ec 35 3 12
cafflatte Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Jeg er veldig glad I smørbrødake og snitter slik du har vedlagt men usikker på om barn i 6. Klasse hadde likt det. Taco kan du gjøre sunt med masse grønnsaker, linser i stedet for kjøttdeig. Er bare å servere dette. 11 8
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tenker det er en idé å få seg noen venner. Mulig en mann. En hobby. I det hele tatt - et liv med innhold. Anonymkode: a03f3...0ec Unnskyld meg? Er det noe galt i å ville oppdra barna til et sunt kosthold, som kan forlenge deres liv og livskvalitet. Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april cafflatte skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig glad I smørbrødake og snitter slik du har vedlagt men usikker på om barn i 6. Klasse hadde likt det. Taco kan du gjøre sunt med masse grønnsaker, linser i stedet for kjøttdeig. Er bare å servere dette. Det var et godt råd, men spørsmålet er da om barna vil reagere på at det ikke blir en bursdagskake? Uff, føler liksom det er så forventet, at man må ha en bursdagskake, men så liker jeg ikke tanken på å servere slik mat i eget hus. Anonymkode: 2a279...df3
AnonymBruker Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Føler barn nå for tiden får i seg altfor mye sukker, og at i barnebursdager setter foreldre et dårlig eksempel. Skal være mest mulig sukker og usunne alternativer. Anonymkode: 2a279...df3 Jeg føler at barn aldri har fått i seg så lite sukker som nå. I hvert fall av de siste par generasjonene. Anonymkode: 4bf83...190 17 8
Amy71 Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april En smørbrødkake med hvitt brød, majones og crème fraîche er alt annet enn sunn. Du kan ha kake, rundstykker eller annen mat, oppskåret frukt osv 25 8
cafflatte Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var et godt råd, men spørsmålet er da om barna vil reagere på at det ikke blir en bursdagskake? Uff, føler liksom det er så forventet, at man må ha en bursdagskake, men så liker jeg ikke tanken på å servere slik mat i eget hus. Anonymkode: 2a279...df3 Blant barn er det forventet med kake. Gjør det noe å servere kake den ene dagen i året? Hva vil bursdagsbarnet? 12 6
AnonymBruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Føler barn nå for tiden får i seg altfor mye sukker, og at i barnebursdager setter foreldre et dårlig eksempel. Skal være mest mulig sukker og usunne alternativer. Jeg tenkte derfor, hvorfor ikke bytte ut den usunne kaken med smørbrødkake? 😇 Da sparer man også penger, med at de ikke trenger varmmat i tillegg, som ofte går i pizza, taco og annet usunn kreftfremkallende mat. Da får de et deilig sunt måltid med mat og kake i ett ☺️ Fant noen bilder, den første er med spekeskinke og den siste er med deilig varmrøkt laks og avokado, som begge deler er sunt og smakfullt. Og før noen dømmer meg, nei, vi har aldri sukker, fastfood og junkmat i hjemmet. Det er snakk om bursdagsfeiring for barn i 6. klasse for de som måtte lure. Tenker dette er en fin måte å sette et eksempel for de andre foreldrene, og vise at barnebursdag ikke nødvendigvis må bety usunn og helseskadelig mat, at man faktisk ikke må skeie ut med kreftfremkallende mat kun fordi barnet har bursdag. Noe vi som foreldre mener er helt syk ting å gjøre. Vi som foreldre trenger å gå frem og sette et godt eksempel, noe de færreste foreldre dessverre tørr å gjøre. Hva tenker dere om en slik moderne og ikke minst sunn og positiv vinkling som en forbedring på den klassiske og utdaterte barnebursdagen hvor man skal skade ungene med å frotse i helseskadelig og farlig mat 😊 Anonymkode: 2a279...df3 La barna får kose seg i bursdag da, dette er hysteri Anonymkode: 12cd9...7b3 11 9
AnonymBruker Skrevet 29. april #11 Skrevet 29. april Er det deg Kristin? Anonymkode: c76db...5c2 14 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #12 Skrevet 29. april Hahaha. Noe av det jævligste jeg har sett. Du vet at det går an å bake grove pizzasnurrer, samt servere store fat med diverse oppkuttet frukt (her kan du også boltre deg kreativt om du gidder), dersom du insisterer på "sunn bursdagsfeiring"? Man serverer ikke unger "tantete" kjerringmat som hører hjemme i et 80-årslag. Med mindre du vil at barnet ditt skal bli utstøtt, såklart. (Men ja, du troller jo bare, heldigvis😉) Anonymkode: 20941...1cf 39 7
AnonymBruker Skrevet 29. april #13 Skrevet 29. april cafflatte skrev (10 minutter siden): Jeg er veldig glad I smørbrødake og snitter slik du har vedlagt men usikker på om barn i 6. Klasse hadde likt det. Taco kan du gjøre sunt med masse grønnsaker, linser i stedet for kjøttdeig. Er bare å servere dette. Stemmer for denne! Taco blir helt sikkert mye kjekkere. Her er fruktspyd alltid populært. Fruktsalat kanskje. Anonymkode: c7d6a...2c4 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det var et godt råd, men spørsmålet er da om barna vil reagere på at det ikke blir en bursdagskake? Uff, føler liksom det er så forventet, at man må ha en bursdagskake, men så liker jeg ikke tanken på å servere slik mat i eget hus. Anonymkode: 2a279...df3 Er det så forferdelig vanskelig å gjøre et unntak for den ene dagen ungen din feirer år? Anonymkode: 2c54e...04c 6 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Unnskyld meg? Er det noe galt i å ville oppdra barna til et sunt kosthold, som kan forlenge deres liv og livskvalitet. Anonymkode: 2a279...df3 Neida, for all del. Du sørger i alle fall for at denne bursdagen ikke blir glemt. Barnet ditt kommer til å bli snakkis resten av året. Anonymkode: 86a39...010 14 8
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april Dette blir for dumt og er hysterisk. Smørbrødkake i barnebursdag? 🤣 Kjør på med sunn mat fra bunnen av i hverdagen, det er mer enn bra nok. Dropp gjerne godteriet, men kake skal man da ha! Anonymkode: f5916...194 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april Og du tenker å servere med cola zero? 😵💫😵💫😵💫 Anonymkode: 7e85d...b9d 6 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april Om ikke dette er tull, så må jeg bare si at det er begrenset hvor mye sukker de får i seg på en bursdag, det tas ett par munnfuller stort sett også ligger resten igjen på bordet eller gulvet😅 De har ikke ro til å sitte å spise så lenge. Det å skulle oppdra andre foreldre og barn er bare tullete og du kommer ikke til å skape en revolusjon ihvertfall😂 Anonymkode: a15a8...bd4 2 5
AnonymBruker Skrevet 29. april #19 Skrevet 29. april Gå for taco. Server med mye grønt og frukt, gjerne økologisk. Kjøp rent kjøtt fra reko ring og kvern egen kjøttdeig. Krydder lages enkelt selv eller kjøpt Helios. mye godt du kan ha til dessert som ikke er kake. F eks fruktsalat eller spyd. Frukt salaten kan ha hakket mørk sjokolade og mandler på, eventuelt en dæsj hjemmelaget krem eller kokos krem. Smoothie er et alternativ Anonymkode: 7e85d...b9d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #20 Skrevet 29. april Minner meg om sånt min bestemor likte, mulig fordi hun da fikk den for seg selv Anonymkode: 031c1...56b 8 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå