BareMay Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Bør Norge innføre reel livstidssstraff for gjengangere som begår alvorlig kriminalitet? Jeg mener ja. Det er viktigere å beskytte uskyldige mennesker enn at kriminelle skal få stadig nye sjanser.. 1
Pawn Hearts Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Hvorfor innføre noe vi allerede har? Forvaring tar seg av det aspektet der. 1
BareMay Skrevet 29. april Forfatter #3 Skrevet 29. april Pawn Hearts skrev (2 minutter siden): Hvorfor innføre noe vi allerede har? Forvaring tar seg av det aspektet der. Hvorfor er det da mulig at gjengangere begår nye handlinger etter løslatelse?
Doris Becker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Vi har det gjennom forvaring, men jeg tror økonomi spiller inn, og det er sjeldent de sitter det de bør, eller skal. Jeg tror dessverre det har mindre med rehabilitering å gjøre. De har ikke plass, og de har ikke råd. Politiet mangler i tillegg ressurser, og de blir ikke fulgt opp som de skal. Det er nitrist å se alle liv som kunne vært spart. Anbefaler å se Trailermannen. Et godt eksempel. 1
Pawn Hearts Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april Doris Becker skrev (2 timer siden): Vi har det gjennom forvaring, men jeg tror økonomi spiller inn, og det er sjeldent de sitter det de bør, eller skal. Jeg tror dessverre det har mindre med rehabilitering å gjøre. De har ikke plass, og de har ikke råd. Politiet mangler i tillegg ressurser, og de blir ikke fulgt opp som de skal. Det er nitrist å se alle liv som kunne vært spart. Anbefaler å se Trailermannen. Et godt eksempel. Har sett Trailermannen. Visst skjer det feil, og innimellom er de grove og får store konsekvenser. Har du forresten sett noen episoder av denne? https://en.wikipedia.org/wiki/Your_Worst_Nightmare Her, med våre milde straffer, har vi langt mindre brutal kriminalitet enn land med livstidsdommer og dødsstraff. Det koster mye, mye mindre også, så det er en vinn-vinn-situasjon. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå