Gå til innhold

Hvor lenge var du tørr i huden etter green peel energy?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Tok green peel energy for ca en uke siden. Fortsatt grisetørr i ansiktet og har brukt opp etterbehandlingen. Trodde man ble fin noen dager etter men synes ikke det ble noe endring, bare tørr og ru irritert hud, uten glowen de lover.

Anonymkode: e829e...9e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville kanskje ha kontaktet klinikken der du fikk behandlingen utført og hørt hva det kan skyldes. Mest sannsynlig har behandlingen vært for kraftig for huden din. I mellomtiden bør du pøse på med fuktserum og en barrierekrem, f.eks. Filorga Global Repair Advanced Cream. Hvis du ønsker et rimelig alternativ, vil jeg foreslå La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 eller CeraVe Advanced Repair Ointment. Både Cicaplast og Repair Ointment er best å bruke om kvelden, men en god barrierekrem til bruk på dagtid er Biotherm Cera Repair Barrier Cream

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (På 30.4.2025 den 10.46):

Jeg ville kanskje ha kontaktet klinikken der du fikk behandlingen utført og hørt hva det kan skyldes. Mest sannsynlig har behandlingen vært for kraftig for huden din. I mellomtiden bør du pøse på med fuktserum og en barrierekrem, f.eks. Filorga Global Repair Advanced Cream. Hvis du ønsker et rimelig alternativ, vil jeg foreslå La Roche-Posay Cicaplast Baume B5 eller CeraVe Advanced Repair Ointment. Både Cicaplast og Repair Ointment er best å bruke om kvelden, men en god barrierekrem til bruk på dagtid er Biotherm Cera Repair Barrier Cream

Tusen takk for et fint og konstruktivt svar. Jeg har faktisk la roche cicaplast balm. Men når jeg smører den på huden så flasser huden under av og legger seg i kremen i ansiktet. Man skal jo ikke peele huden eller bruke syrer nå etter green peel. Og produktene du skal kjøpe etter jeg har renset huden virvler også opp flass/flak i ansiktet som bare blir liggende. Jeg skrubbe huden nå med litt vann og klut, for begynte å bli desperat etter å fjerne flass, og brukte moister sørge fra cliniqe. Det hjalp noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps. Skal se etter det andre du tipset om i Sverige senere i dag. Skulle ta green peel for glow opp før kofirmasjon, men den behandlingen  var den mest bortkastede jeg har tatt ser det ut som. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dessuten brukt opp de bittesmå produktene man må ha etter green peel, til overpris, for flere dager siden. Ikke fint å være så tørr i huden så man får tøerhhetsrynker i huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Har dessuten brukt opp de bittesmå produktene man må ha etter green peel, til overpris, for flere dager siden. Ikke fint å være så tørr i huden så man får tøerhhetsrynker i huden.

Kan hende du skal forsøke et fuktserum i tillegg til krem, f.eks. The Ordinary Amino Acids+ B5. Aminosyrer er ikke eksfolierende, men byggesteiner til proteiner, som bidrar til å styrke og reparere huden🙂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roci skrev (20 timer siden):

Kan hende du skal forsøke et fuktserum i tillegg til krem, f.eks. The Ordinary Amino Acids+ B5. Aminosyrer er ikke eksfolierende, men byggesteiner til proteiner, som bidrar til å styrke og reparere huden🙂 

Tusen takk for mange fine svar. Har leitet meg ihjel på lokalbutikker, for et dags serum og dagkrem, men er ikke store utvalget her, har du tilfeldigvis noen flere alternativer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Tusen takk for mange fine svar. Har leitet meg ihjel på lokalbutikker, for et dags serum og dagkrem, men er ikke store utvalget her, har du tilfeldigvis noen flere alternativer?

Hvis du ikke har et apotek, en Normal-butikk eller et parfymeri i nærheten kan det bli trøblete å finne et serum, men det kan hende at du kan finne dette serumet fra Dr. Greve. Noen gode fuktighetskremer du finner i de fleste dagligvarebutikker er disse:

Apobase Face Cream, 50 mlDr. Greve Sensitiv Ansiktskrem Sensitiv 60 ml

Du kan også forsøke "slugging" med vaselin, dvs. at du påfører et tynt lag vaselin på huden etter at fuktighetskremen har trukket inn. Vaselinen vil danne en beskyttende hinne som "lukker inn" fukten og hindrer fukttap fra huden. Kremen fra Dr. Greve som jeg foreslår, er ganske lett i konsistensen, så du kan godt påføre den i flere omganger. La kremen trekke inn i huden for hver gang. 

Endret av Roci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...