Gå til innhold

Får svake streker på testene, men de forsvinner når testen tørker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er en plass mellom 9-12 dpo. I går fikk jeg svak strek på Makesure  strimmeltest og i morges fikk jeg to svake streker igjen, men typ 10 minutter etter blir strekene borte. Med mine to første barn har ikke det skjedd - jeg så strekene enda selv om testen tørka. Jeg vet man ikke skal se på de når de har tørket, men blir likevel så forvirra. Kjøpte ny test i dag og det samme skjedde der… Streken er veldig svak vel og merke. 

Anonymkode: 9d7aa...3b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva sier bruksanvisningen? :)

Ved en ekte graviditet så skal strekene være der, selv etter at de har tørket. Men har opplevd at de kan bli en aaaanelse svakere når den er tørr.

Når jeg har opplevd noe lignende som deg, så har det som regel skyldes dette:

1) En såkalt "evap line". Sees som regel mens testen tørker, og skyldes at test-streken tørker tregere enn resten av testoverflaten, fordi fukten blir liggende i en liten fordypning. Sees ikke helt i starten, og forsvinner når testen er tørr.

2) farge-glidning. Sees som regel helt i starten, og etterhvert som fargen glir oppover overflaten, så vil den forsvinne. Noen ganger kan det se ut som en strek.

Rare ting kan skje mens man tester, derfor er det alltid best å følge bruksanvisningen helt nøyaktig, så er man ikke i tvil. Ofte står det at man skal avlese testen i et visst vindu, som regel innen 3-5 min, og kaste den etterpå. 

Du kan jo prøve å ta bilde av testen mens den er fuktig, og poste den i graviditetstest forumet? :)

Anonymkode: 58db7...89f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen kan svare på det. Vent til ikm med å teste. Mye billigere også😊

Anonymkode: 8ad7d...7df

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...