AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april På hytta betaler jeg for tilgangen til kommunalt vann, og jeg bruker ca. 10 m3 i året. De faste utgiftene ("tilgangen") betaler jeg 5600 i året, mens selve vannforbruket er 25 kr per kubikkmeter med vann. Med andre ord, jeg betaler ca. 600 kr per kubikkmeter vann. Er ikke dette veldig mye? Eller hvordan ser det ut ellers i landet? Anonymkode: b9486...e0a
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På hytta betaler jeg for tilgangen til kommunalt vann, og jeg bruker ca. 10 m3 i året. De faste utgiftene ("tilgangen") betaler jeg 5600 i året, mens selve vannforbruket er 25 kr per kubikkmeter med vann. Med andre ord, jeg betaler ca. 600 kr per kubikkmeter vann. Er ikke dette veldig mye? Eller hvordan ser det ut ellers i landet? Anonymkode: b9486...e0a Jo høyere forbruk desto lavere pris pr. liter vann. Fast avgift er fast, så dette er en tullete måte å forstå literprisen på vannet ditt på. Bruker du 100 kubikk vann, så blir jo literprisen betydelig redusert. Anonymkode: 80037...4ac 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Du kan trøste deg med at du i det minste kun betaler for forbrukt vann. ( dvs målerbasert) Mange steder er det ikke måler og kommunen har en standardsats basert på størrelse på boenheten e.l, Feks her jeg bor så er det for fritidsbolig basert på 100 m3, og vil derfor bli tilsvarende dyrere, da fastsatsen er der uansett. Anonymkode: 8fbba...18c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå