Gå til innhold

Ha vennskap til en med følelser for meg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som KANSKJE har følelser. Jeg er litt usikker men det kan virke sånn... jeg er M28 og hun er K35. Jeg synes hun er helt super og skulle gjerne vært venn med henne. Men er det litt dumt hvis hun har slike følelser? Jeg er ikke heterofil, tror hun vet dette også. Kan vi være venner, eller skal jeg holde meg unna? Ble kjent med henne på jobb for en tidd tilbake...

Anonymkode: bdd77...757

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har en venn som har følelser for meg. Han ringer meg hver dag og planlegger å komme på besøk. 

Vanskelig å legge vekk et godt vennskap. Men jeg har gjort det ekstremt tydelig at vi vil aldri bli noe. Jeg har også null seksuell lyst på ham, tanken gjør meg rett og slett uvel.

Jeg møtte han i en periode når jeg var veldig  syk og slet med psyken, på dating app.  Egentlig ikke min type i det heletatt. Men vi er villige til å være der for hverandre som venn. Jeg tror det vil gå bra, går han over streken så er venndkapet over og jeg sender ham hjem. 

Anonymkode: e4a8b...163

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Flere av mine mannlige venner er forelsket i meg, jeg bare later som ingenting og unngår å drikke med de for da kommer det gjerne frem og de gjør fremstøt. Hvis hun vet du er homofil derimot er sjansen lav for at hun er interessert. 

Anonymkode: 59ee4...705

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingenting gøy å være i friendzone, i håp om at en gang skal vedkommende forelskelse seg. For noen er de dær i årevis, ødelegger dem helt. Beste for dere er å kutte ut vedkommende, ghost til dere ikke er venner lenger.

Anonymkode: 8dfe2...0bf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Flere av mine mannlige venner er forelsket i meg, jeg bare later som ingenting og unngår å drikke med de for da kommer det gjerne frem og de gjør fremstøt. Hvis hun vet du er homofil derimot er sjansen lav for at hun er interessert. 

Hvordan vet du det? Innbilsk much?

Anonymkode: 0ed50...01e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg tenker at dette er ganske enkelt. sørg for, på en subtil måte, at hun skjønner at du er gay, så slipper hun å gå og lure på om det kanskje kan bli noe mellom dere en gang. men da bør det gå helt fint å være venner.

Anonymkode: 1b0dd...16d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvis du syns hun er super og gjerne vil være venn med henne, hvorfor ikke bare ta en liten prat med henne om det? Eventuelt kan du jo snike deg diskret inn på samtaletemaet og se om du kan fiske ut litt informasjon uten å spørre henne direkte om hun er interessert? Noen jenter (inkludert meg selv) er litt naturlig flørtende i atferden, noe som lett kan mistolkes som interesse når man faktisk ikke er det, og det kan jo være tilfellet her 🙂 Potensielle følelser er i seg selv heller ikke noe problem for et vennskap, slik jeg ser det.

I tillegg: Hvis du ikke er sikker på om hun vet at du ikke er hetero, kan du jo "avsløre" dette for henne på et vis? Er jo kjekt for henne å vite, og det legger nok en demper på interessen hennes (hvis hun faktisk er det). 

Gode venner vokser ikke på trær, så tingene jeg nevnte er virkelig verdt å gjøre for å beholde noen man går godt overens med her i livet😄

Anonymkode: 17797...9ca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Heller motsatt av innbilsk, jeg har en følelse av det men forteller meg selv at det ikke stemmer, men så kommer det frem at de har hatt følelser lenge. Eller så er det vennskap som startet med dating og jeg ville beholde de som venn pga god kjemi mens de egentlig vil ha noe mer, men er enig i at det er hyggelig å bevare vennskapet :) 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Menn (med mindre de er homo eller finner dama uattraktiv) prøver seg alltid på alle kvinner de er venn med.

Har selv mistet alle mannlige venner sånn. De prøver seg om blir singel…

Anonymkode: 1f68f...921

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et tilleggspoeng: Hvis hun får vite at du er homofil, kan dette faktisk være en lettelse for henne og kjempebra for vennskapet deres! Det kan jo hende hun også går og lurer på intensjonene dine, men hvis hun vet at du er homofil, er det enkelt å trygt for henne å gå videre med vennskapet uten seksuell spenning/press/spørsmål 😁

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hadde jeg vært betatt av en som viste seg å være gay hadde jeg nesten blitt litt letta. Jeg synes det er slitsomt å være betatt, spesielt i jobbsetting. Men kan hende hun allerede vet.

Anonymkode: 63af4...3b6

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hadde jeg vært betatt av en som viste seg å være gay hadde jeg nesten blitt litt letta. Jeg synes det er slitsomt å være betatt, spesielt i jobbsetting. Men kan hende hun allerede vet.

Kanskje hun til og med er lesbisk selv? Kan jo hende, noen har jo en radar og finner likesinnede de føler seg trygge med😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Menn (med mindre de er homo eller finner dama uattraktiv) prøver seg alltid på alle kvinner de er venn med.

Har selv mistet alle mannlige venner sånn. De prøver seg om blir singel…

Anonymkode: 1f68f...921

Enig i at mange menn er sånn, men definitivt ikke alle. Da hadde jeg ikke vært ulykkelig forelska i en kompis i over tre år 😛

Anonymkode: 7ed9a...1bb

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Som KANSKJE har følelser. Jeg er litt usikker men det kan virke sånn... jeg er M28 og hun er K35. Jeg synes hun er helt super og skulle gjerne vært venn med henne. Men er det litt dumt hvis hun har slike følelser? Jeg er ikke heterofil, tror hun vet dette også. Kan vi være venner, eller skal jeg holde meg unna? Ble kjent med henne på jobb for en tidd tilbake...

Hvordan går det, TS? Fikk du snakket med henne eller droppet et hint om legningen din? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 16.26):

Heller motsatt av innbilsk, jeg har en følelse av det men forteller meg selv at det ikke stemmer, men så kommer det frem at de har hatt følelser lenge. Eller så er det vennskap som startet med dating og jeg ville beholde de som venn pga god kjemi mens de egentlig vil ha noe mer, men er enig i at det er hyggelig å bevare vennskapet :) 

Kan jo hende de bare vil ha sex. 

Anonymkode: 3bda6...b36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har hatt ett par mannlige venner som har åpnet om at de har hatt følelser for meg og da har jeg vert tydelig på at jeg kun ser de som venn. Jeg har også vert tydelig på at jeg synes de fortjener ei som gjengjelder deres følelser. Det har gått helt greit, de aksepterte og prøvde seg aldri på noe fysisk. Begge sov over også uten at det ble noe krøll.

Anonymkode: 6b6af...bb6

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvordan går det, TS? Fikk du snakket med henne eller droppet et hint om legningen din? 😊

Har ikke tatt kontakt enda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Et forslag, hvis du ikke vil snakke med henne direkte om det, er å dele en gay-relatert reel på Stories på en sosial medieplattform som du vet at hun bruker. Stories kan du jo angi hvem de skal vises for, i tilfelle du ikke vil dele med alle. Da får du jo også se om hun har sett det 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.4.2025 den 21.59):

Hold oss oppdatert om hvordan det løser seg da, TS! Jeg tipper dette kommer til å gå fint, og det er trivelig med noen solskinnshistorier her inne ☀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 15.59):

Kan hende du tror hun føler noe for deg fordi hun er lykkelig over å kunne ha en mannlig venn som ikke er interessert i henne. Høres ut som om du legger litt mye i det. Er enklere å være avslappet med folk man vet kan ikke trenger å bekymre seg for.

Anonymkode: d5274...8d3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...