AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:39 #1 Del Skrevet tirsdag kl 13:39 Hvordan tenker dere man håndterer når man som pleier ikke vil, og det bryter mine grenser? Er dette tegn på «en gammel gris» når vedkommende aldri spør mannlige pleiere om en klem? Anonymkode: a35d2...241 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:30 #2 Del Skrevet tirsdag kl 15:30 Lurer bare på det, vet at ikke alle er den typen. Men stusser på det når det er en beboer som aldri spør om klem fra mennene på jobb, bare ei kvinnelig pleier. Anonymkode: a35d2...241 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:48 #3 Del Skrevet tirsdag kl 15:48 Jeg tror en skal være litt forsiktig med å kalle alle eldre menn som ønsker omsorg for gamle griser. Noen er det, men for mange kan det være så enkelt som at det føles unaturlig å be om en klem fra andre menn, det ser en i alle yrkesroller. Kvinner og Kvinner kan lett gi hverandre klem, menn og kvinner kan lett gi hverandre klem, menn og menn: oftere blir det et håndtrykk, en kameratskap klapp på skulderen. Samfunnet har blitt bygget opp slik årevis. I min tidligere jobb (ikke helse), hadde vi spesielt en mannlig kollega som ofte sto bak oss kvinnelige kollegaer og begynte å ta oss på skuldrene og skulle gi oss "skuldermasasje". Det tok ikke lang tid før han fikk spm om hvorfor han aldri gjorde dette med sine mannlige kollegaer, det tok heller ikke kang tid før han sluttet. Eldre har gjerne tatt med seg holdninger om at menn klemmer ikke hverandre og at det er enklere å få non-verbal omsorg av kvinner. Men er du ikle komfortabel med det så sier en bare nei til det. Anonymkode: cecc0...f0c 11 1 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:51 #4 Del Skrevet tirsdag kl 15:51 Eldre menn har med seg sin tids flørtemetoder. Som var å be om en klem. Hvis jenta ikke vil, så kan hun spøke det bort, uten å lage dårlig stemning. Anonymkode: 31482...ede 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:52 #5 Del Skrevet tirsdag kl 15:52 Jeg tenker det er viktig å passe på at vi ikke blir alt for hårsåre. Kjenne litt etter selv. Synes du selv det er greit med klem så gir du selvsagt en klem. Synes du ikke det er greit med klem så lar du vær. Anonymkode: d55d4...551 10 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 15:56 #6 Del Skrevet tirsdag kl 15:56 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg tenker det er viktig å passe på at vi ikke blir alt for hårsåre. Kjenne litt etter selv. Synes du selv det er greit med klem så gir du selvsagt en klem. Synes du ikke det er greit med klem så lar du vær. Anonymkode: d55d4...551 Det her tanker jeg også. Jeg har gitt klemmer til folk i alle aldre. Eldre kan savne kroppskontakt. Kanskje du kan holde han i hånda? Det her går på dine grenser og hva du er komfortabel med. Anonymkode: 6f11d...fc1 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:02 #7 Del Skrevet tirsdag kl 16:02 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Er dette tegn på «en gammel gris» når vedkommende aldri spør mannlige pleiere om en klem? Anonymkode: a35d2...241 Syns det er ufint av en ansatt i sykehjem/hjemmesykepleie å rope "gammel gris" bare fordi en eldre mann spør om klem. Anonymkode: bf2bc...0f9 8 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:04 #8 Del Skrevet tirsdag kl 16:04 Svar: Kanskje du kan spørre (mannlig pleier) om en klem? (smil og trekk unna) Anonymkode: 29327...20b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:10 #9 Del Skrevet tirsdag kl 16:10 "i dag er det Geir som står for klemmingen, men jeg kan spørre han.om han kan komme og gi deg en..?" Ferdig snakka. Anonymkode: c6b1c...690 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 18:11 #10 Del Skrevet tirsdag kl 18:11 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Syns det er ufint av en ansatt i sykehjem/hjemmesykepleie å rope "gammel gris" bare fordi en eldre mann spør om klem. Anonymkode: bf2bc...0f9 Vi blir advart mot griser på studiene. De f.eks ber om å bli vasket uten at de trenger det. Mye griseri hos noen. Problemet er jo at ordet gris ikke står i panna på de det gjelder sånn at vi er advart på forhånd. Anonymkode: 06c87...3c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:25 #11 Del Skrevet tirsdag kl 19:25 Hvis man jobber på et sykehjem står beboere med en halv(om ikke en hel fot i grava) og er i 90 prosent av tilfellene er de demente, det tror jeg vi kan fastslå. Så her steller og mater man de i sitt livs siste fase også er de en klem de står på? Beklager, har selv jobber på sykehjem i noen år, jobber fortsatr i eldreomsorgen og gir nok ut klemmer og et stryk på kinnet flere ganger daglig. Sier ikke at man skal gjøre det med «en mannlig gris», men alle menn er ikke slike og til og med grisene trenger omsorg. Om ikke en klem så kanskje et rusk i håret eller en hand på kinnet. Man jobber med de daglig så man ser jo lett hvilket humør de er i denne dagen. Anonymkode: 8dd92...7a4 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:36 #12 Del Skrevet tirsdag kl 19:36 Jeg er ikke glad i å klemme andre enn min mann og mine barn. Jobber også i helse og har løst det med å si at jeg ikke klemmer pasientene mine (skjer selvsagt unntak der det er naturlig, men stort sett klemmer jeg ikke). Ikke opplevd at det blir dårlig tatt i mot. Nå jobber jeg i en avdeling hvor jeg stort sett har forskjellige pasienter hver gang jeg er på jobb. Anonymkode: fc540...bba 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:40 #13 Del Skrevet tirsdag kl 19:40 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eldre menn har med seg sin tids flørtemetoder. Som var å be om en klem. Hvis jenta ikke vil, så kan hun spøke det bort, uten å lage dårlig stemning. Anonymkode: 31482...ede Eller kanskje de rett og slett trenger en klem? 😢 Anonymkode: f91ae...b62 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:42 #14 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 Det kommer da helt an på. Jeg klemmer ikke grisene som helt klart har en baktanke med det, men jeg har ingenting imot å gi en klem til en ensom person som kanskje ikke har fått en klem på ukesvis. Det er forskjell på brukerne, og sånn er det bare. Anonymkode: 30041...07f 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:42 #15 Del Skrevet tirsdag kl 19:42 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvis man jobber på et sykehjem står beboere med en halv(om ikke en hel fot i grava) og er i 90 prosent av tilfellene er de demente, det tror jeg vi kan fastslå. Så her steller og mater man de i sitt livs siste fase også er de en klem de står på? Beklager, har selv jobber på sykehjem i noen år, jobber fortsatr i eldreomsorgen og gir nok ut klemmer og et stryk på kinnet flere ganger daglig. Sier ikke at man skal gjøre det med «en mannlig gris», men alle menn er ikke slike og til og med grisene trenger omsorg. Om ikke en klem så kanskje et rusk i håret eller en hand på kinnet. Man jobber med de daglig så man ser jo lett hvilket humør de er i denne dagen. Anonymkode: 8dd92...7a4 Støtter denne så vanvittig! Får vondt langt inn i sjela på mange eldre/syke, ja, hvem som helst, som har det vondt inni seg, er ensomme, og kanskje av og til rett og slett trenger en klem 😢😢 Anonymkode: f91ae...b62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #16 Del Skrevet tirsdag kl 19:43 Enda en god grunn til at jeg aldri hadde kunnet jobbe i helse. Virker som flere mener at klemming er en del av arbeidsoppgavene. Anonymkode: d981f...0b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:43 #17 Del Skrevet tirsdag kl 19:43 AnonymBruker skrev (3 timer siden): "i dag er det Geir som står for klemmingen, men jeg kan spørre han.om han kan komme og gi deg en..?" Ferdig snakka. Anonymkode: c6b1c...690 Fin løsning det, men svaret ditt gir meg frysninger på ryggen! Du virker kald! Anonymkode: f91ae...b62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:44 #18 Del Skrevet tirsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi blir advart mot griser på studiene. De f.eks ber om å bli vasket uten at de trenger det. Mye griseri hos noen. Problemet er jo at ordet gris ikke står i panna på de det gjelder sånn at vi er advart på forhånd. Anonymkode: 06c87...3c0 Så alle eldre menn er griser inntil motsatt er bevist? Er dette i pensum? Anonymkode: bf2bc...0f9 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:44 #19 Del Skrevet tirsdag kl 19:44 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Enda en god grunn til at jeg aldri hadde kunnet jobbe i helse. Virker som flere mener at klemming er en del av arbeidsoppgavene. Anonymkode: d981f...0b4 Ja, det er tøft å være menneskelig overfor folk som har det tøft og er ensomme….. Anonymkode: f91ae...b62 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 19:47 #20 Del Skrevet tirsdag kl 19:47 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi blir advart mot griser på studiene. De f.eks ber om å bli vasket uten at de trenger det. Mye griseri hos noen. Problemet er jo at ordet gris ikke står i panna på de det gjelder sånn at vi er advart på forhånd. Anonymkode: 06c87...3c0 Egentlig så er det en systematisk undertrykkelse av eldres seksual liv. Forstår ansatte, men tenk igjennom den psykiske belastningen det er å ha libido men nesten ingen mulighet for utløp. Anonymkode: 8009e...4bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå