Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Alle disse populære reality-programmene med kjendiser som skal spille strategisk, lyve og manipulere for å vinne,  mener jeg er med på å normalisere det å oppføre seg slik i samfunnet og er en slags mobbing.

Hva mener dere?

Anonymkode: 1ead2...692

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje. 

En ting jeg har tenkt merket meg er at serien "spillet" på tv2 gir meg angst og høy puls å se på. Jeg tror jeg aldri har opplevd det av en tvserie før. 

Anonymkode: 3b1fc...21e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kanskje. 

En ting jeg har tenkt merket meg er at serien "spillet" på tv2 gir meg angst og høy puls å se på. Jeg tror jeg aldri har opplevd det av en tvserie før. 

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kanskje. 

Den trigger da trolig noe hos deg 

Ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett mobbing i disse programmene, så litt usikker på hva du sikter til, TS.

Anonymkode: ac8cd...ad4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Organisert barneidrett er verre.

Anonymkode: 61147...043

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Alle disse populære reality-programmene med kjendiser som skal spille strategisk, lyve og manipulere for å vinne,  mener jeg er med på å normalisere det å oppføre seg slik i samfunnet og er en slags mobbing.

Hva mener dere?

Det mer viser hvorfor det oppstår og er godt utgangspunkt for å bli mer bevisst på det.

Anonymkode: 60c99...b03

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har ikke sett mobbing i disse programmene, så litt usikker på hva du sikter til, TS.

Når deltakerne planlegger hvem de skal skvise ut eller forteller hvorfor de ikke liker deltakeren, er jo det en oppskrift på hvordan ekskludere folk.

Deltakerne er opptatt av å mele sin egen kake, lage allianser for å komme best ut av situasjonen selv, baksnakke, lyve til hverandre og manipulere.

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Når deltakerne planlegger hvem de skal skvise ut eller forteller hvorfor de ikke liker deltakeren, er jo det en oppskrift på hvordan ekskludere folk.

Deltakerne er opptatt av å mele sin egen kake, lage allianser for å komme best ut av situasjonen selv, baksnakke, lyve til hverandre og manipulere.

ts

Konkurranse kalles det.

Du kan se på noe annet.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Barn burde ikke se disse programmene alene. Dersom man ser de sammen med ungene kan man ha gode samtaler om mobbing og hvordan man oppfører seg i den virkelige verden. 

Anonymkode: 54bb0...48b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kanskje. 

Dette hørtes merkelig ut. Det er jo ikke spennende engang. Vurderer å droppe resten av sesongen til og med.

Anonymkode: 56641...745

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barn burde ikke se disse programmene alene. Dersom man ser de sammen med ungene kan man ha gode samtaler om mobbing og hvordan man oppfører seg i den virkelige verden. 

Anonymkode: 54bb0...48b

Finnes da ingen barn som synes at Spillet er spennende. Kan ikke se for meg at tenåringer liker det engang.

Andre ting som Ex on the Beach osv har jo aldersgrense 14 år fx.

Anonymkode: 56641...745

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Konkurranse kalles det.

Du kan se på noe annet.

Jo men det er jo en konkurranse der man legger opp til å være kjipe mot folk, og prioritere seg selv.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fatter bare ikke at voksne folk synes det er spennende å se på dette mølet. Det er jo like mange voksne som mobber og fryser ut som barn....og barna lærer av sine foreldre.

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener dere?

Jeg tror heller vi skal sette pekefingeren på kommentarfelt på internett jeg. Se hvordan voksene mennesker skriver til hverandre, eller helt ukjente... Der er det mye stygt, og det er det nok mye mer "normalisering" av mobbing.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hva mener dere?

For noe tull, det er jo nesten ingen av kjendisene som gidder å prøve å spille engang.

Anonymkode: 2037a...d2e

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jo men det er jo en konkurranse der man legger opp til å være kjipe mot folk, og prioritere seg selv.

ts

Du har aldri sett på idrett forstår jeg?

anon01 skrev (11 timer siden):

Jeg tror heller vi skal sette pekefingeren på kommentarfelt på internett jeg. Se hvordan voksene mennesker skriver til hverandre, eller helt ukjente... Der er det mye stygt, og det er det nok mye mer "normalisering" av mobbing.

Se heller på oppførselen til folk i et helt vanlig middagsselskap. Makan til baksnakking og slarv fra boomere og Gen X. Det er jo der barn plukker det opp, ikke fra kommentarfeltene eller TV.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
Grønnastar skrev (1 minutt siden):

Du har aldri sett på idrett forstår jeg?

Se heller på oppførselen til folk i et helt vanlig middagsselskap. Makan til baksnakking og slarv fra boomere og Gen X. Det er jo der barn plukker det opp, ikke fra kommentarfeltene eller TV.

Er aldri i middagsselskap, så kan ikke uttale meg der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

ts

Ta en titt på Rampelys her på KG, der vil du se mye verre enn du ser i de programmene.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Slutta å se på slike utstemmings-reality serier på starten av 2000-tallet. Var da bermen som rottet seg sammen for å få bort de mest kompetente hver gang. 

Anonymkode: 2383d...c6f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...