Gå til innhold

Jeg gleder meg til å ha to barn tett i alder. Er noe galt med meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Syns det er så mye på KG om hvor slitsomt det er med mer enn to barn. Så klart er det slitsomt. Nå har jeg bare ett barn men vi får snart en til. Jeg og mannen har brukt mye tid på å leke med barnet, men jeg syns det er ganske ensomt? Jeg gleder meg så til vi har to stykk og alt blir full rulle så har jeg ikke et eneste sekund å være ensom på. Er jeg helt naiv som tenker sånn? Eller er det faktisk så dritt å ha to barn som jeg opplever mange sier? Jeg gleder meg så vanvittig mye til alt vi skal gjøre sammen som familie🙈

Anonymkode: 5d3fa...c57

• Liker 4
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Syns det er så mye på KG om hvor slitsomt det er med mer enn to barn. Så klart er det slitsomt. Nå har jeg bare ett barn men vi får snart en til. Jeg og mannen har brukt mye tid på å leke med barnet, men jeg syns det er ganske ensomt? Jeg gleder meg så til vi har to stykk og alt blir full rulle så har jeg ikke et eneste sekund å være ensom på. Er jeg helt naiv som tenker sånn? Eller er det faktisk så dritt å ha to barn som jeg opplever mange sier? Jeg gleder meg så vanvittig mye til alt vi skal gjøre sammen som familie🙈

2 er som 10 he he...

Du får dobbel opp av alt...du får ikke gitt 100 av deg lenger til 1 baby.

Jeg har 2 og ja det er mye mer arbeid.

Legge rutiner ble aldeles...ut på tur.. to babyer....reise...2...så begynner barnehagen..dere skal ha 2 plasser..2 bursdager..de skal i bursdager. Så skolen...alt blir 2 . 

Vi har det koselig, de er 6 og 12 år her...men vi merket det veldige på når vi gikk fra 1 som fikk all oppmerksomheten etc til å ha 2

• Nyttig 1
Skrevet

22 mnd. mellom våre to og jeg elsker den aldersforskjellen, kunne faktisk hatt dem enda tettere :) Rett før vi får nummer tre nå og vi kjører samme aldersforskjell mellom nummer to og tre også. Barna våre krangler jo litt men stort sett leker de veldig bra sammen og de er på ganske likt stadie utviklingsmessig så det er lett å planlegge ferier m.m. :) 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette kommer an på så mye, både dere som foreldre og "tålegrense", hverdagslivet deres (jobb, reisevei, familie) og ikke minst barna. Søvn, uro/ikke uro, nivå av "trass", aktivitetsnivå etc etc. 

For noen er det mer slitsomt enn for andre, rett og slett. To tette barn er uansett gjerne mer hektisk, da eldste ikke vil være så selvstendig når yngste kommer, mange kanskje sliter med søvn, og man kan få to i trassalder samtidig. Jeg har 3,5 år mellom mine og ville nok ikke hatt de noe tettere enn det basert på mine apekatter 😅 eldste var veldig aktiv fra han kunne gå og yngste har hatt heftig med trass. Hadde dette sammenfalt hadde det uten tvil vært veldig slitsomt. 

Anonymkode: ae9ff...ad6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

17 måneder mellom mine og generelt er det ikke slitsomt. De har utrolig stor glede av hverandre. Det er slitsomt når begge to trenger meg 100% samtidig. For eksempel ved legging alene, men det skjer ikke så ofte. Også er det periodevis litt vanskelig å håndtere to på tur når eldste bare løper av gårde. Men stort sett er det utrolig fint. KG renner jo over av damer som klager på å ha barn på generell basis, så ikke ta det for god fisk. Tror det er myyyyye klaging uten grunn her. 

Anonymkode: c6dab...ec6

• Liker 1
Skrevet

Dritt er det jo ikke, men for meg ble det mer utfordrende enn jeg hadde trodd. Hadde sett for meg at vi skulle leke sammen, men enn så lenge er det 80 prosent krig mellom de to. Barker sammen over alt og ingenting. De har i tillegg svært ulike preferanser med tanke på hva de vil leke med. Så når jeg har de alene opplever jeg å stå i spagat for å prøve møte begges behov. Gir jeg oppmerksomhet til den ene, hyler den andre. Håper og tror at dette er en fase, men akkurat nå er det ingen idyll å ha to tette barn🙈

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Vi har to tette og ville aldri gjort det annerledes. Begge med diagnoser og mye styr med søvn og veldig aktive! Hadde begge lenge hjemme og, det beste vi har gjort! Vi valgte å få barn, ja visst kan det være tungt, men jammen verdt det! Syns det er kjipt for de som har stor avstand mellom barna. Her har de vært veldig gode venner ,mye lek,moro og kjærlighet!

Anonymkode: 9480f...648

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har to tette og ville aldri gjort det annerledes. Begge med diagnoser og mye styr med søvn og veldig aktive! Hadde begge lenge hjemme og, det beste vi har gjort! Vi valgte å få barn, ja visst kan det være tungt, men jammen verdt det! Syns det er kjipt for de som har stor avstand mellom barna. Her har de vært veldig gode venner ,mye lek,moro og kjærlighet!

Selv har jeg søsken det bare var krangling med og ikke noe moro!(tett i alder).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

1 er som ingen, 2 er som ti 😂 Det er hektisk og mye å gjøre. Men det er så mye glede og kjærlighet . Bare å glede seg, og husk å nyte tiden. Mine er 18 og 16 nå... savner faktisk baby tiden innimellom. 

Anonymkode: 1e285...b7b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Her var vi fire barn hvor det bare var 3 års aldersforskjell mellom eldste og minste. Det var flott å ha søsken i samme alder man kunne leke og prate med. Litt krangling var det naturligvis, men overraskende lite og vi ordnet opp helt på egen hånd.

Anonymkode: eab13...7b2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at det du leser på KG er bare en brøkdel og kun de som klager.

For de aller fleste går dette veldig greit, ikke noe egen erfaring da jeg bare har 1 barn, men av beskjente så synes de fleste at det er helt flott med flere barn, og det å ha de tett.

Anonymkode: aadc1...c9e

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du hadde gjort det før, og gledet deg, så hadde jeg tenkt en skrue var litt løs, ja 😂

Neida..

Men du har nok litt høye forventninger til hvor mye glede de vil ha i hverandre. Det vil være 2-3 år som er veldig vanskelige å kombinere der. Ofte er det split and conquer som gjelder (man tar hvert sitt barn). Men derfra er det nydelig å ha to tett i alder, både lek, ferier, aktiviteter, lekeplasser, med mer. 

Anonymkode: 83b36...f1b

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to tette (17 mnd i mellom), og det gikk veldig fint. De har stort sett vært veldig gode venner med lite krangling (tenåringer nå). Når de er små, er det selvfølgelig mer jobb med to enn én, men så fort den yngste ble 3-4 år syntes jeg ting stort sett ble ganske overkommelig. Siden mine lekte så godt sammen, var det på mange måter en avlastning.

Ingen kan si hvordan det blir for akkurat deg og dine, så det må du nesten bare erfare selv. Lykke til :) 

Anonymkode: e172c...729

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det er definert som tett mellom når det blir litt over 2.5 år mellom. Leser her man kan forvente det verste😅 Men jeg gleder meg til å få ut nr 2. Er så drittlei av denne langtekkelige og slitsomme graviditeten så heller 2 som føles som 10 enn å gå gravid. Personlig tror jeg det blir mer koselig for nr 1 når nr 2 blir litt større og de (forhåpentligvis) kan leke sammen. På flyturer osv så er vi 2 foreldre så da kan vi fokusere på et barn hver. Jeg tenker mest det blir dyrere og sånn men sånn er det. Jeg vokste opp som enebarn (hadde søsken men de var voksne når jeg var rundt 3 år) og det var grusomt kjedelig. Spesielt i høytider og når vi reiste på ferier. Med mindre jeg ble kjent med andre barn, men det ble vanskeligere med alderen. 

Anonymkode: 4f30f...e19

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du får barn for å unngå å vere einsam? :vetikke:

Anonymkode: 51305...0bf

• Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, jeg hadde tre stykker under 6 år og syntes det var kjempekos. Jeg vet ikke hva all klaginga handler om. Det virker som om folk ikke takler en fuckings baby uten at de bryter sammen. Veldig spesielt. 

Anonymkode: ad16c...7a7

Skrevet

Selvfølgelig er det ikke noe galt med deg! Det er heller ikke noe galt med karrieremennesker som velger bort barn for å fokusere på ambisjoner i arbeidslivet.

Du skal være stolt som gjør det du ønsker!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bare kos deg 😀

Vi har 13 måneder mellom to av barna, de var nesten som tvillinger

Slitsomt? Ja, men på en annen måte enn det du kan forestille det. Det går jo i ett uansett 😅 

Det er den dårlige samvittigheten som er mest slitsom 🙈

Anonymkode: 088b2...c3c

AnonymBruker
Skrevet

Det er fint at du gleder deg, og ja det er koselig med søsken. 

Men jeg tenker samtidig at vi kan snakkes om 2-3 år og se hva du sier da 😄

Anonymkode: 4b746...eca

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Du får se hvordan det blir for deg ☺️ Vi er alle forskjellige! Jeg husker å skulle hente en toåring og en ettåring som ikke ville høre på meg fra barnehagen. Det var noe av det tyngste. 

Anonymkode: 3544d...57c

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...