AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april I min nære krets av folk snakker A svært stygt om B til meg, og nærmest radbrekker B etter hver gang de har møttes. Likevel oppsøker A (som baksnakker) stadig B, og benytter seg av B sin fjellhytte, båten og spiser og drikker og overnatter stadig. Før hen forteller meg dritt om B. Dette har foregått over mange år, og jeg blir kvalm av det, og har selv trukket meg unna flere sosiale tilstelninger pga dette. Jeg har lyst til å forteller B hva som foregår. Ps alle er voksne. Hadde du gjort det? Hva tenker du? Anonymkode: 89fc3...9a1 2
BobbySocks Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Det blir bare ord mot ord, og vips er du den slemme. Det jeg derimot ville ha gjort er å sagt: nei, nå snakker vi om noe annet, jeg liker ikke å snakke om folk som ikke er til stedet. 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april Jeg hadde nok ikke sagt noe til henne, men jeg hadde sagt til hun som baksnakker at det gidder jeg ikke høre på, og at om hun mener slik eller så bør hun være såpass voksen at hun sier det direkte til henne. Anonymkode: 0bd5f...8a3 6 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Tenker det er bedre at han finner ut av det selv. Anonymkode: 43ae3...083
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker det er bedre at han finner ut av det selv. Anonymkode: 43ae3...083 Mente hun. Anonymkode: 43ae3...083
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Jeg ville sagt fra til A at det er ganske rart å besøke B så mye/bruke Bs ting hvis B er så ille. Det er jo rett og slett utnytting. Noen burde jo sagt fra for flere år siden… Anonymkode: 28b00...ae3 7 2
TingelingMom Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Hadde sagt klart i fra til A om at jeg ikke liker hvordan hun snakker om B, samt allikevel bruker B sine ressurser. Samt spurt A om hun tar noen av disse tingene opp med B som hun tydeligvis har noe problemer med. 3 4
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Jeg ville tatt det på lydopptak neste gang A begynte, så ville jeg sendt det til B og sagt at det er slik A pleier å snakke om deg. Anonymkode: a828a...82c 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april Jeg hadde nok sagt fra til B, for B blir jo utnyttet. Det er en reell risiko for at B ikke tror deg og at A og B så rotter seg sammen mot deg, men du har ikke noe å tape, egentlig, for du har jo allerede trukket deg unna en god del sosialt med disse pga. måten A oppfører seg. B kommer tidsnok til å innse hva sannheten er. Jeg har sagt fra, og selv om "B" i mitt tilfelle faktisk visste at det jeg sa var sannheten, så valgte "B" å beholde kontakten med "A", ikke meg (som alltid hadde støttet "B" og hjulpet henne og vært der for henne). Det tok noen år, så hørte jeg at "B" hadde kuttet kontakten med "A", fordi hun hadde oppdaget hvordan "A" var. Men "B" har aldri tatt kontakt med meg igjen, så jeg tenker at jeg gjorde rett den gangen, jeg gjorde det rette, og når folk ikke vil forholde seg til det, så er det gjerne folk man uansett kanskje ikke bør ha i livet sitt. Anonymkode: 5bbc5...dfe
Laraa Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg ville tatt det på lydopptak neste gang A begynte, så ville jeg sendt det til B og sagt at det er slik A pleier å snakke om deg. Anonymkode: a828a...82c Det er fristende å gjøre, men det er desverre forbudt så lenge personen ikke er klar over at opptak pågår
Blueberrymuffin Skrevet 29. april #11 Skrevet 29. april Som noen skriver over, så er dette noe som burde vært fortalt for flere år siden. Det blir helt feil at A skal få fortsette og utnytte B på denne måten, samtidig som hun kun snakker nedsettende om B. Jeg ville tatt en prat med A, fortalt helt klart hvor du står, og sagt at du ikke aksepterer måten hun snakker om B. Hadde fortalt at hun enten får slutte å snakke dritt om B, eller slutte å utnytte B. Husk at så lenge du ikke sier ifra, og så lenge du ikke tar et standpunkt, så gir du A muligheten til å snakke dritt om B til deg. Da validerer du på en måte at A snakker dritt om B, for hun vil tenke at du ikke bryr deg. Så da kan hun jo bare fortsette, fordi det ikke får konsekvenser. Etter du har tatt en prat med A, vill jeg gjort det helt tydelig ovenfor A at jeg ikke er interessert i noe videre vennskap hvis hun ikke slutter å behandle B slik hun gjør. Her er det ingen sjanser, tar du henne i å fortsette så er det slutt. Jeg ville simpelthen ikke hatt venner som holder på slik som A gjør. Du må sette en grense, da får B et valg hvor konsekvensen er å miste venner om hun ikke slutter.
Snok1 Skrevet 29. april #12 Skrevet 29. april Laraa skrev (2 minutter siden): Det er fristende å gjøre, men det er desverre forbudt så lenge personen ikke er klar over at opptak pågår Man kan alltid gjøre hemmelige opptak av samtaler hvor en selv deltar. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #13 Skrevet 29. april Laraa skrev (42 minutter siden): Det er fristende å gjøre, men det er desverre forbudt så lenge personen ikke er klar over at opptak pågår man kan ta skjult opptak så lenge en selv er en del av samtalen. Det er fullstendig lovlig. Anonymkode: 0bd5f...8a3 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): I min nære krets av folk snakker A svært stygt om B til meg, og nærmest radbrekker B etter hver gang de har møttes. Likevel oppsøker A (som baksnakker) stadig B, og benytter seg av B sin fjellhytte, båten og spiser og drikker og overnatter stadig. Før hen forteller meg dritt om B. Dette har foregått over mange år, og jeg blir kvalm av det, og har selv trukket meg unna flere sosiale tilstelninger pga dette. Jeg har lyst til å forteller B hva som foregår. Ps alle er voksne. Hadde du gjort det? Hva tenker du? Anonymkode: 89fc3...9a1 Ingenting. Blir du lei av å høre på, bytt tema Anonymkode: 1a526...2f7
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april Hadde samlet bevis først og så hadde jeg gått til B og fortalt at A sier det her og her om henne. Sånne falske venner trenger ingen i sitt liv. Jeg foreslår at du faser henne ut du også og så kan du og B leve et ordentlig og ekte vennskap 🙂 Anonymkode: 23705...206
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april Sannsynligvis snakker A like stygt om deg til B… Anonymkode: 26e36...92f 4 2
got2go Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): I min nære krets av folk snakker A svært stygt om B til meg, og nærmest radbrekker B etter hver gang de har møttes. Likevel oppsøker A (som baksnakker) stadig B, og benytter seg av B sin fjellhytte, båten og spiser og drikker og overnatter stadig. Før hen forteller meg dritt om B. Dette har foregått over mange år, og jeg blir kvalm av det, og har selv trukket meg unna flere sosiale tilstelninger pga dette. Jeg har lyst til å forteller B hva som foregår. Ps alle er voksne. Hadde du gjort det? Hva tenker du? Anonymkode: 89fc3...9a1 Hvorfor i svarte har du ikke konfrontert A når hun kommer med all baksnakkingen da? Sitter du bare å hører på og tar en "ja og ha" innimellom? Du starter med å snakke med A om at enten så slutter hun med skittkastinga om B, eller så forteller du det til B hvordan A snakker om henne bak hennes rygg. Du sørger uansett for at baksnakkingen opphører. Du vet, som en voksen person. 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april Du kan iallefall ikke kalle B for en venninne av deg, hvis du har sittet i flere år å hørt A snakke stygt om henne uten å si stopp..... Det er bedriten gjort av A å baksnakke B, og det er bedriten gjort av deg å akseptere det igjennom flere år. Anonymkode: 0b185...fd3 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå