Gå til innhold

Hva slags kjøtt spiser du?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser kjøtt fra storfe, fisk og kylling.

Liker ikke vilt, lam og svin. 

Anonymkode: 9dbc2...9f7

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjort, rype, storfe, lam, hare, reinsdyr, kylling og fisk om en regner med fisk som kjøtt

Anonymkode: 69213...763

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser det jeg får servert, men når jeg lager kjøttmat selv er det mest geit, kylling, hjort, rein og okse.

Er ikke veldig glad i får og svin, med unntak av gode spekeskinker.

Bruker ikke tenke på fisk som kjøtt. Liker rød fisk bedre enn hvit, kommer ikke på noen matfisk jeg ikke spiser. Lager mye oftere skalldyrbasert mat enn fisk, med unntak av rå laks - som vi spiser mye av.

Anonymkode: 3c07f...47f

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser alt mulig rart. Spiller ingen rolle for meg, gitt at kjøttet ikke kan være sykdomsbærende. 

Og så er jeg kresen på sjømat fra den delen av norskekysten som har voldsomt mye parasitter, pluss fisk fra oppdrett fordi den påregnelig kan være død før den slaktes (den bransjen er pill råtten). Det er ekkelt. 

Anonymkode: d7b8b...5be

• Nyttig 3
Skrevet

Lite tilgang til vilt, hadde nok spist reinsdyr litt oftere om det var enkel tilgang.

Men det går mest i kylling igrunnen.

Rødt kjøtt i form av kjøttdeig til taco/pasta kanskje…..3 ganger i mnd. 

Lite svin, det er kun om det er pålegg eller pølse.

Har fått en greie for roastbiff som pålegg, mulig jeg har jernmangel 😅

Aldri lam (liker ikke). 

Fiskeburger, er gått litt lei laks som jeg spiste ukentlig før. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser absolutt alt! Aldri smakt kjøtt jeg ikke fant fantastisk godt. Kjøtt er det beste som finnes.

Til og med rare kjøttyper som hest, hval, zebra, struts, alligator, slange, etc.

Anonymkode: fbcce...d64

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

I utgangspunktet spiser jeg alt, men det er ikke alt jeg har tilgang på eller ville tenkt på å kjøpe eller tilberede selv. Jeg slekter på min far, som midt i den store skjult-hestekjøtt-i-ferdigmat-skandalen for noen år siden ringte meg full av entusiasme - han hadde kommer over ordentlig, offisielt hestekjøtt og lurte på om jeg ville komme til middag :ler: 

• Hjerte 2
Skrevet

Kylling/kalkun, gris, ku/okse, and, noe fisk og skalldyr.

Jeg spiser elg og hjort og, men kjøper det aldri selv pga det er så dyrt.

Lam; en sjelden gang. Er ikke så veldig glad i det.

Men, jeg har smakt både krokodille, impala og sebra kjøtt. Var egentlig godt, men sånne ting får man jo ikke kjøpt her.

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde lommeboka tillatt det, så hadde det kun vært gressforet storfekjøtt, sau/geit fra økologiske bønder, beitekylling, ender som levde godt og vilt. 

Nå spiser jeg norsk storfe, norsk lam, norsk kylling, beitekylling og viltkjøtt. Noen ganger svensk storfe.

Anonymkode: 0e719...2dd

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Spiser i utgangspunktet hva som helst, men det blir som regel storfekjøtt når jeg handler selv pga. pris.

Anonymkode: d66ee...30a

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser alt landkjøtt jeg blir servert, men jeg velger ikke sau eller geit selv. Jeg rører ikke sjømat fordi jeg liker det ikke.

Jeg velger nesten bare storfe og vilt. 

Anonymkode: a0b6e...da5

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser alt jeg blir servert.

Hjemme går det mest i økologisk kylling - kjøpt rett fra produsent, vilt fra jaktlag, lam og okse - fra gardsslakteri. Og noe Svin, fra samme sted. Spiser også nyre, hjerte, lever, med mer, om det er godt tilberedt. Er særlig glad i å kjøpe upopulære stykningsdeler som ellers blir kastet. Lager blant annet ostehalesuppe. 

Spiser også alt av sjømat. Inkludert alt av skjell og skalldyr. 

Anonymkode: 4bc99...596

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spiser absolutt alt! Aldri smakt kjøtt jeg ikke fant fantastisk godt. Kjøtt er det beste som finnes.

Til og med rare kjøttyper som hest, hval, zebra, struts, alligator, slange, etc.

Hoggorm? Måke?

Anonymkode: 9777d...671

Skrevet

Jeg smaker på det jeg blir servert, og jeg har, til nå, likt det jeg har fått. Lam er nydelig, det er kje og kenguru også. I 7

Jeg er også glad i sjømat, spesielt skalldyr. 

Skrevet

Elg er hoved kjøtt, så storfe, kylling, kalkun, fisk, gris

Elg er det som blir mest spist. Siden vi jakter og tar da altid 1 dyr som vi betaler for i jakta, så får vi ofte halvt storfe av en nabo, og slakter gris der vi beholder halvparten selv

• Hjerte 2
Annonse
Skrevet

Jeg smaker på det meste jeg får servert, men det er kun storfe, kylling, kalkun, samt hvit fisk, jeg faktisk liker. Unntaket er enkelte svineprodukter (f.eks kokt skinke).

Det verste for meg er lam og fårekjøtt. Ikke spesielt glad i vilt, og er heller ikke glad i svin. Sistnevnte er enklere å få ned enn de andre.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hest har vi spist flere ganger, best som biff og pølse

Anonymkode: 4b4bb...a0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Storfe, kylling og gris.

Kan smake andre ting bortsett fra rovdyr og lam.

Anonymkode: 9db9f...2f8

AnonymBruker
Skrevet

Alt reint kjøtt. Minst mulig bearbeidet. Spiser ikke oppdrettsfisk (råtten bransje).

Anonymkode: 52fc3...1db

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Alt, utenom svin.

Hest er overraskende godt!!

Anonymkode: c4c59...f63

• Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...