AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 10:26 #1 Del Skrevet tirsdag kl 10:26 Hei, jeg skriver dette anonymt fordi det handler om noen nær meg. Hun har vært gift i 8 år med en mann som alle rundt oss egentlig liker veldig godt. Han er morsom, utadvendt og flink til å vise omsorg og forståelse for andre. Han virker snill – men det han viser utad stemmer ikke med hvordan han er mot henne bak lukkede dører. Han er 12 år eldre enn henne, og har hatt mye mer kontroll over dynamikken i forholdet siden starten. Han har fortalt at han har hatt en vanskelig barndom og var i fosterfamilie – og selv om noe sikkert stemmer, begynner jeg å mistenke at han har overdrevet eller fordreid deler av det for å få sympati og gjøre seg selv til et offer. Han er ekstremt kontrollerende. Hun må svare på meldinger med én gang, ellers truer han henne. Han bestemmer når og hvordan de har sex, og hun må “fortjene det” – noen ganger må hun bruke maske, lyset må være av, og han gir tydelig beskjed hvis hun ikke gjør som han vil. Han har presset henne seksuelt, og oppmuntret hun til å bli “en hore”, møte andre menn, og til og med sagt hun burde lære opp andre – inkludert lillesøsteren (!) – i seksuell oppførsel. Alt skal skje på hans premisser. Han har tidligere solgt bilder av henne for penger fordi han selv ikke hadde jobb. Han sier hun ikke klarer seg uten ham – verken økonomisk eller sosialt – og kaller henne dum, sier hun leker offer, og at hun “lever i en fantasiverden”. Men utad er han sjarmerende, hjelpsom og rolig – og mange i familien liker ham godt. Er han narsissist? Har noen av dere vært i lignende forhold eller kjenner noen? Anonymkode: e8c25...4bd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 06:35 #2 Del Skrevet onsdag kl 06:35 Uff, dette er vondt å lese. Har ingen slike erfaringar, men tenker at det er godt at ho har deg å betru seg til ❤️ Anonymkode: 3eb26...2d4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 12:03 #3 Del Skrevet onsdag kl 12:03 Grunnen til at noen blir narssissister er ofte at de har hatt en traumatisk barndom med omsorgssvikt, så det kan nok stemme. Men man kan ikke leve med slike mennesker uansett hvor synd det er på dem, så hun må beskytte seg selv og komme seg unna før hun blir ødelagt! Anonymkode: 2b8e3...386 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:16 #4 Del Skrevet onsdag kl 13:16 AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 12.26): Hei, jeg skriver dette anonymt fordi det handler om noen nær meg. Hun har vært gift i 8 år med en mann som alle rundt oss egentlig liker veldig godt. Han er morsom, utadvendt og flink til å vise omsorg og forståelse for andre. Han virker snill – men det han viser utad stemmer ikke med hvordan han er mot henne bak lukkede dører. Han er 12 år eldre enn henne, og har hatt mye mer kontroll over dynamikken i forholdet siden starten. Han har fortalt at han har hatt en vanskelig barndom og var i fosterfamilie – og selv om noe sikkert stemmer, begynner jeg å mistenke at han har overdrevet eller fordreid deler av det for å få sympati og gjøre seg selv til et offer. Han er ekstremt kontrollerende. Hun må svare på meldinger med én gang, ellers truer han henne. Han bestemmer når og hvordan de har sex, og hun må “fortjene det” – noen ganger må hun bruke maske, lyset må være av, og han gir tydelig beskjed hvis hun ikke gjør som han vil. Han har presset henne seksuelt, og oppmuntret hun til å bli “en hore”, møte andre menn, og til og med sagt hun burde lære opp andre – inkludert lillesøsteren (!) – i seksuell oppførsel. Alt skal skje på hans premisser. Han har tidligere solgt bilder av henne for penger fordi han selv ikke hadde jobb. Han sier hun ikke klarer seg uten ham – verken økonomisk eller sosialt – og kaller henne dum, sier hun leker offer, og at hun “lever i en fantasiverden”. Men utad er han sjarmerende, hjelpsom og rolig – og mange i familien liker ham godt. Er han narsissist? Har noen av dere vært i lignende forhold eller kjenner noen? Anonymkode: e8c25...4bd IKKE GJØR DET SLUTT I SAMME ROM SOM HAN!!! KOM SEG I SIKKERHET FØRST! IKKE SI NOE OM ET BRUDD!!! VÆR SMART! Anonymkode: b6f60...6ad 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:23 #5 Del Skrevet onsdag kl 13:23 Bortsett fra at min eks ikke var like ille angående den seksuelle oppførselen passer dette godt angående kontroll og krav ja. Dette bør hun komme seg ut av, uavhengig av å kalle ham narsissist. Dessverre blir ofte slike enda farligere når de blir forlatt, så vesentlig å ha en god plan på å komme seg unna. Anonymkode: ceb4d...271 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:15 #6 Del Skrevet torsdag kl 18:15 Ja, vært der selv. Sleng på litt tortur, så snakker vi.. Bare èn ting p gjøre, det er at hun kommer seg vekk og blokkerer ham på alle kanaler. Anonymkode: d34da...450 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 18:23 #7 Del Skrevet torsdag kl 18:23 AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 12.26): Er han narsissist? Anonymkode: e8c25...4bd Hun trenger ingen diagnose på han. Hun trenger å komme seg vekk. Hjelp henne. Anonymkode: c3bce...63d 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:12 #8 Del Skrevet torsdag kl 23:12 Høres ut som en narsissist. De seksuelle preferansene hans minner om eksen min sin. I tillegg kalte han meg dum og ubrukelig hver dag. Han kontrollerte også alle inntektene våre, både mine og de som var felles. Han begynte å date en annen dame mens vi var sammen. Jeg advarte henne. Hun tok jo hans parti, men innså jo at jeg snakket sant da han utsatte henne for det samme. De ekstremt kompliserte mekanismene i vold i nære relasjoner gjorde at vi ikke snakket mer sammen før etter at det var slutt mellom dem, mange år senere. Han gjorde det samme med henne som han gjorde med meg. Anonymkode: 4a7bd...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 23:32 #9 Del Skrevet torsdag kl 23:32 Det han gjør mot henne er ikke bare psykisk vold, det er også fysisk vold og seksualisert vold. I tillegg til dette oppfører han seg som en hallik, han selger naken/sexbilder av henne. Det at han sier det om at hun skal lære opp hennes lillesøster i seksuelle ting, det er dessverre et tegn på at han kan komme til å utføre en eller annen form for overgrep mot hennes søster også. For han har tydeligvis allerede seksuelle tanker om hennes lillesøster, og ønsker at din bekjent skal lære opp sin lillesøster i hans egne preferanser (!). Han manipulerer og psyker henne ned! Det eneste rette her er å få henne til et Krisesenter. Om dere to kan ha en avtale om å gjøre noe sammen, så kan du ta henne med rett til politistasjonen og be om at de hjelper henne til Krisesenteret. Og om hun selv ikke vil anmelde typen, be om at politiet kan vurdere å anmelde ham! (Politiet vil også hjelpe henne med å få sine ting ut fra felles hjem, bli med henne, slik at han ikke kan bli voldelig mot henne da. Med andre ord, hun trenger ikke ta med seg noe som kan gjøre at han kan mistenke at hun vil forlate ham.) Anonymkode: 4f1a6...b50 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå