Gå til innhold

Er flått/fugleloppe medisin i dråpeform 100% sikkert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Drypper katten med flått&fugleloppe dråper som varer i tre måneder, og medisinen skal være en måned til, siden han fikk det i slutten av februar.

Nå synes jeg katten har klødd seg litt mer enn vanlig i det ene øret, og jeg klør over hele kroppen, og lurer på om jeg har fått fuglelopper 😬eller kanskje en slags allergi?

Lurer på om jeg kan gi han en tablett med AdTab, eller blir det for mye medisin mot flått/lopper?

Har Agria forsikring og skulle spørre veterinær der, men får ikke snakke med noen før i morgen.

Anonymkode: 27cfd...caf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med den vanlige dyrlegen din. Ingen midler er 100% effektive, jeg plukker fortsatt flått av bikkja selv om han får flåttmiddel som skal holde de borte

Anonymkode: c10e9...3ca

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan flåttmiddel bruker du? Frontline Comp er effektivt mot lopper og flått. Samtidig som den tar knekken på eventuelle egg i pelsen. 
Frontline vet og frontline comp varer dog i 4 uker mot flått og opptil 8 uker mot lopper. Hele pakken, dvs 3 ampuller er nok til tre måneder. Har ikke hørt om annen type som man får hos veterinær, men har ikke katt.. 

Jeg har brukt frontline tabletter også, men syns påflekkingsvesken fungerer best. Aldri fått et flåttbitt eller dratt inn fuglelopper etter det. 

Anonymkode: c98d0...dca

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan flåttmiddel bruker du? Frontline Comp er effektivt mot lopper og flått. Samtidig som den tar knekken på eventuelle egg i pelsen. 
Frontline vet og frontline comp varer dog i 4 uker mot flått og opptil 8 uker mot lopper. Hele pakken, dvs 3 ampuller er nok til tre måneder. Har ikke hørt om annen type som man får hos veterinær, men har ikke katt.. 

Jeg har brukt frontline tabletter også, men syns påflekkingsvesken fungerer best. Aldri fått et flåttbitt eller dratt inn fuglelopper etter det. 

Jeg fikk resept på påflekkingsvæsken Bravecto hos dyrlegen

Ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg fikk resept på påflekkingsvæsken Bravecto hos dyrlegen

Ts

Visste ikke de hadde så lang virketid, veldig enkelt da! Men jeg ville tatt kontakt med veterinær, om den klør kan den kanskje ha reagert på behandlingen, eller no annet?

AnonymBruker
Skrevet

Har aldri opplevd lopper på mine, men bruker bravecto. Den holder unna flått ganske perfekt tre måneder på mine tre katter. Pluss/minus noen dager.

Om dere har fuglelopper i hus, så hjelper bravecto godt for å ta knekken på loppene som setter seg på katten, men det hjelper jo ikke på deg eller noe som helst annet i boligen... Men har du loppebitt? Du sier du klør over hele kroppen, da bør det jo være veldig enkelt se loppebittene om det er lopper...

Anonymkode: be768...d1f

AnonymBruker
Skrevet

Ringte til dyrlegen i dag som sa at påflekkingsveske som Bravecto trenger ikke å holde i tre måneder 😬

Ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...