Gå til innhold

Tenk at det fins noe så fantastisk som hunder! ❤️❤️

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fins det noen bedre skapninger? Jobbet er de søteste, morsomste, fineste, rareste og skjønneste fyr på denne jord. Jeg ler jeg igjen hver dag at alt det rare hunden min gjør. Hun skjønner også så utrolig mye, og har et ganske velutviklet «språk» som hun kan fortelle oss mye ned. En som alltid vil kose, som alltid er blid, som ikke er i stand til å skjule følelsene sine, som stoler blindt på deg og på at du vil dem det beste, og som ikke ønsker noe annet i verden enn at du skal synd de er flinke bisker (eller, litt leverpostei er kanskje enda bedre).

Vi mennesker fortjener ikke hunder, de er mye bedre enn oss.

Jeg forstår ikke (men aksepterer det)  at noen ikke liker hunder.

Anonymkode: 31106...677

• Liker 2
  • Hjerte 13
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De som ikke liker hunder har ofte hat dårling erfaring med dem...blitt angrepet, bitt osv.

Anonymkode: becf1...1cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 10.20):

De som ikke liker hunder har ofte hat dårling erfaring med dem...blitt angrepet, bitt osv.

Jeg tror ikke det handler om å ikke like hunder. Jeg har både blitt bitt og angrepet av hund, men jeg sier jo ikke at jeg ikke liker dem av den grunn. Jeg bare ser ikke helt magien med hunder. Å ha hund er en livsstil som krever utrolig mye tid, penger og innsats, og man må gå hundre prosent inn for det hvis man skal skaffe seg hund. I mine øyne krever hunder mer enn barn, og som trebarnsmor sier det litt XD jeg har hatt hund i oppveksten - dog var det foreldrene mine som tok seg av arbeidet, men har også passet flere hunder i voksen alder og for meg er det utelukkende pes - våkne på natta/tidlig morgen av bjeffing, klenging, ut å gå tur flere ganger om dagen i all slags vær, plukke opp bæsj, plukke av flått, pusse tenner og stelle - det er virkelig lettere å passe på et barn 😂

Hunder er fine skapninger, og det er jo flott at det finnes hundemennesker som har skikkelig glede av å ha hund, men for mange av oss blir ikke gleden av hunden å overveie arbeidet og dermed sier kanskje noen at de ikke "er hundefolk" eller til og med at de ikke liker hunder.

Anonymkode: 184b6...432

• Liker 1
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Screenshot_20250430_150941_Pinterest.jpg

Anonymkode: 69a59...f28

• Liker 3
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ja hunder er altfor gode for oss mennesker.💖   Skyr de som ikke liker hunder som pesten.  Mine hunder har uendelige større verdi enn sure jækler som måtte mislike de.   

Anonymkode: 8c25d...736

• Liker 4
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jeg tror ikke det handler om å ikke like hunder. Jeg har både blitt bitt og angrepet av hund, men jeg sier jo ikke at jeg ikke liker dem av den grunn. Jeg bare ser ikke helt magien med hunder. Å ha hund er en livsstil som krever utrolig mye tid, penger og innsats, og man må gå hundre prosent inn for det hvis man skal skaffe seg hund. I mine øyne krever hunder mer enn barn, og som trebarnsmor sier det litt XD jeg har hatt hund i oppveksten - dog var det foreldrene mine som tok seg av arbeidet, men har også passet flere hunder i voksen alder og for meg er det utelukkende pes - våkne på natta/tidlig morgen av bjeffing, klenging, ut å gå tur flere ganger om dagen i all slags vær, plukke opp bæsj, plukke av flått, pusse tenner og stelle - det er virkelig lettere å passe på et barn 😂

Hunder er fine skapninger, og det er jo flott at det finnes hundemennesker som har skikkelig glede av å ha hund, men for mange av oss blir ikke gleden av hunden å overveie arbeidet og dermed sier kanskje noen at de ikke "er hundefolk" eller til og med at de ikke liker hunder.

Anonymkode: 184b6...432

Enig i dette. Det fremstår som veldig mye jobb på daglig basis hvis man ikke skal ende opp med en problemhund. Hvis man har enormt mye dødtid/fritid og er mye alene, så skjønner jeg imidlertid at en hund vil være et godt substitutt for et barn eller en partner. Men hunder lever korte liv, da. Det å gjennomgå en så enorm sorg f eks hvert tiende år virker tungt. 

Anonymkode: 6b7f4...a67

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har selv blitt bitt som barn av hund og jeg har elsket hunder hele mitt liv. Kommer alltid til å gjøre det. 

Dette er også noe å tenke på

Screenshot_20250430_150916_Pinterest.thumb.jpg.7bce8d3560408aaf8fded54a0bf3f61a.jpg

Mennesker har evnen i seg til mye ondskap og likevel er det forventet at vi skal være gode kolleger, ha venner, forelske oss, osv. Det er merkelig at om en hund biter deg en gang så blir du hundehater for resten av livet ditt men med tanke på hvor mye vold, krig, drap seksuelle overgrep, tortur, ondskap fra vår egen rase som vi gjør mot hverandre hver eneste dag så skal vi likevel smile til sidemannen på bussen og klare å skille de handlingene noen andre gjør til forskjell fra de handlingene vi selv og våre nærmeste gjør og gode folk gjør.

En hund som har bitt deg=alle hunder er fæle og en blir redd, usikker og misliker hunder

Hitler, Ted Bundy, Gary Ridgway, Jeffery Dahmer med tusenvis av andre mennesker: naboen som misbruker datteren sin, konen som driver med psykisk vold mot sin ektemann etc= Nei det er fremdeles hunder som er problemet for mennesker 

Det er helt utrolig dumt og irrasjonellt å høre på 

• Liker 5
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg har selv blitt bitt som barn av hund og jeg har elsket hunder hele mitt liv. Kommer alltid til å gjøre det. 

Dette er også noe å tenke på

Screenshot_20250430_150916_Pinterest.thumb.jpg.7bce8d3560408aaf8fded54a0bf3f61a.jpg

Mennesker har evnen i seg til mye ondskap og likevel er det forventet at vi skal være gode kolleger, ha venner, forelske oss, osv. Det er merkelig at om en hund biter deg en gang så blir du hundehater for resten av livet ditt men med tanke på hvor mye vold, krig, drap seksuelle overgrep, tortur, ondskap fra vår egen rase som vi gjør mot hverandre hver eneste dag så skal vi likevel smile til sidemannen på bussen og klare å skille de handlingene noen andre gjør til forskjell fra de handlingene vi selv og våre nærmeste gjør og gode folk gjør.

En hund som har bitt deg=alle hunder er fæle og en blir redd, usikker og misliker hunder

Hitler, Ted Bundy, Gary Ridgway, Jeffery Dahmer med tusenvis av andre mennesker: naboen som misbruker datteren sin, konen som driver med psykisk vold mot sin ektemann etc= Nei det er fremdeles hunder som er problemet for mennesker 

Det er helt utrolig dumt og irrasjonellt å høre på 

:pls:

Anonymkode: 21569...ce5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

❤️

Anonymkode: 21569...ce5

❤️

Anonymkode: acc64...c1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jupp. Jeg har vært som Ts, bare møtt snille og gode hunder på min vei gjennom livet, men nå som jeg har en hund med atferdsproblemer og aggresjon så føler jeg noe helt annet 😭. Er en daglig vurdering på avlive, beholde eller omplassere. Unner ikke min verste fiende et sånt moralsk dilemma som jeg står i nå.

Anonymkode: 005e6...0ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært så heldig og aldri møtt hund som har gjort meg noe i mitt 50 år lange liv. Og nå har jeg selv en herlig skapning som bjeffer. Gjennom han har jeg møtt mange fine mennesker og hunder. 

Tanken slo meg i går - i løpet av de 5 årene han er, har jeg kun tenkt toppen 5 ganger "tenk å hatt en katt nå så jeg slapp å gå ut i dette været". Heldigvis bryr han seg ikke om været - virker som han liker alt - unntatt vinden som plutselig kan blåse han bak i × 😂

Anonymkode: 6c5ec...17c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistet to nære slektninger for to år siden. Minnes dem med glede og savner dem, men de var eldre og syke og man unner dem å dø når de vil det selv. Mett av dage som det heter. 

Mistet hunden min brått av hjertestans for ti år siden, og den sorgen er som et åpent sår den dag i dag 😢De vil bare spre glede, de passer på deg og ville ofret livet for deg de fleste. De har ikke et ondt bein i kroppen og jeg gruer meg ihjel til de jeg har nå ikke er her mer. Det blir ikke flere hunder på meg etter det, orker ikke sorgen 😅💗

Anonymkode: 0f78a...de2

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for innlegg som ble postet av permanent utestengt bruker og tilhørende svar.

Rhodiola, adm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg mistet to nære slektninger for to år siden. Minnes dem med glede og savner dem, men de var eldre og syke og man unner dem å dø når de vil det selv. Mett av dage som det heter. 

Mistet hunden min brått av hjertestans for ti år siden, og den sorgen er som et åpent sår den dag i dag 😢De vil bare spre glede, de passer på deg og ville ofret livet for deg de fleste. De har ikke et ondt bein i kroppen og jeg gruer meg ihjel til de jeg har nå ikke er her mer. Det blir ikke flere hunder på meg etter det, orker ikke sorgen 😅💗

Skjønner deg så godt! ❤️

Jeg hadde ingen planer om ny hund før jeg mistet min. Det var min hjertehund, og jeg visste sorgen ville bli ille. Den ble verre. Alt av leger, behandlere og psykriatere anbefalte ny hund. Jeg ville bare dø. Etter tre tunge år fikk jeg et lite lysglimt, og satt meg på venteliste for en valp. Jeg er egentlig et 'en hund-menneske', men fra nå av kommer jeg til å overlappe. 

Anonymkode: f802e...cbb

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Jupp. Jeg har vært som Ts, bare møtt snille og gode hunder på min vei gjennom livet, men nå som jeg har en hund med atferdsproblemer og aggresjon så føler jeg noe helt annet 😭. Er en daglig vurdering på avlive, beholde eller omplassere. Unner ikke min verste fiende et sånt moralsk dilemma som jeg står i nå.

Anonymkode: 005e6...0ab

Så leit å lese. 💚 Alle hunder er snille og gode, men mange har det dessverre vanskelig. Det viser seg i det vi kaller vi  atferdsproblemer. Jeg vet, å leve med såkalt reaktiv hund er kjempevondt og vanskelig og en følelsesmessig berg og dalbane, for oss mennesker- så tenk hvor innmari vondt det må være for hunden! Men, de aller fleste kan hjelpes, gitt forståelse av problemet/ene. Hva sliter hunden din med? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

❤️‍🩹 sorgen er ubærlig, men- plutselig dukker det opp en sjel som trenger deg❤

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...