AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Jeg har en hund på 15 kg som ikke er sånn supersprek lenger. Hvis vi er ute på lengre turer risikerer jeg å måtte bære fordi han blir sliten. Men jeg vil gjerne ha han med meg overalt. Har ikke bil så jeg går mye. Vil ikke at han skal ligge så mye alene mens jeg er ute på lengre turer. Så jeg vurderer vogn. Er det ok å ha hund i vogn når man ikke bruker den i stedet for gåtur men bare for å komme lengre? Finnes det vogner som ikke ser så fjollete ut? Anonymkode: d2141...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Vogn ser fjollete ut, men det må du lære deg å drite i. Jeg gikk tur med min gamle hund i vogn da hun hadde en skade og skulle holde seg i ro, bare for at hun skulle komme seg ut av huset og få litt andre sanseinntrykk. Anonymkode: 75839...b6a 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Hvis det er en liten hund ville jeg heller ha kjøpt en sekk. Anonymkode: a0a6a...9cb
Iso1 Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april Jeg har lyst til å kjøpe sånn vogn til katten min. Han er innekatt, men kunne vært artig å se om han kunne like å få noen trilleturer.. Når jeg ser folk med dyret sitt i vogn tenker jeg at sånn skulle vi hatt til katten vår. Ingen negative tanker om det. Mye annet som ser mye mer fjollete ut enn det altså. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Folk kommer til å se rart på deg, og tro du er helt skrullete. Og de kommer til å viske og tiske, om hunn gale damen med hund i vogn. Anonymkode: 7cc3b...db9
Nutz Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Jeg vurderte det samme da min første hund ble gammel. Han gikk tur helt til dagen han døde, men det gikk sakte og derfor kom vi oss ikke så langt avgårde. Jeg hadde nok kjøpt en hundevogn og ikke barnevogn, noe ala det på linken under: Du trenger ikke forklare deg for folk, de vet ikke om hunden er nyoperert, gammel eller dårlig til beins. Det er veldig praktisk dersom hunden ikke klarer å gå så langt, men fortsatt vil ha frisk luft og mental stimuli. https://www.zooplus.no/shop/hund/hundebur_tilbehor/transportvesker_hund/hundevogn/2195891?variantId=2195891.0&abd=true&utm_source=google&utm_medium=google_pmax&utm_campaign=16447595668&utm_term=2195891.0&utm_content=pla&utm_id=16447595668_16447595668&gad_source=1&gad_campaignid=16447616803&gbraid=0AAAAAD9Xn6Uy6YIJabjm13scLRYEId-5f&gclid=EAIaIQobChMI8ou9-ez8jAMVg1aRBR2DADYeEAQYBSABEgJIuvD_BwE&gclsrc=aw.ds&activeVariant=2195891.0 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Hvem bryr seg om hva andre mener? Det er mer skrullete å leve livet sitt etter hva andre kan hviske og tiske om, for det gjør de uansett hva du gjør. Kos deg med hunden din og drit i andre. Anonymkode: 80708...a38 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har en hund på 15 kg som ikke er sånn supersprek lenger. Hvis vi er ute på lengre turer risikerer jeg å måtte bære fordi han blir sliten. Men jeg vil gjerne ha han med meg overalt. Har ikke bil så jeg går mye. Vil ikke at han skal ligge så mye alene mens jeg er ute på lengre turer. Så jeg vurderer vogn. Er det ok å ha hund i vogn når man ikke bruker den i stedet for gåtur men bare for å komme lengre? Finnes det vogner som ikke ser så fjollete ut? Anonymkode: d2141...d1d Det finnes jo slike vogner som barn ofte sitter oppi i fornøyelsesparker, eller en har tinga oppi. Kanskje en slik vogn hadde vært grei? Da kan hunden ligge fint å titte over kanten. Regner med det sikkert finnes forskjellige størrelser på de. Jeg har aldri hatt hund i vogn selv, så jeg vet ikke hva som er best. Så fint å høre at du vil la hunden komme seg ut selv om den er sliten og ikke orker så mye❤️ det skal jeg selv gjøre når mine blir gamle. Blir litt tyngre her med hunder på 30-40kg😅 Anonymkode: 891a8...246
AnonymBruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april I Florida var det vanlig pga at asfalten ble så varm. Jeg hadde bare tenkt den trenger vel det. Skit i folk. 🙂Kos deg på tur. Mye fine sekker også. Anonymkode: b6ab3...04f 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #11 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Folk kommer til å se rart på deg, og tro du er helt skrullete. Og de kommer til å viske og tiske, om hunn gale damen med hund i vogn. Anonymkode: 7cc3b...db9 Hun kan jo ligge en naturtro dukke i vognen sammen med hunden, så ser det ut som hun triller barn og har vofsen med 😂 Neida, jeg tenker, TS, at det er en fin måte å få med hunden på, uten at den trenger å ligge alene hjemme og uten at den trenger å slite seg ut. Mange hunder finner roen i en vogn også, spesielt hvis den er litt lukket. En får jo vogner som er beregnet på dyr, og da blir det som et bur på hjul. For hundens skyld, hadde jeg gjort det, og til de som glaner; de får bare glane! Anonymkode: 0791c...f1b
AnonymBruker Skrevet 29. april #12 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis det er en liten hund ville jeg heller ha kjøpt en sekk. Anonymkode: a0a6a...9cb Min hadde null interesse av å sitte i sekk. Vogn gikk bra, der kunne hun selv velge om hun ville ligge eller sitte eller stå eller hva enn hun nå måtte føle for å gjøre. Anonymkode: 75839...b6a 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #13 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Min hadde null interesse av å sitte i sekk. Vogn gikk bra, der kunne hun selv velge om hun ville ligge eller sitte eller stå eller hva enn hun nå måtte føle for å gjøre. Anonymkode: 75839...b6a Synts selv ikke sekk ser behagelig ut for hunder. De må liksom sitte i samme stilling og "innestengt" Anonymkode: 891a8...246 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april Er det noen som vil tenke at det er fjollete? Sikkert, men fornuftige folk vil tenke at hunden er nyoperert eller gammel og dårlig til beins. Det var en mann i nabolaget her som syklet rundt med sine to eldre hunder i sykkelvogn. Hundene fikk komme seg ut og oppleve nye plasser istedenfor å gå en kort runde i samme nabolag dag ut og dag inn de siste årene av livene deres. Anonymkode: fe955...e30 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvis det er en liten hund ville jeg heller ha kjøpt en sekk. Anonymkode: a0a6a...9cb Men det er ingen liten hund, den er mellomstor. Det hadde du fått med deg dersom du leste første setning i HI. Anonymkode: 279ff...65f
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april Bestefaren min brukte rullator, og da satt hunden foran i kurven For å svare på spørsmålet: For hundens del, må det jo være tipp topp. Men ja, det er jo et uvanlig syn her i Norge, og folk vil nok som andre her er inne på, tenke sitt. Så spørsmålet er vel egentlig mest om du orker å stå i det? Anonymkode: d4f2c...29b 1
Gliffy Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april Tenker vogn er hyggeligere enn sekk uansett, for da har du hunden foran deg og får litt kommunikasjon underveis. Ser ingen problem med hund i vogn, det er jo bare bra hvis det gjør at hunden får være med på mer.
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april Oppriktig undrende: Har virkelig gamle, slitne hunder så stor glede og utbytte av å bli trillet rundt i vogn, eller handler dette like mye om eiers behov og følelser? Som syk og sliten voksen som orker mindre av det meste enn før høres det ikke nødvendigvis så fristende ut, det handler jo gjerne om mer enn bare å kunne gå så mye Og ja, det ser fjollete ut, det kommer du ikke unna. Men hvis du oppriktig tror at det er en god løsning for hunden, burde ikke det hindre deg. Anonymkode: 026ee...b74
AnonymBruker Skrevet 29. april #19 Skrevet 29. april Synes det er flott at du vurderer vogn til hunden! Hvis den har glede av å være med og oppleve livet utenfor sin egen gangradius er det viktigere enn hva andre tenker! Skulle ønske vi hadde gjort det samme for hunden jeg vokste opp med, den hadde elsket det da hun ble dårligere til beins. Anonymkode: 5e964...b83
AnonymBruker Skrevet 29. april #20 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Oppriktig undrende: Har virkelig gamle, slitne hunder så stor glede og utbytte av å bli trillet rundt i vogn, eller handler dette like mye om eiers behov og følelser? Som syk og sliten voksen som orker mindre av det meste enn før høres det ikke nødvendigvis så fristende ut, det handler jo gjerne om mer enn bare å kunne gå så mye Og ja, det ser fjollete ut, det kommer du ikke unna. Men hvis du oppriktig tror at det er en god løsning for hunden, burde ikke det hindre deg. Anonymkode: 026ee...b74 Alle har godt av å komme seg ut i frisk luft, selv eldre hunder, og jeg tror de får mye ut av både lukt- og synsinntrykk. Skjønner ikke hva som er rart med det. Et menneske kan sitte inne å se på tv om det er dårlig til beins, hunden blir bare liggende å stirre på ingenting. Anonymkode: 2e418...579 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå