AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Del Skrevet 29. april Arbeidsplassen min ble lagt ned rett før jul ifjor, og vi ble "tvunget" til å skrive under på en sluttpakke. Nå er perioden for sluttpakken over (det vil si etterbetaling av lønn), og jeg har dessverre ikke fått napp på ny jobb. Jeg har søkt, vært på intervjurunder, men dessverre ikke fått jobb. Ser nå at jeg må søke bistand fra nav, men jeg skjønner ikke hva jeg skal søke på... Jeg har jo mistet jobben min, så dagpenger er vel det mest riktige? Men på dagpenger krysser jeg av på at jeg ikke har vært i arbeid de siste 6 månedene. Hva gjør jeg da??? Anonymkode: b3726...0f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Del Skrevet 29. april Du skulle vel alt søkt på dagpenger da du sluttet, Anonymkode: 4fb20...6ac 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du skulle vel alt søkt på dagpenger da du sluttet, Anonymkode: 4fb20...6ac Det ville jo blitt avslått da jeg fikk inntekt i 6 måneder etter at bedriften ble lagt ned. Anonymkode: b3726...0f2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TingelingMom Skrevet 29. april #4 Del Skrevet 29. april Ring dem! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Du skulle vel alt søkt på dagpenger da du sluttet, Anonymkode: 4fb20...6ac Det er vel riktigere å si at man skulle registrert seg som arbeidsledig da jobben var slutt. Og så hadde man fått innvilget dagpenger fra da sluttpakken var brukt opp. (Men hadde vært inne i systemene til NAV før dette, på arbeidssøkerkurs og annet.) Da ville pengene kommet automatisk så fort sluttpakken var tom. Anonymkode: 10771...050 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det ville jo blitt avslått da jeg fikk inntekt i 6 måneder etter at bedriften ble lagt ned. Anonymkode: b3726...0f2 En ska registret fra dag 1 en er arbeidsledig. Med sluttpakke, så da når den er avsluttet får en dagpenger fra dag 1 vanligvis. Så nå må du mest sannsynlig ringe å få hjelp til å rydde opp i sitvasjone Anonymkode: 4fb20...6ac 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #7 Del Skrevet 29. april Du registrerer deg som arbeidssøker, og søker om dagpenger. Du krysser av på at du ikke har vært i arbeid de siste 6 månedene, og legger ved dokumentasjon på oppsigelsen og sluttavtalen. Anonymkode: 42d27...255 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Men på dagpenger krysser jeg av på at jeg ikke har vært i arbeid de siste 6 månedene. Hva gjør jeg da??? Anonymkode: b3726...0f2 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det ville jo blitt avslått da jeg fikk inntekt i 6 måneder etter at bedriften ble lagt ned. Anonymkode: b3726...0f2 Hvor har du dette fra…? Kan du linke til eller sitere? For så vidt jeg vet er det ingen krav til at en må uten arbeid/lønn i 6 måneder først for å kunne søke dagpenger. Anonymkode: 49bc4...0bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Del Skrevet 29. april Når man får en sluttpakke så må dette brukes før en søker dagpenger. Som regel får man en pakke på 3-6 månedslønn. Jeg fikk beskjed at kunne kun søke dagpenger når siste utbetaling var gjort. Anonymkode: f5104...26a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 29. april #10 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Når man får en sluttpakke så må dette brukes før en søker dagpenger. Som regel får man en pakke på 3-6 månedslønn. Jeg fikk beskjed at kunne kun søke dagpenger når siste utbetaling var gjort. Anonymkode: f5104...26a Korrekt. Men man skal altså registrere seg som arbeidssøkende fra dag 1 - man får bare ikke dagpenger fra dag 1. Nå må jo TS starte hele prosessen med NAV nå, og dertil ventetid og behandlingstid. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #11 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man får en sluttpakke så må dette brukes før en søker dagpenger. Som regel får man en pakke på 3-6 månedslønn. Jeg fikk beskjed at kunne kun søke dagpenger når siste utbetaling var gjort. Anonymkode: f5104...26a Jo, men du melder deg som arbeidssøker fra dag 1. det er jo ikke bare penger, men hjelp til og få ny jobb. Helst vil man jo ha ny jobb før sluttpakken opphører? Eller er planen og ta lang ferie, og så begynne og søke jobber for dagpenger når en er blakk? Anonymkode: 94be0...3c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #12 Del Skrevet 29. april Ville heller tatt sykepenger. Dagpenger er 66% av inntekten. Sykepenger er 100% Anonymkode: 4fb0a...f2f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #13 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Når man får en sluttpakke så må dette brukes før en søker dagpenger. Som regel får man en pakke på 3-6 månedslønn. Jeg fikk beskjed at kunne kun søke dagpenger når siste utbetaling var gjort. Anonymkode: f5104...26a Men kan bør melde seg arbeidsledig fra dag en, for da går ofte prosessen over til dagpenger raskere Anonymkode: 4fb20...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ville heller tatt sykepenger. Dagpenger er 66% av inntekten. Sykepenger er 100% Anonymkode: 4fb0a...f2f "Ville heller tatt" ... hva skal man si? For et samfunn vi har blitt. Anonymkode: 58d09...8db 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ville heller tatt sykepenger. Dagpenger er 66% av inntekten. Sykepenger er 100% Anonymkode: 4fb0a...f2f Bedriften er lagt ned, man er sagt opp, og man har ikke noe å være sykemeldt fra. Man velger altså ikke mellom sykepenger og dagpenger. TS: Nå kan du bare søke, men det er kanskje litt behandlingstid. Du vil selvsagt få etterbetalt, men det kan gå en liten stund uten penger. Har kun hatt dagpenger da vi ble permittert under pandemien, og da kunne vi få forskudd når behandlingstiden var ekstra lang, men vet ikke om det bare var noe midlertidig. Anonymkode: a225b...fc1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ville heller tatt sykepenger. Dagpenger er 66% av inntekten. Sykepenger er 100% Anonymkode: 4fb0a...f2f Ble plutselig syk når sluttpakken tok slutt? Anonymkode: 94be0...3c2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #17 Del Skrevet 29. april I denne tråden er det 1000 feil. I korte trekk: 1.Du søker dagpenger tidligst to uker før siste dag med sluttpakke. De som sier du skulle søkt med en gang, tar feil. Du ville fått avslag fordi det var for lenge til du stod uten inntekt. 2.Følg denne oppskriften: https://www.nav.no/dagpenger#sok 3. Hvis du trenger hjelp, ring Nav på telefon 55553333, ikke spør her, folk skriver det de tror, ikke det de vet. Anonymkode: 080bd...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. april #18 Del Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvor har du dette fra…? Kan du linke til eller sitere? For så vidt jeg vet er det ingen krav til at en må uten arbeid/lønn i 6 måneder først for å kunne søke dagpenger. Anonymkode: 49bc4...0bc Når du får sluttpakke så blir dette som lønn å regne. Du har ikke rett på dagpenger før denne er brukt opp. Du kan søke om dagpenger 14 dager før siste dag med rett på lønn. Ts: registrer deg som arbeidssøker og søk om dagpenger nå du. Er du uten midler så kan du søke om økonomisk sosialhjelp mens du venter på svar. Anonymkode: fd34a...021 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #19 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 15.22): "Ville heller tatt" ... hva skal man si? For et samfunn vi har blitt. Anonymkode: 58d09...8db Mange som gjør slik dessverre , det gjelder å tømme velferdsstaten Norge, vi som jobber å sliter å aldri er syke får knapt pensjon når den tid kommer pga dette Anonymkode: b57c7...e0f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april #20 Del Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (På 29.4.2025 den 15.11): Ville heller tatt sykepenger. Dagpenger er 66% av inntekten. Sykepenger er 100% Anonymkode: 4fb0a...f2f Man velger ikke mellom sykepenger og dagpenger. Sykepenger får man om man er syk. Anonymkode: 62013...11a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå