AnonymBruker Skrevet 29. april #1 Skrevet 29. april Er høygravid og har hanglet skikkelig i noen uker. Totalt utmattet og svimmel bare av å eksistere. Dro til legen og fikk påvist tre typer vitamin- og mineralmangler og ble 100% sykmeldt i en uke, og begynte på flere typer kosttilskudd før helga. Legen sa at jeg bare skulle ta kontakt om jeg trengte forlengelse av sykmeldingen, så HVORFOR er det så vanskelig å spørre? Føles så voldsomt å be om 100%, men vet det er det jeg trenger. Har et kranglete bekken i tillegg som også tærer på. Trenger et skikkelig push her, synes det er så ubehagelig Hva om legen mener jeg bør ha rukket å komme meg i bedre form til nå? Anonymkode: 2d403...4fa
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Har "hva om" tanken noen gang hjulpet deg tidligere? Det du VET er det som ER - ring legen! Anonymkode: 27799...aef
AnonymBruker Skrevet 29. april #3 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er høygravid og har hanglet skikkelig i noen uker. Totalt utmattet og svimmel bare av å eksistere. Dro til legen og fikk påvist tre typer vitamin- og mineralmangler og ble 100% sykmeldt i en uke, og begynte på flere typer kosttilskudd før helga. Legen sa at jeg bare skulle ta kontakt om jeg trengte forlengelse av sykmeldingen, så HVORFOR er det så vanskelig å spørre? Føles så voldsomt å be om 100%, men vet det er det jeg trenger. Har et kranglete bekken i tillegg som også tærer på. Trenger et skikkelig push her, synes det er så ubehagelig Hva om legen mener jeg bør ha rukket å komme meg i bedre form til nå? Anonymkode: 2d403...4fa Legen så det tydeligvis som sannsynlig at du ikke var kommey i form når hen sier helt konkret at du skal ta kontakt for forlengelse. Anonymkode: 0c165...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Jeg har full forståelse! Jeg har selv stått i jobb alt for lenge i svært tøffe svangerskap, fordi jeg skammet meg og ikke ville være "en av de gravide som sykemelder seg når de ser to streker". Det er helt helt tullete, og i mitt første svangerskap var jeg så utkjørt at da babyen kom, så hadde jeg ingenting krefter i kroppen (Jeg kastet så mye opp at da babyen var født veide jeg 15kg mindre enn jeg gjorde da jeg ble gravid). Ingen belønner deg for å stå i jobb og slite deg ut! Det går bare utover babyen din! Heldigvis syntes jeg det ble lettere for hvert svangerskap å bli sykemeldt, sikkert fordi jeg så hvordan det gikk utover ungene hjemme også - og ikke bare meg selv. Graviditet er ingen sykdom, men noen av oss blir svært syke av graviditeten, og da må vi lytte til kroppen vår! Anonymkode: de6c1...824 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april For meg hjalp det litt å tenke at sykemeldingen ikke bare var for meg, men også lille i magen. Ingen er tjent med at mor er helt utslitt før fødsel og barseltid. Tenker at du skal jobbe hele resten av ditt liv, og at om det noen gang er «innafor» med sykemelding når man er sliten- så må det være når man er gravid. Ring legen nå! 🤎 du får nok snakke med en sekretær først. Ikke sikkert du trenger time heller, bare får en melding på nav om sykemelding. Lover at det kommer til å føles utrolig godt når du har gjort det Anonymkode: ab68b...d90 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april "Hei! Jeg ringer for å forlenge sykemeldingen. Ja, formen er vel egentlig likedan - men det hjelper å kunne hvile mye. Supert, takk" Anonymkode: 14ea0...23d 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Huff, føler på det samme, har slitt med ekstrem kvalme hele svangerskapet og føler at legen ikke tror på meg, gir meg sykmelding for kun en uke av gangen. Skikkelig tungt og stressende når jeg er dårlig. Det er også utmattende å være syk over så lang tid også Ser andre ikke gravide få sykmelding for 3 uker om gangen for vondt i ryggen eller hånda, føler gravide skal tynes til det maksimale, for graviditet er jo ikke en sykdom må vite. Anonymkode: 1730a...425 1 1
Anononyma Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Du skal jobbe i 40 år til, denne korte perioden er bare en dråpe i havet i et langt arbeidsliv. Ingen kommer til å takke deg for at du presset deg selv og babyen din 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april Hva om du tenke litt sånn.. Babyen din trenger at du kommer deg til hektene. Om du kaver deg opp for mye og gjør deg selv sykere med å presse deg til å gå på jobb, ja da gjør du babyen din vondt. Anonymkode: d05f2...9e9
AnonymBruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april Takk, alle sammen 😊 Har tatt kontakt med legekontoret, så håper jeg det skrives ny sykmelding snart. Anonymkode: 2d403...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #12 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Herregud ass.... Anonymkode: 21c3f...aa3 Hva?? Har du sett hvordan gravide behandles i arbeidslivet eller, ikke rart folk kvier seg. Anonymkode: 1730a...425 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #13 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): Herregud ass.... Anonymkode: 21c3f...aa3 Ellers går det bra? Anonymkode: 2d403...4fa
AnonymBruker Skrevet 29. april #14 Skrevet 29. april Hva med en gradert sykemelding da? Kanskje litt lettere å be om? Hvis du klarer å gjøre noe, så er det jo fint å jobbe litt Anonymkode: 1c634...0bd
AnonymBruker Skrevet 29. april #15 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hva med en gradert sykemelding da? Kanskje litt lettere å be om? Hvis du klarer å gjøre noe, så er det jo fint å jobbe litt Anonymkode: 1c634...0bd Gikk gradert en liten periode pga. bekkenet før jeg ble så dårlig som jeg er nå, og det gikk bare akkurat. Har bedt om forlengelse av 100% 😊 Anonymkode: 2d403...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #16 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (6 timer siden): Er høygravid og har hanglet skikkelig i noen uker. Totalt utmattet og svimmel bare av å eksistere. Dro til legen og fikk påvist tre typer vitamin- og mineralmangler og ble 100% sykmeldt i en uke, og begynte på flere typer kosttilskudd før helga. Legen sa at jeg bare skulle ta kontakt om jeg trengte forlengelse av sykmeldingen, så HVORFOR er det så vanskelig å spørre? Føles så voldsomt å be om 100%, men vet det er det jeg trenger. Har et kranglete bekken i tillegg som også tærer på. Trenger et skikkelig push her, synes det er så ubehagelig Hva om legen mener jeg bør ha rukket å komme meg i bedre form til nå? Anonymkode: 2d403...4fa Så be om 50% først og prøv deg en dag eller to i jobb og se hvordan det blir. Klarer du ikke så har du prøvd og å få 100% sykemelding er da en ærlig sak. Send ekonsultasjon til legen via Helsenorge og spør Anonymkode: 0fb28...c69 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #17 Skrevet 29. april Hvis du faktisk hadde trengt sykemeldingen hadde det ikke vært vanskelig å be om den. Det faktum at du syns det er vanskelig viser at du innerst inne vet at du kan gå på jobb. Anonymkode: 9dfe7...62c
Snublefot62 Skrevet 29. april #18 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvis du faktisk hadde trengt sykemeldingen hadde det ikke vært vanskelig å be om den. Det faktum at du syns det er vanskelig viser at du innerst inne vet at du kan gå på jobb. Anonymkode: 9dfe7...62c Merkelig konklusjon. Hvordan kom du frem til den? 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #19 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvis du faktisk hadde trengt sykemeldingen hadde det ikke vært vanskelig å be om den. Det faktum at du syns det er vanskelig viser at du innerst inne vet at du kan gå på jobb. Anonymkode: 9dfe7...62c På seg selv kjenner man andre? 🙄 Anonymkode: 2d403...4fa 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #20 Skrevet 29. april Legen skrev 100% sykmelding frem til permisjonsstart som er om 20 dager. Føles godt å bli tatt seriøst. Håper jeg rekker å komme meg litt før fødsel, det er i hvert fall bedre sjanser for det nå 😊 Ts Anonymkode: 2d403...4fa 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå