Elena77 Skrevet tirsdag kl 13:32 Forfatter #21 Del Skrevet tirsdag kl 13:32 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Dumme folk. jeg ble enke og fikk kjæreste etter 1 år. Full krise og utstøtt, jeg også. Jeg ønsker bare å ha det godt og leve så greit jeg kan. Elsket sjel vennen min og ønsker ikke min verste fiende å bli enke på den måten jeg gjorde. (han ble psykotisk og kjørte bilen utfor en klippe på guttetur i Europa. Bestevennen var med, og døde selvfølgelig også😭) Jeg satt igjen med fire små under 10. Anonymkode: 288a2...1f1 Ja, dumme folk. Verste er at det er familie Tragisk historie for deg også. At folk og familie ikke kan unne andre å få et godt liv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Egenskap Skrevet tirsdag kl 13:40 #22 Del Skrevet tirsdag kl 13:40 Elena77 skrev (6 minutter siden): Ja, dumme folk. Verste er at det er familie Tragisk historie for deg også. At folk og familie ikke kan unne andre å få et godt liv. skulle tro det var to forskjellige kulturer, men kan også være oppvokst i samme kultur like fullt. 28 år er mye. Lang evalueringsliste å skrive da. Med sluttpunktum. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 13:45 Forfatter #23 Del Skrevet tirsdag kl 13:45 28 år er mye. Sammen siden jeg var 16 og han 21.Skjønte ikke at det var psykisk vold før jeg nærmet meg 40 årene, fullstendig hjernevasket. Den fysiske volden var mer sjelden og da unnskyldte jeg ham for jeg hadde vel provosert ham.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:47 #24 Del Skrevet tirsdag kl 13:47 Elena77 skrev (1 time siden): Eksmannen er dessverre god på få sympati og framstå som en engel. Jeg er mer konfliktsky og har vanskelig for å stå opp for meg selv. Jeg fortalte alt til søstrene mine når bruddet var et faktum og de hadde merket at han var "spesiell" og jeg virket "kuet", men likavel er det han som får støtte av de. Å kutte kontakten slik synes jeg likavel er spesielt og ganske "hardt". Ene søsteren sa at hun ville ha kontakt med eksmannen min fordi han var tross alt onkelen til barna hennes, men jeg er jo søsteren og tanten til samme barna. Teller tydeligvis ikke det. Forstår det bare ikke. Uff, ble mye sutring her. Du har ikke sutret en eneste gang. Men jeg forstår på deg at det ikke har vært rom for at du skal få utrykke deg på noen som helst måte når du sier sånn. Det er trist. 🧡 Jeg har også vært i voldelige forhold og vet mye om det. Jeg har også kuttet ut familien min fordi de ikke er greie folk som vil meg mitt beste. De liker også å ha kontakt med en eks av meg (ingen barn involvert), de bare liker han så godt. De vet han har utsatt meg for mye vold. Anbefaler deg at du kun har mennesker som støtter deg i livet ditt. At de er dine søstre betyr ingenting annet enn at dere er født av samme foreldre. Familie er mennesker du velger å ha i livet ditt fordi de tilfører det/deg noe godt. Velg menneskene i livet ditt med omhu og si farvel (inni deg) til de som ikke vil deg vel og støtter deg. Du er verdifull og stemmen din er viktig. Bruk den. Og til helvete med alle som har fått deg til å tro at du sutrer når du egentlig bare snakker. 🧡❤️ Anonymkode: 9a789...038 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:47 #25 Del Skrevet tirsdag kl 13:47 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Hva slags vold var det ? «Psykisk vold»? Anonymkode: 04652...98b Betyr det noe? Vold er vold. Anonymkode: 9a789...038 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 13:50 Forfatter #26 Del Skrevet tirsdag kl 13:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Du har ikke sutret en eneste gang. Men jeg forstår på deg at det ikke har vært rom for at du skal få utrykke deg på noen som helst måte når du sier sånn. Det er trist. 🧡 Jeg har også vært i voldelige forhold og vet mye om det. Jeg har også kuttet ut familien min fordi de ikke er greie folk som vil meg mitt beste. De liker også å ha kontakt med en eks av meg (ingen barn involvert), de bare liker han så godt. De vet han har utsatt meg for mye vold. Anbefaler deg at du kun har mennesker som støtter deg i livet ditt. At de er dine søstre betyr ingenting annet enn at dere er født av samme foreldre. Familie er mennesker du velger å ha i livet ditt fordi de tilfører det/deg noe godt. Velg menneskene i livet ditt med omhu og si farvel (inni deg) til de som ikke vil deg vel og støtter deg. Du er verdifull og stemmen din er viktig. Bruk den. Og til helvete med alle som har fått deg til å tro at du sutrer når du egentlig bare snakker. 🧡❤️ Anonymkode: 9a789...038 Fine ord, takk🤗ja, du har nok rett. Jeg må være sammen med andre som vil meg vel og støtter meg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:51 #27 Del Skrevet tirsdag kl 13:51 Mistenker sterkt at en person som blir i et ekteskap i 28 år er like stor part i at ekteskapet er dysfunksjonelt. Men det har liksom blitt greia å skyve den dritten man selv har gjort under teppet og legge all skyld på den andre. Når egen familie i tillegg tar parti med den andre så forstår alle at man ikke er helt redelig i sine anklager. Anonymkode: 08d71...23a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 14:28 #28 Del Skrevet tirsdag kl 14:28 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Betyr det noe? Vold er vold. Anonymkode: 9a789...038 Jeg synes terskelen for å kalle noe vold er for lav. Begrepet mister innhold. Jeg er for eksempel helt sikker på at jeg kan finne noe som kan kalles vold med alle jeg er i kontakt med. «Hun så på meg stygt» - psykisk vold. «Han var nedlatende i tonen» - psykisk vold. Anonymkode: 04652...98b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet tirsdag kl 15:47 #29 Del Skrevet tirsdag kl 15:47 Elena77 skrev (2 timer siden): Psykisk vold, mye gaslighting. Trusler om alt mulig, hvordan jeg skulle snakke, kle meg , oppføre meg. Jeg skulle være takknemlig fordi han i det hele tatt ville være gift med meg. Sa jeg noe feil eller oppførte meg feil ute blant folk, vanket det helvete når vi kom hjem og alt dette var barna dessverre vitne til. Det går ikke å leve under sånne forhold fordi man blir nervøs av det. Redd for å komme hjem også videre. Vet du hva psykopater viser ikke sitt sanne jeg før det har gått en tid og de er feilfrie. De framstår som snille og vi kvinner prøver alltid å holde ut i ekteskapet men ingen skal godta verken fysisk eller psykisk vold. TS du gjorde det rette fordi hadde du fortsatt å leve med han så hadde du levd et liv i usikkerhet og hele tiden måtte passe på. Kutt ut dine søstre de vet ikke hva de snakker om heller de lever under samme forhold selv. Jeg ønsker deg alt godt. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:00 #30 Del Skrevet tirsdag kl 16:00 Fy så elendig gjort av dem! Hva om du skriver et brev til dem, og sender i posten? Så skriver du at du er glad i dem og livet dere hadde. Og du synes det er utrolig sårende og dårlig at de velger å sosialiseres med din voldelige eksmann, og utstøte sin søster som endelig kom seg fri. Og at du trodde de var bedre mennesker enn det der. Så kan du beskrive et par episoder, i tilfelle de ikke vet hvor ille han var. Og om de seriøst vil støtte opp under slik oppførsel? Så sier du at med dette rekker du ut en hånd i håp om å reparere, en siste gang. Hvis de ikke tar imot, så aksepterer du at de har valgt voldsmannen over sin søster, og vil holde avstand resten av din tid. Anonymkode: 2755a...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 16:35 Forfatter #31 Del Skrevet tirsdag kl 16:35 TLR skrev (46 minutter siden): Det går ikke å leve under sånne forhold fordi man blir nervøs av det. Redd for å komme hjem også videre. Vet du hva psykopater viser ikke sitt sanne jeg før det har gått en tid og de er feilfrie. De framstår som snille og vi kvinner prøver alltid å holde ut i ekteskapet men ingen skal godta verken fysisk eller psykisk vold. TS du gjorde det rette fordi hadde du fortsatt å leve med han så hadde du levd et liv i usikkerhet og hele tiden måtte passe på. Kutt ut dine søstre de vet ikke hva de snakker om heller de lever under samme forhold selv. Jeg ønsker deg alt godt. Takk for fine ord🤗Er ganske stolt av meg selv ja, og når de har kuttet meg ut slik, så får det vel bare bli sånn 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 16:41 Forfatter #32 Del Skrevet tirsdag kl 16:41 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fy så elendig gjort av dem! Hva om du skriver et brev til dem, og sender i posten? Så skriver du at du er glad i dem og livet dere hadde. Og du synes det er utrolig sårende og dårlig at de velger å sosialiseres med din voldelige eksmann, og utstøte sin søster som endelig kom seg fri. Og at du trodde de var bedre mennesker enn det der. Så kan du beskrive et par episoder, i tilfelle de ikke vet hvor ille han var. Og om de seriøst vil støtte opp under slik oppførsel? Så sier du at med dette rekker du ut en hånd i håp om å reparere, en siste gang. Hvis de ikke tar imot, så aksepterer du at de har valgt voldsmannen over sin søster, og vil holde avstand resten av din tid. Anonymkode: 2755a...bc5 Å skrive et brev har jeg tenkt på og kanskje jeg skal gjøre det. For det plager meg en del at de kuttet kontakten og jeg har lyst å vite hvorfor. Men på andre siden, hvorfor skal jeg strekke ut en hånd når de vet hva jeg har gått gjennom? For et dilemma. Sørgelig hele greia. Men tusen takk for råd🤗 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:42 #33 Del Skrevet tirsdag kl 16:42 Elena77 skrev (10 timer siden): Har heldigvis kontakt med mine foreldre og de støttet meg 100 % under skilsmissen og tiden etterpå. Foreldrene mine er glad for at jeg nå endelig har fått det bra (de såg hvilken vold jeg levde med) Men søstrene mine mener at ekteskap skal ikke brytes uansett grunn. Og har derfor valgt å bryte all kontakt med meg. Er ikke dine foreldre rasende på dine søstre? Sitter de stille og ser på dette? Anonymkode: f81a4...cd0 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 16:59 #34 Del Skrevet tirsdag kl 16:59 forstod ikke helt rekkefølgen; i overskriften sier du at du ble utstøtt av familien da du skilte deg OG fikk ny kjæreste. Men slik jeg forstår det; 1) skilte du deg. 2) To år etterpå fikk du kjæreste. Når ble du utstøtt? Anonymkode: a2809...ebb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 17:01 Forfatter #35 Del Skrevet tirsdag kl 17:01 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Er ikke dine foreldre rasende på dine søstre? Sitter de stille og ser på dette? Anonymkode: f81a4...cd0 De er ganske oppgitt, ja. Men det er deres valg sier min mor og hun er like konfliktsky som meg dessverre. Liker ikke drama, så nå bare unngår vi å samle hele familien, eller rettere sagt jeg holder meg hjemme slik at vi unngår å treffes. Blir på en måte feid under teppet. Tipper foreldrene mine håper det går over og vi får kontakt igjen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:05 #36 Del Skrevet tirsdag kl 17:05 Elena77 skrev (21 minutter siden): Å skrive et brev har jeg tenkt på og kanskje jeg skal gjøre det. For det plager meg en del at de kuttet kontakten og jeg har lyst å vite hvorfor. Men på andre siden, hvorfor skal jeg strekke ut en hånd når de vet hva jeg har gått gjennom? For et dilemma. Sørgelig hele greia. Men tusen takk for råd🤗 For egen sjelefred. Da kan du slå deg til ro med at du har prøvd, og det er ingen dumme misforståelser eller mangel på kommunikasjon som er årsak til avstand. Anonymkode: 2755a...bc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 17:17 Forfatter #37 Del Skrevet tirsdag kl 17:17 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): forstod ikke helt rekkefølgen; i overskriften sier du at du ble utstøtt av familien da du skilte deg OG fikk ny kjæreste. Men slik jeg forstår det; 1) skilte du deg. 2) To år etterpå fikk du kjæreste. Når ble du utstøtt? Anonymkode: a2809...ebb Når bruddet ble kjent snakket vi sammen, men når skilsmissen var et faktum (1 år senere) var jeg plutselig blokkert. At jeg fikk kjæreste, gjorde saken ikke bedre,for jeg fikk en kommentar fra den ene søsteren: kan ikke bare gå hen å finne en ny type så kort tid etter skilsmissen, det tar seg ikke ut. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 17:19 Forfatter #38 Del Skrevet tirsdag kl 17:19 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): For egen sjelefred. Da kan du slå deg til ro med at du har prøvd, og det er ingen dumme misforståelser eller mangel på kommunikasjon som er årsak til avstand. Anonymkode: 2755a...bc5 Enig 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 17:31 #39 Del Skrevet tirsdag kl 17:31 Elena77 skrev (14 minutter siden): Når bruddet ble kjent snakket vi sammen, men når skilsmissen var et faktum (1 år senere) var jeg plutselig blokkert. At jeg fikk kjæreste, gjorde saken ikke bedre,for jeg fikk en kommentar fra den ene søsteren: kan ikke bare gå hen å finne en ny type så kort tid etter skilsmissen, det tar seg ikke ut. Bygde Norge på sitt beste det der. Anonymkode: 5dc77...081 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elena77 Skrevet tirsdag kl 17:48 Forfatter #40 Del Skrevet tirsdag kl 17:48 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Mistenker sterkt at en person som blir i et ekteskap i 28 år er like stor part i at ekteskapet er dysfunksjonelt. Men det har liksom blitt greia å skyve den dritten man selv har gjort under teppet og legge all skyld på den andre. Når egen familie i tillegg tar parti med den andre så forstår alle at man ikke er helt redelig i sine anklager. Anonymkode: 08d71...23a Dysfunksjonelt var hele samlivet vårt ja, fordi alt var på hans premisser og jeg var livredd fyren. Både familie,venner og arbeidskollegaer så at jeg var "kuet" i mange år og håpte jeg tok til vett. Dette har jeg fått høre i ettertid .Men jeg var som sagt livredd. Det som ga meg styrke til å endelig bryte ut, var at barna ble større og skjønte mer og mer. De tok meg i forsvar og gjør det fortsatt når eksen kaller meg en hore for en mamma m.m. Det som er rart er at mine 2 søstre har fullstendig tatt hans side og unner meg ikke et godt liv og det er det jeg ikke forstår. Men flere her inne på forumet har rådet meg til å bare la de leve sine liv så lever jeg mitt. Sørgelig, men jeg kan ikke omgås mennesker som ikke vil meg noe godt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå