Gå til innhold

Utstøtt av familien etter jeg skilte meg og fikk ny kjæreste.

Elena77

Anbefalte innlegg

Da jeg valgte å skille meg etter 28 år i ekteskapet og i tillegg fikk ny kjæreste 2 år etter skilsmissen, har begge søstrene mine med deres ektemenn valgt å kutte kontakten med meg helt. De ha blokkert meg på Facebook, Snap, Instagram m.m. og på vanlig mobil tlf. Vi hadde et ganske nært forhold alle 3 søstrene før. Reiste på ferie ilag, feiret jul og andre høytider sammen. Nå blir eksmannen min invitert av de og jeg er fullstendig utstøtt. Har heldigvis kontakt med mine foreldre og de støttet meg 100 % under skilsmissen og tiden etterpå. Jeg levde i et voldelige ekteskap og er ganske stolt av meg selv at jeg endelig klarte å bryte. Foreldrene mine er glad for at jeg nå endelig har fått det bra (de såg hvilken vold jeg levde med) Men søstrene mine mener at ekteskap skal ikke brytes uansett grunn. Og har derfor valgt å bryte all kontakt med meg. Vi har i tillegg barn på samme alder og barna blir invitert av de men ikke meg. Jeg skal tydeligvis straffes for det jeg har gjort (skilt meg😱) Jeg ønsker egentlig å ha kontakt med søstrene på tross av det. Foreldrene våre begynner å bli gamle og det hadde vore fint å ha litt nær familie å ha kontakt med. Noen opplevd det samme? Hvordan håndtere det og prøve å få kontakt igjen? Har prøvd å komme på besøk til den ene søsteren (dukket opp utenfor hjemmet hennes en helg jeg visste hun var hjemme ifølge min mor og jeg er jo blokkert på alle typer kontakt former, så jeg må nesten vise meg fysisk),men da ble hun rar og hadde ikke tid til å prate eller invitere meg inn. Det er nå 5 år siden skilsmissen.

• Hjerte 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan ikke tvinge deg på dem, de har valgt som de har - det de gjør er jo egentlig å straffe deg, hvorfor vil du ha kontakt med noen som oppfører seg så dårlig? 

Anonymkode: 43396...00e

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De viser en ræva holdning, støtter deg ikke og aktivt sårer deg regelmessig.

Godt du er kvitt giftig daukjøtt vil jeg si.

• Liker 13
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 år er mye når du definerer det i voldelig forhold. 

Det viktigste er at du selv kjenner din historie. Og i grunn kan du ikke endre dine søstres holdninger. 

Uansett relasjoner er relasjoner. Mennesker blir kjent hverandre over tid. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Elena77 skrev (14 minutter siden):

Da jeg valgte å skille meg etter 28 år i ekteskapet og i tillegg fikk ny kjæreste 2 år etter skilsmissen, har begge søstrene mine med deres ektemenn valgt å kutte kontakten med meg helt. De ha blokkert meg på Facebook, Snap, Instagram m.m. og på vanlig mobil tlf. Vi hadde et ganske nært forhold alle 3 søstrene før. Reiste på ferie ilag, feiret jul og andre høytider sammen. Nå blir eksmannen min invitert av de og jeg er fullstendig utstøtt. Har heldigvis kontakt med mine foreldre og de støttet meg 100 % under skilsmissen og tiden etterpå. Jeg levde i et voldelige ekteskap og er ganske stolt av meg selv at jeg endelig klarte å bryte. Foreldrene mine er glad for at jeg nå endelig har fått det bra (de såg hvilken vold jeg levde med) Men søstrene mine mener at ekteskap skal ikke brytes uansett grunn. Og har derfor valgt å bryte all kontakt med meg. Vi har i tillegg barn på samme alder og barna blir invitert av de men ikke meg. Jeg skal tydeligvis straffes for det jeg har gjort (skilt meg😱) Jeg ønsker egentlig å ha kontakt med søstrene på tross av det. Foreldrene våre begynner å bli gamle og det hadde vore fint å ha litt nær familie å ha kontakt med. Noen opplevd det samme? Hvordan håndtere det og prøve å få kontakt igjen? Har prøvd å komme på besøk til den ene søsteren (dukket opp utenfor hjemmet hennes en helg jeg visste hun var hjemme ifølge min mor og jeg er jo blokkert på alle typer kontakt former, så jeg må nesten vise meg fysisk),men da ble hun rar og hadde ikke tid til å prate eller invitere meg inn. Det er nå 5 år siden skilsmissen.

De har vel en slags kjærlighetssorg de og? De har hatt han i livet sitt i 28 år og nå er han brått byttet ut med en ny. De er vel ikke klarer for det og tviholder på han forrige. Dvs de føler sorg og håndterer det dårlig. 

Om dere en gang møtes så ville jeg sagt meninga mi 

Anonymkode: 49500...b74

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken religion har dere? Dette hørtes ekstremt sært ut! Vet de ikke at mannen din var voldelig mot deg?

Du må leve ditt liv. Om søstrene dine eier såpass lite empati som de tydeligvis gjør, da må du kutte de ut. Kanskje for både deg og barna, kanskje du bør flytte?

Anonymkode: 3d33b...b9b

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er dette en religiøs familie som har så forkvaklede synspunkter på ekteskap? Ikke skille seg uansett, til tross for voldelig ektefelle? Hva er det for sprøyt?

Du bør være glad for at søstrene dine er ute av livet ditt. Herregud, søstrene dine ser heller at du mishandles av en voldelig mann enn å være fri og skilt! Det er jo helt.... hårreisende. Nei, finn deg venner andre plasser og drit i de søstrene dine som vil deg vondt!

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle svar og støtte. Savner bare det gode forholdet jeg hadde med søstrene mine og tenker litt på hvordan det blir når foreldrene våre er borte. Synes det er rart at søstrene mine ikke føler det samme med tanke på forholdet vi hadde før, men får som sagt ikke kontakt med de. Kjenner litt på sorg, men får vel bare ta tiden til hjelp. Og støtte meg på andre. Er enig med det noen skriver ovenfor: det er deres holdninger og deres valg.

Vi er ingen sekt eller religiøs familie, det er søstrene mine som er uenig med meg (foreldrene våre støtter meg 100 %), så det må jo ligge noe annet bak dette ? Og det kan vel bare de svare på, dessverre

Kjæresten vil ikke blande seg inn i vårt familiedrama, men synes det er leit at det er slik. Eksmannen ble ikke byttet ut, da det gikk 2 år etter skilsmissen, før jeg traff han nye. Og eksmannen var allerede i nytt forhold lenge før det. Og det er visst helt ok ifølge søstrene mine.

Jeg vil ikke høres bitter ut eller framstå om at det er synd på meg, men jeg forstår ikke oppførselen deres og ville egentlig bare sjekke om andre har vært gjennom det samme og få ut litt frustrasjon.

• Liker 1
  • Hjerte 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Huff, for en horribel oppførsel fra dine søstre. Jeg kjenner ei som levde med en voldelig mann i 20 år, og da hun ble skilt så var det helt grusomt for hennes foreldre. De kunne ikke forstå at han var så ille enda det var tonnevis av bevis. Ifølge hennes foreldre så skilles man kun ved å avgå med døden. Her har også eksmannen eglet seg inn på hennes familie, ikke fordi han synes de er så hyggelige, men for å ha kontroll på ekskona. Og familien bare godtar det. 

Anonymkode: 195d2...8f9

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Generelt vil jeg si at skilsmisse er smittsomt. Spesielt blant venninner. Når den ene skiller seg, bytter garderobe, havner på tinder, jentekvelder, girls night out, skryter av nye erobringer og forteller hvor spennende hun har det. Singelturer til  Nice osv.

Og hun vil gjerne ha med seg venninnene og siden hun er på sjekkeren tiltrekker hun seg menn, som gjerne er på byen med sine single kompiser på tur. Så har vi det gående.

Nysingle damer ER en trussel mot venninners forhold. Sånn er det bare.

I mitt tilfelle ble min kone med ei nysingel venninne ut som "wingman". Selvfølgelig medførte det til at hun også ble kjent med en kjekkas hun la til på facebook . Det skjedde visstnok ingenting, og hun slettet han dagen etter. Men hun lekte med ilden og innså det selv. 

Din situasjon er spesiell mtp. vold osv.

Men at gifte menn helst ser at du ikke drar med deg dine venniner med på singel opplegg er er ikke rart.

En nysingel mann som vil ha med seg gifte kompiser å nach og afterski er ikke spesielt populært og koner heller. Samme greia.

Anonymkode: a5a0e...bb9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet søstrene dine at han var voldelig? Uansett så har du det bedre uten søstrene dine. Jeg hadde vært sint på dem og skrevet en mail til dem om hva jeg syntes om deres oppførsel 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elena77 skrev (3 timer siden):

Dette gjør meg sint fordi dette trygger oss kvinner ned. De mener at man skal godta alt. Dårlige ekteskap fører til dårlig helse og usikre barn fordi barna får med seg hva som skjer. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elena77 skrev (1 time siden):

Takk for alle svar og støtte. Savner bare det gode forholdet jeg hadde med søstrene mine og tenker litt på hvordan det blir når foreldrene våre er borte. Synes det er rart at søstrene mine ikke føler det samme med tanke på forholdet vi hadde før, men får som sagt ikke kontakt med de. Kjenner litt på sorg, men får vel bare ta tiden til hjelp. Og støtte meg på andre. Er enig med det noen skriver ovenfor: det er deres holdninger og deres valg.

Vi er ingen sekt eller religiøs familie, det er søstrene mine som er uenig med meg (foreldrene våre støtter meg 100 %), så det må jo ligge noe annet bak dette ? Og det kan vel bare de svare på, dessverre

Kjæresten vil ikke blande seg inn i vårt familiedrama, men synes det er leit at det er slik. Eksmannen ble ikke byttet ut, da det gikk 2 år etter skilsmissen, før jeg traff han nye. Og eksmannen var allerede i nytt forhold lenge før det. Og det er visst helt ok ifølge søstrene mine.

Jeg vil ikke høres bitter ut eller framstå om at det er synd på meg, men jeg forstår ikke oppførselen deres og ville egentlig bare sjekke om andre har vært gjennom det samme og få ut litt frustrasjon.

Men det høres spesielt ut. På meg virker det som at siden han er mann så er alt tillatt. Gammeldags tankegang

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Generelt vil jeg si at skilsmisse er smittsomt. Spesielt blant venninner. Når den ene skiller seg, bytter garderobe, havner på tinder, jentekvelder, girls night out, skryter av nye erobringer og forteller hvor spennende hun har det. Singelturer til  Nice osv.

Og hun vil gjerne ha med seg venninnene og siden hun er på sjekkeren tiltrekker hun seg menn, som gjerne er på byen med sine single kompiser på tur. Så har vi det gående.

Nysingle damer ER en trussel mot venninners forhold. Sånn er det bare.

I mitt tilfelle ble min kone med ei nysingel venninne ut som "wingman". Selvfølgelig medførte det til at hun også ble kjent med en kjekkas hun la til på facebook . Det skjedde visstnok ingenting, og hun slettet han dagen etter. Men hun lekte med ilden og innså det selv. 

Din situasjon er spesiell mtp. vold osv.

Men at gifte menn helst ser at du ikke drar med deg dine venniner med på singel opplegg er er ikke rart.

En nysingel mann som vil ha med seg gifte kompiser å nach og afterski er ikke spesielt populært og koner heller. Samme greia.

Anonymkode: a5a0e...bb9

Det er ikke det at du ikke har et poeng, for på noen måter har du det. Det er bare det at det er totalt irrelevant for denne tråden og denne problemstillingen 

Anonymkode: e1fbe...d23

• Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan eksmannen din ha løyet og manipulert søstrene dine til å tro at sannheten er en annen versjon av din? At han har lurt til seg sympati?

Anonymkode: 5f5c6...3cf

• Liker 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eksmannen er dessverre god på få sympati og framstå som en engel. Jeg er mer konfliktsky og har vanskelig for å stå opp for meg selv.  Jeg fortalte alt til søstrene mine når bruddet var et faktum og de hadde merket at han var "spesiell" og jeg virket "kuet", men likavel er det han som får støtte av de. Å kutte kontakten slik synes jeg likavel er spesielt og ganske "hardt". Ene søsteren sa at hun ville ha kontakt med eksmannen min fordi han var tross alt onkelen til barna hennes, men jeg er jo søsteren og tanten til samme barna. Teller tydeligvis ikke det. Forstår det bare ikke. Uff, ble mye sutring her.

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva slags vold var det ? «Psykisk vold»?

Anonymkode: 04652...98b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dumme folk. 

jeg ble enke og fikk kjæreste etter 1 år. Full krise og utstøtt, jeg også. Jeg ønsker bare å ha det godt og leve så greit jeg kan. Elsket sjel vennen min og ønsker ikke min verste fiende å bli enke på den måten jeg gjorde. 
(han ble psykotisk og kjørte bilen utfor en klippe på guttetur i Europa. Bestevennen var med, og døde selvfølgelig også😭) Jeg satt igjen med fire små under 10. 

Anonymkode: 288a2...1f1

• Liker 1
  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykisk vold, mye gaslighting. Trusler om alt mulig, hvordan jeg skulle snakke, kle meg , oppføre meg. Jeg skulle være takknemlig fordi han i det hele tatt ville være gift med meg. Sa jeg noe feil eller oppførte meg feil ute blant folk, vanket det helvete når vi kom hjem og alt dette var barna dessverre vitne til. 

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...