AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 02:33 #1 Del Skrevet tirsdag kl 02:33 Min datter tok første HPV vaksine for ca ett år siden. Siste halve året har hun blitt så trøtt og utmattet, er alltid sliten og sover mye. Orker ikke mye fritidsaktiviteter og er mindre sosial. Har vært hos legen og fått konstatert DVitamin mangel, men hjelper ikke noe nevneverdig med tilskudd. Har hørt om andre jenter som har blitt slik i denne alderen og begynte å tenkte på HPV vaksinen. Når jeg googler det står det at det er blitt undersøkt om det finnes en sammenheng, mellom vaksinen og ME, men at det konkluderes med at det ikke er det. Er jo en grunn til at det er blitt undersøkt tenker jeg. Er det noen andre som har opplevd dette eller hørt om andre tilfeller? Anonymkode: 887ee...552 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:14 #2 Del Skrevet tirsdag kl 03:14 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Min datter tok første HPV vaksine for ca ett år siden. Siste halve året har hun blitt så trøtt og utmattet, er alltid sliten og sover mye. Orker ikke mye fritidsaktiviteter og er mindre sosial. Har vært hos legen og fått konstatert DVitamin mangel, men hjelper ikke noe nevneverdig med tilskudd. Har hørt om andre jenter som har blitt slik i denne alderen og begynte å tenkte på HPV vaksinen. Når jeg googler det står det at det er blitt undersøkt om det finnes en sammenheng, mellom vaksinen og ME, men at det konkluderes med at det ikke er det. Er jo en grunn til at det er blitt undersøkt tenker jeg. Er det noen andre som har opplevd dette eller hørt om andre tilfeller? Anonymkode: 887ee...552 Bare fordi to ting skjer samtidig i livet for mange, betyr ikke det at den ene forårsaket den andre. Anonymkode: ab9b4...764 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:34 #3 Del Skrevet tirsdag kl 03:34 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Bare fordi to ting skjer samtidig i livet for mange, betyr ikke det at den ene forårsaket den andre. Anonymkode: ab9b4...764 Betyr ikke at det ikke gjør det heller. Anonymkode: cbb0d...93f 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 03:35 #4 Del Skrevet tirsdag kl 03:35 Ja, det er en grunn til at det er undersøkt. Samme grunn som de har undersøkt koblinger til kreft, diabetes, lupus, ms, narkolepsi og andre autoimmune sykdommer, både etter hpv-vaksine og også andre vaksiner. Det kalles å studere alle mulige bivirkninger, for å avkrefte det... Ville du heller hatt en vaksine hvor det ikke finnes noen studier som avkrefter bivirkninger? Anonymkode: 1e6c9...d71 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:02 #5 Del Skrevet tirsdag kl 04:02 Husk at norske anbefalinger for D-vitaminnivå er alt for lave! Jeg må i hvert fall helt opp i maks anbefalt nivå, helst en del over, før jeg merker god virkning. Anonymkode: 22144...36d 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:09 #6 Del Skrevet tirsdag kl 04:09 Har nivået av d-vitamin økt? Eller har hun ikke vært til kontroll? Anonymkode: 1d4d1...1c5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:14 #7 Del Skrevet tirsdag kl 04:14 Det er viktig at hun ikke tar dvitamin på tom mage og at hun spiser noe fett for å hjelpe kroppen ta det opp maksimalt. Dvitamin er fettløselig og har man en fettfattig kost vil man få dårligere effekt. Anonymkode: c61ec...125 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:19 #8 Del Skrevet tirsdag kl 04:19 Og hvordan er jern-nivået? Mange unge jenter har for lavt nivå av jern. Anonymkode: 22144...36d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:32 #9 Del Skrevet tirsdag kl 04:32 Det er vel større sjanse for ME etter kyssesyke eller korona. Anonymkode: b1975...380 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet tirsdag kl 04:42 #10 Del Skrevet tirsdag kl 04:42 AnonymBruker skrev (1 time siden): Betyr ikke at det ikke gjør det heller. Anonymkode: cbb0d...93f Som du skriver, så er sammenhengen undersøkt og den hypotesen er blitt falsifisert. Hva mer trenger du å vite? Du skal være VELDIG glad for at hun slipper livmorhalskreft. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 04:43 #11 Del Skrevet tirsdag kl 04:43 På 90 tallet begynte de med å prøve ut hpv vaksinen på jenter som gikk på vgs, og noen utviklet me, men dette er det ikke så mye snakk om og det ble drysset ned. Min nabo som da var 16/17 år fikk me etter vaksinen Anonymkode: 691ff...6d2 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:18 #12 Del Skrevet tirsdag kl 05:18 All trigging av immunforsvaret kan medføre kroniske sykdommer. Vaksinebeslutninger tas på folkehelsenivå. Anonymkode: 87d96...7aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:21 #13 Del Skrevet tirsdag kl 05:21 Når vi har, la oss si, 10 000 personer i en eller annen tilfeldig sammenheng, kommer noen av disse til å ha noe ekstra etter et år. Noen har fått kreft, noen har fått MS, noen har spontanabortert, hatt et hjerneslag, noen har dødd. Sånn ER det bare. Hvis disse 10 000 personene ikke tok en vaksine det året er det ingen som reagerer på at livet skjer. Men har man fått en vaksine er det plutselig den som er årsaken. Anonymkode: 20369...c31 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:34 #14 Del Skrevet tirsdag kl 05:34 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min datter tok første HPV vaksine for ca ett år siden. Siste halve året har hun blitt så trøtt og utmattet, er alltid sliten og sover mye. Orker ikke mye fritidsaktiviteter og er mindre sosial. Har vært hos legen og fått konstatert DVitamin mangel, men hjelper ikke noe nevneverdig med tilskudd. Har hørt om andre jenter som har blitt slik i denne alderen og begynte å tenkte på HPV vaksinen. Når jeg googler det står det at det er blitt undersøkt om det finnes en sammenheng, mellom vaksinen og ME, men at det konkluderes med at det ikke er det. Er jo en grunn til at det er blitt undersøkt tenker jeg. Er det noen andre som har opplevd dette eller hørt om andre tilfeller? Anonymkode: 887ee...552 Utrolig leit å høre, det må være veldig vanskelig for deg som mor å se datteren din slik. Jeg håper dere finner ut av det snart. ❤️ Anonymkode: cf76a...49f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:42 #15 Del Skrevet tirsdag kl 05:42 Filmen heter «De vaccinerede piger» hvis du vil søke den opp ts Anonymkode: 237e4...544 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 05:49 #16 Del Skrevet tirsdag kl 05:49 Din unge datter har vært dårlig 6 mnd, og du tenker allerede på ME? Det høres ikke lurt ut. Håper du ikke snakker med henne om denne mistanken Anonymkode: a04cb...1e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 09:24 #17 Del Skrevet tirsdag kl 09:24 TS, hvor lavt lå d vitamin på, hvor store doser har hun tatt, og hvor lenge? Det kan ta ganske lang tid å fikse en mangel, og hvordan d vitamin inntas er også viktig. Det bør tas med noe fett for best opptak. I tillegg er det verdt å merke seg at kroppen må ha nok d vitamin for å ta opp kalsium, så med en d vitaminmangel så kan det derfor være lurt å ta tilskudd av kalsium i tillegg. Mange tror at kalsium hovedsakelig er viktig for ben og skjelett, men det er også viktig for energi. Enig med andre som nevner jern og hvor innenfor normalen man er. Referanseområdet i Norge er relativt lavt på særlig d vitamin og b12. Leste et sted (muligens KG?) at i Japan så var minste anbefalt b12 på 500. I Norge liggger det på under 200. Anonymkode: cea1a...ba9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Memorangen Skrevet tirsdag kl 12:51 #18 Del Skrevet tirsdag kl 12:51 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min datter tok første HPV vaksine for ca ett år siden. Siste halve året har hun blitt så trøtt og utmattet, er alltid sliten og sover mye. Orker ikke mye fritidsaktiviteter og er mindre sosial. Har vært hos legen og fått konstatert DVitamin mangel, men hjelper ikke noe nevneverdig med tilskudd. Har hørt om andre jenter som har blitt slik i denne alderen og begynte å tenkte på HPV vaksinen. Når jeg googler det står det at det er blitt undersøkt om det finnes en sammenheng, mellom vaksinen og ME, men at det konkluderes med at det ikke er det. Er jo en grunn til at det er blitt undersøkt tenker jeg. Er det noen andre som har opplevd dette eller hørt om andre tilfeller? Anonymkode: 887ee...552 Hun kan også ha hatt f eks en virussykdom som mononukleose. Det kan utløse ME. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 12:54 #19 Del Skrevet tirsdag kl 12:54 Hmmm, sløv, tiltaksløs og trøtt tenåring, det har jammen aldri skjedd før🙄 Kanskje hun rett og slett bare er tenåring og er litt påvirka over at hjernen går i oppløsning. Ta bort telefonen på kvelden og mer søvn uten forstyrrelser. Anonymkode: 652ed...532 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 13:14 #20 Del Skrevet tirsdag kl 13:14 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min datter tok første HPV vaksine for ca ett år siden. Siste halve året har hun blitt så trøtt og utmattet, er alltid sliten og sover mye. Orker ikke mye fritidsaktiviteter og er mindre sosial. Har vært hos legen og fått konstatert DVitamin mangel, men hjelper ikke noe nevneverdig med tilskudd. Har hørt om andre jenter som har blitt slik i denne alderen og begynte å tenkte på HPV vaksinen. Når jeg googler det står det at det er blitt undersøkt om det finnes en sammenheng, mellom vaksinen og ME, men at det konkluderes med at det ikke er det. Er jo en grunn til at det er blitt undersøkt tenker jeg. Er det noen andre som har opplevd dette eller hørt om andre tilfeller? Anonymkode: 887ee...552 Slutt å søke etter andre forklaringer når du har en forklaring. D vitamin mangel gir enorm trøtthet, og den blir ikke kurert over natten, altså verken mangelen eller trøttheten. Hun må få verdiene sine veldig godt opp før hun blir bedre. Det hjelper ikke å spise store doser slik noen hevder, her må jevnt og regelmessig gis tilskudd, både i tablettform og i et godt kosthold. Mye feit fisk, som laks, ørret og grønne grønnsaker gjerne og makrell i tomat er viktige mat kilder her. Anonymkode: 7a6f4...a6a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå