Gå til innhold

Jeg skal reise alene med min datter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Men har begynt å få kalde føtter , vi er 2 stykk meg på 37 og datter på

7 , 

jeg tenker vonde skummle tanker som hva vist det skjer meg noe? Mens vi er i utlandet, hva vil så skje med henne ? 

har gleder meg til mor og datter tur, men nå som  det nærmer seg får jeg hjertebank.

er det noen flere mødre som har det slik? Vi skal til  det store utland så er ikke dk svg etc

Anonymkode: 19b8d...966

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det kommer til å gå bra🙂 God tur 😊

Anonymkode: 49c5f...0ab

AnonymBruker
Skrevet

Slapp av, det vil ikke skje dere noe. Dere skal jo ikke gå ut på nattestid uansett. Bruk sunn fornuft, akkurat som du ville ha gjort her hjemme. 

Reis, kos deg. Jeg har reist i 16 år alene med mitt barn fra ungen var ett år. Dere vil få fine minner og opplevelser sammen. 

Anonymkode: 90b92...965

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men har begynt å få kalde føtter , vi er 2 stykk meg på 37 og datter på

7 , 

jeg tenker vonde skummle tanker som hva vist det skjer meg noe? Mens vi er i utlandet, hva vil så skje med henne ? 

har gleder meg til mor og datter tur, men nå som  det nærmer seg får jeg hjertebank.

er det noen flere mødre som har det slik? Vi skal til  det store utland så er ikke dk svg etc

Barnet er da ikke uten noen andre enn deg her i denne verden? Hun er og så gammel at hun vet hva hun heter og hvor hun bor, sannsynligvis kan hun og behandle en smarttelefon. 
Det verste som kan skje er at strømmen går og dere står fast i heisen, eller at flyet faller ned, men hva kan du gjøre med det? Ingen verdens ting, du kan gå ut og bli kjørt av en tulling i din egen gate, men skal du sitte inne og vente på og tenke på hva som kan komme til å skje av den grunn? Eller skal du leve ditt liv, og gjøre det beste ut av ditt og barnets liv, mens du kan? 

Anonymkode: b77b9...e9c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint. Det er jo ikke sånn at du er den eneste ene på feriestedet. Skulle det skje deg noe, så vil andre gripe inn. Helst så skjer det ingen ting. God tur, kos deg og skap minner med barnet ditt. 

Anonymkode: be37b...04f

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal dere reise da?

Anonymkode: 64e12...8d6

AnonymBruker
Skrevet

Datter og meg har reist sammen hele livet. Det går fint asså. Bare lær henne hva hun skal gjøre, hvem som er trygge å kontakte. Feks resepsjonen på hoteller og slikt. 

Anonymkode: 5c057...2c9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle vi alenemødre gjort da? Vi som er alene med absolutt alt hele tiden. For meg er dette bare en påminnelse om den fantastiske jobben jeg gjør hver dag. Foreldre i par kan tillate seg å være redd, å grue seg etc, mens aleneforeldre må bare hoppe i det, for det kommer ikke en partner og redder dem. Alenemødre er de virkelig ressurssterke . 

Anonymkode: b5a41...c52

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Da bør du planlegge. Skriv en lapp på engelsk med hvem som skal kontaktes hvis noe skulle skje deg, og la datteren din ha den i lommen som en sikkerhet. Det kommer til å gå bra. God tur!

Anonymkode: 4a605...fcb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Enig med de andre her, det går fint 😊 Jeg har reist alene ned mine barn siden de var 7 og 12. I forkant hadde vi en prat om hva de måtte gjøre om det skjedde meg noe. Selv om sjansen er veldig liten, kan man bli påkjørt, få hjerneblødning eller noe sånt. De hadde telefon med nummer til familimedlemmer, til politi etc. De hadde også litt kontanter og adressen til hvor vi bodde med seg hele tiden. 

Etter at eldste ble så stor at hun ikke ville være med lenger, har jeg reist mye med yngste. Vi har vært på reise både i Europa og utenfor. Hun vet hva hun skal gjøre både dersom det skjer noe med meg eller vi kommer bort fra hverandre. 

Det kan være skummelt å reise alene voksen med barn, men tar man forholdsregler går det fint. Og tenkt på alle de fine minnene dere lager 😊

Anonymkode: 9c211...6b3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Enig med de andre her, det går fint 😊 Jeg har reist alene ned mine barn siden de var 7 og 12. I forkant hadde vi en prat om hva de måtte gjøre om det skjedde meg noe. Selv om sjansen er veldig liten, kan man bli påkjørt, få hjerneblødning eller noe sånt. De hadde telefon med nummer til familimedlemmer, til politi etc. De hadde også litt kontanter og adressen til hvor vi bodde med seg hele tiden. 

Etter at eldste ble så stor at hun ikke ville være med lenger, har jeg reist mye med yngste. Vi har vært på reise både i Europa og utenfor. Hun vet hva hun skal gjøre både dersom det skjer noe med meg eller vi kommer bort fra hverandre. 

Det kan være skummelt å reise alene voksen med barn, men tar man forholdsregler går det fint. Og tenkt på alle de fine minnene dere lager 😊

Anonymkode: 9c211...6b3

Tusen takk for veldig gode tips

Skal ta det til meg alt sammen ☺️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Hva skulle vi alenemødre gjort da? Vi som er alene med absolutt alt hele tiden. For meg er dette bare en påminnelse om den fantastiske jobben jeg gjør hver dag. Foreldre i par kan tillate seg å være redd, å grue seg etc, mens aleneforeldre må bare hoppe i det, for det kommer ikke en partner og redder dem. Alenemødre er de virkelig ressurssterke . 

Anonymkode: b5a41...c52

Jeg er Alenemamma selv.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor skal dere reise?

Mine foreldre dro med seg fire barn litt rundt om i verden uten noen problemer. Jeg er litt overrasket over at ingen av oss barna vandret vekk på noe tidspunkt og ble borte 😅 Men nei, de klarte på et eller annet magisk vis å holde øye med oss alle.

Kjøp et pengebelte til barnet ditt som man kan ha under klærne, noe ala dette: https://www.elkjop.no/product/sport-hobby-og-fritid/reisetilbehor/travel-blue-ultra-slim-pengebelte-sort/459995?srsltid=AfmBOop24tvEOXrsY1jNIuEfieVghKIaAXLa17D-1DJH_v2545lxX3UQMV4&gQT=1

Skriv ned telefonnummeret ditt, nummeret til far, besteforeldre etc (skriv navn og landskoden +0047 også, så eventuelle hjelpere forstår hvem telefonnummerne tilhører). Og, nummeret til den norske ambassaden i området/landet dere skal, og nummeret til politi/ambulanse. Skriv også ned addressen til hotellet dere bor på. Legg ved en kopi av reiseforsikringskortet og litt kontanter. Om noe skjer deg, har hun og eventuelle hjelpere muligheten til å få tak i støtte.

Avtal hvor dere skal møtes om dere blir skilt hvor dere bor, eller når dere er på utflukter. Btw, det kan være vanskelig for barn å huske dørnummer. Broren min gikk flere ganger inn på feil hotellrom, og jeg vandret engang rundt i feil etasje 😅 Når dere kommer dit dere skal bo, la henne trykke på etasjenummeret i heisen, og kommenter hvilken vei dere går ut av heisen osv, så det setter seg litt bedre i hukommelsen.

Dette vil gå veldig fint 😊 God tur og kos dere masse! 

Anonymkode: 953e6...8be

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...