Frisk Frosk Skrevet onsdag kl 12:23 #21 Del Skrevet onsdag kl 12:23 Knitalong skrev (1 minutt siden): Man kan jo undres på hvorfor han var så på for å få laget en slutt avtale med MS, forklarte henne at hun ikke ville komme bedre ut enn det, opplyste henne om Nav-satsene. Dette etter at han hadde sagt til henne at hun ikke hadde rett på noen ting. Forholdet var avsluttet, hun hadde fått sparken, så han kunne bare gått videre, men det var vel en del ting han ikke ville skulle komme ut. Nå har det nettopp kommet ut at han trekker sitt som kandidat som LO leder. Det første du skriver, det var ufint og ganske voldsom hersketeknikk fra Eggums side! Og det ga definitivt sterkt inntrykk av at han ønsket at omstendighetene rundt hans utroskap med henne ikke skulle komme ut før valget av ny LO-leder.. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet onsdag kl 12:24 #22 Del Skrevet onsdag kl 12:24 Debatten i går var en pinlig affære. Hun ønsket tydelig å fremstå svak og hjelpeløs. Det bildet hun tegnet av seg selv som hjelpeløs,redd for å fornærme og tilnærmet totalt uten egen selvbestemmelse? Ikke en tillitsvalgt jeg hadde søkt råd hos. Her synes jeg faktisk NRK burde vært mer kritisk. Hun trenger tydeligvis beskyttelse mot seg selv. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morgan Le Fay Skrevet onsdag kl 12:29 #23 Del Skrevet onsdag kl 12:29 Det mest oppsiktsvekkende er egentlig hvis det stemmer at varslene mot henne har blitt behandlet på den måten hun sier, at hun ikke har fått innsyn eller mulighet til kontradiksjon. Og det i en fagforening!! Herlig suppe. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet onsdag kl 13:08 #24 Del Skrevet onsdag kl 13:08 (endret) Morgan Le Fay skrev (1 time siden): Det mest oppsiktsvekkende er egentlig hvis det stemmer at varslene mot henne har blitt behandlet på den måten hun sier, at hun ikke har fått innsyn eller mulighet til kontradiksjon. Og det i en fagforening!! Herlig suppe. Inntrykket er dessverre en person som det er vanskelig å vite om snakker sant eller ikke. Basert på slik hun fremsto,så tenker jeg det er mulig hun har fått mulighet til å komme med innsigelser, men ikke forstått det. Hun,som var tillitsvalgt, gjentok flere ganger at hun ikke kjente sine egne rettigheter. Er ikke det litt underlig? Men mest av alt var dette kritikkverdig av NRK. Hun gjentok flere ganger at hun hadde behov for å vite rettighetene sine. Skulle disse liksom dukke opp via NRK Debatt? Endret onsdag kl 13:46 av MorTil2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Knitalong Skrevet onsdag kl 14:31 #25 Del Skrevet onsdag kl 14:31 MorTil2 skrev (1 time siden): Inntrykket er dessverre en person som det er vanskelig å vite om snakker sant eller ikke. Basert på slik hun fremsto,så tenker jeg det er mulig hun har fått mulighet til å komme med innsigelser, men ikke forstått det. Hun,som var tillitsvalgt, gjentok flere ganger at hun ikke kjente sine egne rettigheter. Er ikke det litt underlig? Men mest av alt var dette kritikkverdig av NRK. Hun gjentok flere ganger at hun hadde behov for å vite rettighetene sine. Skulle disse liksom dukke opp via NRK Debatt? Reagerte også på dette. Hvordan skal hun klare å hjelpe medlemmer hvis hun ikke engang klarer å lese seg opp på sine egne rettigheter. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MorTil2 Skrevet onsdag kl 14:40 #26 Del Skrevet onsdag kl 14:40 Knitalong skrev (3 minutter siden): Reagerte også på dette. Hvordan skal hun klare å hjelpe medlemmer hvis hun ikke engang klarer å lese seg opp på sine egne rettigheter. Ja, og det var det som gjorde hele deltakelsen i NRK Debatt så meningsløs. Hvorfor satt hun der og brettet ut de mest intime detaljer, når det hun egentlig trengte var profesjonell hjelp til å finne veien videre? Det var jo helt tydelig at hun ikke klarte å sette hverken egne grenser for hva hun fortalte, eller se en vei ut av situasjonen hun var kommet i. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linneah2013 Skrevet onsdag kl 14:41 #27 Del Skrevet onsdag kl 14:41 Jeg synes det var flaut å se på av den grunn at hun er en voksen dame som hadde frivillig sex med en mann, å stå frem og si at hun ikke turte å si nei er bare tåpelig. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 14:52 #28 Del Skrevet onsdag kl 14:52 Jeg legger merke til at mange legger vekt på at Eggum var utro. Man kan gjerne være moralsk indignert, men det er ikke ulovlig. I følge statistikk er mer enn halvparten av oss utro i løpet av livet. Det betyr ikke nødvendigvis at vi har en upålitelig natur. Jeg synes moral er en privatsak som ikke har noe med saken å gjøre. Det Eggum kan kritiseres for er at han ikke meldte seg inhabil pga. sitt nære forhold til henne da hennes sluttavtale skulle framforhandles. Jeg har ingen sans for kvinnens detaljerte beskrivelse av forholdet. Hun forsøker bevisst å sverte ham. Legg merke til at det er hans moral hun kritiserer. Dette var ikke et leder-underordnet-forhold. De to delte ikke arbeidsplass, han var ikke hennes leder og han hadde ingenting med hennes daglige arbeid å gjøre. Nå har hun fått det som hun ønsket. Eggum trekker seg. Dessverre tror jeg at hun er ganske ferdig hun også. Blir ikke lett for henne å få seg jobb igjen, ikke som tillitsvalgt i alle fall, etter dette. Triste greier. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boetica Skrevet onsdag kl 14:52 #29 Del Skrevet onsdag kl 14:52 Linneah2013 skrev (10 minutter siden): Jeg synes det var flaut å se på av den grunn at hun er en voksen dame som hadde frivillig sex med en mann, å stå frem og si at hun ikke turte å si nei er bare tåpelig. Enig. Det har blitt så moderne å ikke ta ansvar for egne valg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet onsdag kl 14:57 #30 Del Skrevet onsdag kl 14:57 Amossa skrev (1 minutt siden): Jeg legger merke til at mange legger vekt på at Eggum var utro. Man kan gjerne være moralsk indignert, men det er ikke ulovlig. I følge statistikk er mer enn halvparten av oss utro i løpet av livet. Det betyr ikke nødvendigvis at vi har en upålitelig natur. Jeg synes moral er en privatsak som ikke har noe med saken å gjøre. Det Eggum kan kritiseres for er at han ikke meldte seg inhabil pga. sitt nære forhold til henne da hennes sluttavtale skulle framforhandles. Jeg har ingen sans for kvinnens detaljerte beskrivelse av forholdet. Hun forsøker bevisst å sverte ham. Legg merke til at det er hans moral hun kritiserer. Dette var ikke et leder-underordnet-forhold. De to delte ikke arbeidsplass, han var ikke hennes leder og han hadde ingenting med hennes daglige arbeid å gjøre. Nå har hun fått det som hun ønsket. Eggum trekker seg. Dessverre tror jeg at hun er ganske ferdig hun også. Blir ikke lett for henne å få seg jobb igjen, ikke som tillitsvalgt i alle fall, etter dette. Triste greier. For min del er det forskjell på å være kalkulert og ikke. For meg sier det fremdeles en hel del om en persons moralske kompass når man går ut aktivt og søker utroskap, vs. å forelske seg, eller ha seg i fylla på et julebord. Det er gjerne ikke like kalkulert og planlagt. Jeg mener ikke nødvendigvis at det ene er bedre/værre enn det andre, men det er fremdeles en forskjell. Det er ikke ulovlig å være utro. Det er ikke ulovlig sånn sett å ha dårlig moral heller, men det er ikke dermed sakt at en person med disse egenskapene passer i en hver type stilling. Jeg tror nemlig ikke moral er noe som slås av og på og at man kan skille mellom jobb og fritid på dette området. Har man dårlig moral, så har man det. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SpaceDementia Skrevet onsdag kl 16:19 #31 Del Skrevet onsdag kl 16:19 Hun fremsto ikke så veldig smart. Det er veldig lett lå velge seg konklusjonen at hun er såret for at han sluttet å møte henne - og at den ekte motivasjonen er hevn for såret stolthet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet onsdag kl 16:46 #32 Del Skrevet onsdag kl 16:46 Hun setter kvinner i et dårlig lys. Det er bare flaut å se på. Turte ikke si nei til drink... måtte sove på sofaen siden hun ikke turte si nei til drink. Turte ikke å si nei til seng. Turte faktisk ikke å si nei de neste fem årene. Herregud. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amossa Skrevet onsdag kl 18:45 #33 Del Skrevet onsdag kl 18:45 Portvinpiken skrev (3 timer siden): For min del er det forskjell på å være kalkulert og ikke. For meg sier det fremdeles en hel del om en persons moralske kompass når man går ut aktivt og søker utroskap, vs. å forelske seg, eller ha seg i fylla på et julebord. Det er gjerne ikke like kalkulert og planlagt. Jeg mener ikke nødvendigvis at det ene er bedre/værre enn det andre, men det er fremdeles en forskjell. Det er ikke ulovlig å være utro. Det er ikke ulovlig sånn sett å ha dårlig moral heller, men det er ikke dermed sakt at en person med disse egenskapene passer i en hver type stilling. Jeg tror nemlig ikke moral er noe som slås av og på og at man kan skille mellom jobb og fritid på dette området. Har man dårlig moral, så har man det. Jeg er ikke enig med deg. Vi bør passe oss godt for ikke å få et samfunn med bare perfekte mennesker som ledere, politikere osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Portvinpiken Skrevet onsdag kl 18:51 #34 Del Skrevet onsdag kl 18:51 Amossa skrev (2 minutter siden): Jeg er ikke enig med deg. Vi bør passe oss godt for ikke å få et samfunn med bare perfekte mennesker som ledere, politikere osv. Det er selvfølgelig helt greit å være uenige om dette. Det er nok flere som er enig med deg enn med meg i denne type saker. For meg handler ikke dette om å være "perfekt". Som nevnt tidligere mener jeg det er forskjell på å være kalkulert i en handling og å ikke være det. Når man gjør noe som er planlagt - og det går utover en annen person på den måten, synes jeg en har særdeles dårlig moralsk kompass. Og begynne flørten på sin egen bryllupsreise er i mine øyne ganske så moralsk forkastelig. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet i går, 06:39 #35 Del Skrevet i går, 06:39 Heia Merethe Solberg, du fikk din hevn! Fantastisk godt gjort å ta opp kampen mot en av Norges mektigste menn. 🥇🥇🥇 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Athod Skrevet i går, 08:38 #36 Del Skrevet i går, 08:38 (endret) Amossa skrev (13 timer siden): Jeg er ikke enig med deg. Vi bør passe oss godt for ikke å få et samfunn med bare perfekte mennesker som ledere, politikere osv. Lol, nei jeg tror ikke det er noe du trenger å bekymre deg over 🤣 Men vi bør være skeptisk til folk som viser at de har evnen og viljen til å bedra de som stoler på deg over lang tid. På privaten eller ei. Endret i går, 08:41 av Athod 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saima Skrevet i går, 09:26 #37 Del Skrevet i går, 09:26 Amossa skrev (14 timer siden): Jeg er ikke enig med deg. Vi bør passe oss godt for ikke å få et samfunn med bare perfekte mennesker som ledere, politikere osv. mhm, moralpolitiet er jo brukt i andre lumske land, Jørn Eggen burde jo kanskje steines også😬😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet i går, 09:48 #38 Del Skrevet i går, 09:48 Problemet til Eggum her er ikke forholdet i seg selv, men hans håndtering i etterkant. Han kunne rett og slett ikke få det vervet nå. Jeg sitter også litt med følelsen at det er noe mer å grave frem her, og at han derfor trakk seg ganske fort. Spørsmålet er vel om media slipper saken nå, eller om de fortsetter å grave. Han har nok et håp om å fortsette i rollen som leder av Fellesforbundet. 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
christin Skrevet 21 timer siden #39 Del Skrevet 21 timer siden Dårlig moral på Merethe Solberg også som har et forhold til en (ny)gift mann over flere år. Han giftet seg i 2017, samme år innleder dem et forhold som varer i flere år. Hun ville vel også ha noen fordeler av å ha et forhold med han. Hun var 35 år, så hun var jo ikke så ung. Dårlig moral hos begge. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 15 timer siden #40 Del Skrevet 15 timer siden christin skrev (5 timer siden): Dårlig moral på Merethe Solberg også som har et forhold til en (ny)gift mann over flere år. Han giftet seg i 2017, samme år innleder dem et forhold som varer i flere år. Hun ville vel også ha noen fordeler av å ha et forhold med han. Hun var 35 år, så hun var jo ikke så ung. Dårlig moral hos begge. Har du egentlig forstått noe av spillet i ettertid? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå