Gå til innhold

Ok å blokkere når de ikke åpner melding, eller bedre å ignorere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En fyr jeg har datet i 2 måneder sendte melding med flere spørsmål for 2 døgn siden og jeg svarte etter et par timer. Den er fremdeles uåpnet selv om han er første til å sjekke når jeg legger ut på story og står han er jevnlig aktiv på snap, bare ignorerer meldingen. 

Er det ok at jeg bare sletter han nå, eller bedre å ikke gjøre noe og bare ikke svare tilbake når han omsider sender noe, hva viser at jeg bryr meg minst?  

Anonymkode: 7ae6c...563

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ville bare ignorert. Aldri blokkert ihvertfall.

Anonymkode: 52216...76b

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Takk 🙏

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du dater han og han ignorer deg med vilje, hva er poenget da? Mtp at du allerede tenker du bare kan blokke han så sier vel det sitt? Tenk på det på denne måten; trenger du en fyr som svarer når han ser meldingen eller trenger du en fyr som svarer når han ikke har noe annet å gjøre? Menn som er interessert i deg vil vise det.

Anonymkode: 7021d...bed

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis du dater han og han ignorer deg med vilje, hva er poenget da? Mtp at du allerede tenker du bare kan blokke han så sier vel det sitt? Tenk på det på denne måten; trenger du en fyr som svarer når han ser meldingen eller trenger du en fyr som svarer når han ikke har noe annet å gjøre? Menn som er interessert i deg vil vise det.

Må bare tilføye... Hvordan vil fremtiden deres gå hvis dette er noe du stusser over alt nå?

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg, og derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal kutte han ut pga dette. Men barnslig nok vil jeg ikke vise at jeg bryr meg slik at han ikke får fôret ego, og derav hva som er best av å ignorere eller blokkere. Skal ikke svare han uansett. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Bare å fjerne han.

Anonymkode: d722a...2d7

AnonymBruker
Skrevet

Helt enig med deg, og derfor har jeg bestemt meg for at jeg skal kutte han ut pga dette. Men barnslig nok vil jeg ikke vise at jeg bryr meg slik at han ikke får fôret ego, og derav hva som er best av å ignorere eller blokkere. Skal ikke svare han uansett. 

Jeg tenker at hvis du blokkerer så viser det at du bryr deg mer enn hvis du bare ignorerer han. ''Give him a taste of his own medicine'', når han svarer så kan du reade han, aldri svar, det vil vise han at han ikke var så viktig som han kanskje trodde han var.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at hvis du blokkerer så viser det at du bryr deg mer enn hvis du bare ignorerer han. ''Give him a taste of his own medicine'', når han svarer så kan du reade han, aldri svar, det vil vise han at han ikke var så viktig som han kanskje trodde han var.

Takk, har bestemt meg for å gå for dette😊👍

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor ikke blokkere?

Anonymkode: ff44a...07b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis man allerede har blokkert, og åpner for melding igjen, betyr det at du bryr deg enda mer eller mindre?

AnonymBruker
Skrevet

Hva er greia med å blokkere en person, om vedkommende og du ikke har kranglet eller annet. Skulle tro det er en samfunnstrend å blokkere folk jo. Bare å slette personen, om personen har sluttet å skrive med deg

Anonymkode: ce9c4...d07

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Trenger ikke blokkere, bare slett, så tenker du ikke noe mer på det. 

Hvis du vil virke mest mulig som du ikke bryr deg, så er jo ignorering alltid bedre enn sinnereaksjon. 

Motsetningen til kjærlighet er ikke hat, det er likegyldighet, er det noe som heter.

Man er forbanna på noen, når det fortsatt er følelser der.

Når alle følelser er borte, så bryr man seg null om de sender melding eller ei.

Anonymkode: b4fb6...e87

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hva er greia med å blokkere en person, om vedkommende og du ikke har kranglet eller annet. Skulle tro det er en samfunnstrend å blokkere folk jo. Bare å slette personen, om personen har sluttet å skrive med deg

Anonymkode: ce9c4...d07

Tro det eller ei så har jeg aldri blokkert noen før, jeg var bare såå lei av menn som er på og ivrig og så ikke svarer når jeg svarer. Altså menn jeg har møtt, ikke tinder for der er det normalt at man brått blir stille. Men jeg valgte å ikke blokkere!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trenger ikke blokkere, bare slett, så tenker du ikke noe mer på det. 

Hvis du vil virke mest mulig som du ikke bryr deg, så er jo ignorering alltid bedre enn sinnereaksjon. 

Motsetningen til kjærlighet er ikke hat, det er likegyldighet, er det noe som heter.

Man er forbanna på noen, når det fortsatt er følelser der.

Når alle følelser er borte, så bryr man seg null om de sender melding eller ei.

Anonymkode: b4fb6...e87

Jeg blokkerer ikke ut av sinne, blokkerer så de ikke kan sende melding til meg, sånn at jeg ikke blir frista til å svare tilbake i et svakt øyeblikk. 

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg blokkerer ikke ut av sinne, blokkerer så de ikke kan sende melding til meg, sånn at jeg ikke blir frista til å svare tilbake i et svakt øyeblikk. 

Og er annet grunn... da forsvinner samtalen ( visket vekk). Vil ikke ha screenshotbare sider med meldinger fra gamle forhold. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

En fyr jeg har datet i 2 måneder sendte melding med flere spørsmål for 2 døgn siden og jeg svarte etter et par timer. Den er fremdeles uåpnet selv om han er første til å sjekke når jeg legger ut på story og står han er jevnlig aktiv på snap, bare ignorerer meldingen. 

Er det ok at jeg bare sletter han nå, eller bedre å ikke gjøre noe og bare ikke svare tilbake når han omsider sender noe, hva viser at jeg bryr meg minst?  

Høres ut som han spiller et spill her, og litt hot and cold/breadcrumbing.  Sjelden det er noe å gå videre med.

Klarer du å legge han bort, så gjør det. Og blokkert du han, så bare si fra. Det er normal folkeskikk, ikke gå ned på hans nivå

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (19 minutter siden):

Høres ut som han spiller et spill her, og litt hot and cold/breadcrumbing.  Sjelden det er noe å gå videre med.

Klarer du å legge han bort, så gjør det. Og blokkert du han, så bare si fra. Det er normal folkeskikk, ikke gå ned på hans nivå

Har ikke blokkert, og han svarte på meldingen nå etter 3 døgn, selv om han har vært svært aktiv på sosiale medier. Jeg svarte ikke og da sendte han en video, jeg svarte ikke på den heller og legger han bort :) 

• Liker 1
Skrevet

Om du ikke har tenkt til å fortsette kontakten, så er det bare å si det! Og gjerne si at du orker ikke slikt spill. Da slipper han kanskje å få en hekt på deg, da slipper du også at han fortsetter kontakten, og fortsetter han så er det blokkering neste

AnonymBruker
Skrevet
Fjellmannover190 skrev (2 minutter siden):

Om du ikke har tenkt til å fortsette kontakten, så er det bare å si det! Og gjerne si at du orker ikke slikt spill. Da slipper han kanskje å få en hekt på deg, da slipper du også at han fortsetter kontakten, og fortsetter han så er det blokkering neste

Han få hekt på meg? 😅 Du mener vel omvendt, når han er super på og så ignorerer meg og så er på igjen. Jeg har bare vært imøtekommende og konsistent i kommunikasjonen frem til nå. Kanskje hvis han nå merker hvordan det føles ut å bli ignorert selv så skjerper han seg litt til neste dame han møter. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...