Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når en fadder (som var gode venner) dolker deg så salig i ryggen over tid og du avskyr mennesket som pesten, og vedkommende presterer å invitere seg selv som gjest via konfirmanten, hva ville du gjort da?

Konfirmanten har sagt ja fordi konfirmanten ikke vil skuffe noen, jeg kommer til å nekte blankt. Det er mer enn nok giftige relasjoner som "må" inviteres uansett.

Hva ville du gjort?

Anonymkode: d26ea...662

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Konfirmanten bestemmer og du må ta deg sammen

Anonymkode: 6e02e...834

• Liker 2
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva ville du gjort?

Din eller konfimantens fadder?

Anonymkode: bec88...0b7

Skrevet

Høres spesielt ut å ha så mange ‘giftige’ relasjoner!

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg skjønner det var dumt å poste dette innlegget når jeg ikke kan gi deg nok kontekst. Det at konfirmanten sa ja, fordi h*n må kan være et lite hint.

Men, oppsummert så kan jeg si det at jeg har konfirmanten i tankene ved min avgjørelse.

Denne dagen skal så absolutt være konfirmanten sin, samtidig skal den være trygg, ikke preget av konflikter og relasjoner som ikke involverer seg positivt. Det er også hensyn som må tas.

AnonymBruker
Skrevet
StyrmannM skrev (2 minutter siden):

Høres spesielt ut å ha så mange ‘giftige’ relasjoner!

Kan utdype at vi snakker mennesker i utgangspunktet skal være konfirmantens trygge, nære familie men som i praksis ikke bryr seg, bare er ute etter å lage bråk og konfirmantens psykiske helse dårligere hver gang det er kontakt. En del av disse må vi desverre invitere.

AnonymBruker
Skrevet

Du bare lar være å invitere, det er vel ikke så vanskelig.

Anonymkode: ba538...d96

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Din eller konfimantens fadder?

Konfirmantens Fadder. Jeg har så utrolig lyst å utdype enda mer hvorfor og hva dette er men da er det så gjenkjennbart.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kan utdype at vi snakker mennesker i utgangspunktet skal være konfirmantens trygge, nære familie men som i praksis ikke bryr seg, bare er ute etter å lage bråk og konfirmantens psykiske helse dårligere hver gang det er kontakt. En del av disse må vi desverre invitere.

Veldig merkelig at flere ødelegger en tenårings psykiske helse. De bør det være mulig å ikke invitere.

Eller er det din eks sin slekt?

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Eh nei, den som betaler for maten bestemmer faktisk gjestelisten… Jeg har ikke råd til å betale mat for alle de ungen kanskje kunne tenke seg å invitere. Hen kommer med ønsker, jeg lytter, men jeg har siste ord for det er jeg som tar regningen.

Anonymkode: de4ec...11a

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Hjelpe meg for et tankeløst utsagn! Du vet jo ikke hva det handler om?? Tenk om det er en far som har mishandlet familien som tar kontakt direkte med konfirmanten, og han/hun tør ikke annet enn å si ja? Det er ganske sykt å gå via konfirmanten og invitere seg selv uansett hva! 

Anonymkode: 856dd...7d8

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Er bare å la være å sende invitasjon, samt si fra om at vedkommende ikke blir invitert via sms av typen: "Hei. Jeg hører at du/ dere ønsker å komme i konfirmasjonen til (fyll inn navn). Det er dessverre uaktuelt, og du/ dere vil ikke få invitasjon til konfirmasjonen."  Hilsen (navn).

Endret av Gaia
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde det ikke vært for at konfirmanten blir skadelidende hvis dette blir gjenkjent så skulle jeg med glede svart i detalj på spørsmålene dere stiller.

Hvis noen om allikevel leser dette og kjenner seg igjen enten de har rett i hvem som skriver eller ikke, så vær så snill å tenk igjennom hva dere gjør med følelsene og psyken til barnet. Denne sjeldne, sporadiske og ødeleggende kontakten trigger tunge tanker og selvskading.

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner det var dumt å poste dette innlegget når jeg ikke kan gi deg nok kontekst. Det at konfirmanten sa ja, fordi h*n må kan være et lite hint.

Men, oppsummert så kan jeg si det at jeg har konfirmanten i tankene ved min avgjørelse.

Denne dagen skal så absolutt være konfirmanten sin, samtidig skal den være trygg, ikke preget av konflikter og relasjoner som ikke involverer seg positivt. Det er også hensyn som må tas.

Kan hende svaret hadde blitt det samme uansett. 

Anonymkode: 0edca...687

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange giftige i min familie, så jeg kjenner meg igjen. Jeg skjønner deg godt at du ikke ønsker dette menneske i konfirmasjonen.  Det er utrolig hvor onde ting mennesker, selv familien kan gjøre. Men i harmoniske familier er det vanskelig å forstå.  

Anonymkode: 21ee1...24b

AnonymBruker
Skrevet

Vet du- her har du faktisk veto rett! 
Det er du som arrangerer FOR konfirmanten. Dermed har du også stor innflytelse på hvem som kommer. 
En slik fest skal være trygg og hyggelig. Du skal som vertinne kunne senke skuldrene og ha en fin dag du også. 
Rett ryggen og send en tydelig melding til vedkommende om at hun IKKE er invitert! 

Anonymkode: 94a9b...6bb

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår at du ikke kan utdype, men hele situasjonen høres rimelig spesiell ut.. "Mer enn nok giftige relasjoner som må inviteres"? Da gjelder det jo ikke bare én gjest? Regner med konfirmasjonen er nært forestående, og at det derfor er vanskelig å gjøre om på gjestelista, men dette høres ikke ut som en hyggelig dag for konfirmanten. Det er jo du som til syvende og sist bestemmer, men hvis gjestene gjør konfirmanten syk, hadde jeg vurdert å holde det svært lite, evt ikke hatt selskap i det hele tatt. Man MÅ ikke noe, det finnes andre måter å markere dagen på. Hva sier konfirmanten selv?

Anonymkode: 8e006...b66

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er veldig enkelt. Du ringer vedkommende og forteller at h*n ikke er invitert. Du sier også at h*n ikke skal oppsøke ditt barn. 

Anonymkode: 3e974...7fa

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...