AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #121 Del Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er laangt flere. 0,6 er nok kun de diagnostiserte. Kleptomani er et godt eksempel. Vi skjønner at noen er kleptoman om de over tid, og jevnlig, stjeler og nasker i butikken. Men for å få diagnosen må vedkommende gå til en psykiater, som igjen må bruke tid, ha samtaler og gå gjennom scoringlister. Selv om den som stjeler er udiagnostisert er det helt vanlig å kalle den som stjeler for kleptoman. Akkurat likedan er det med narsissister. Om man oppfører seg som en narsissist så er man man mest sannsynlig en narsissist. Diagnostisert eller ei. Anonymkode: 4f793...6f8 Bare det å gå imot forskning på antallet på dette er smått utrolig. Men slett ikke overraskende. Anonymkode: fec6e...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #122 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Bare det å gå imot forskning på antallet på dette er smått utrolig. Men slett ikke overraskende. Anonymkode: fec6e...483 Latterlig og kverulerende tullprat. Nei det er du som er lite opplyst. Ifølge chat gpt: totalt anslås det at 5-10% av befolkningen kan ha så sterke narsissistiske trekk (inkludert de med NPD) at det påvirker nære relasjoner negativt. Diagnostiserte: 0,5-1% Betydelig narsissistiske trekk: 4-6% Totalt med forstyrrende narissisme (inkl udiagnostiserte): 5-10% Anonymkode: 4f793...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #123 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Latterlig og kverulerende tullprat. Nei det er du som er lite opplyst. Ifølge chat gpt: totalt anslås det at 5-10% av befolkningen kan ha så sterke narsissistiske trekk (inkludert de med NPD) at det påvirker nære relasjoner negativt. Diagnostiserte: 0,5-1% Betydelig narsissistiske trekk: 4-6% Totalt med forstyrrende narissisme (inkl udiagnostiserte): 5-10% Anonymkode: 4f793...6f8 Sikkert enda høyere om en legger enda mer godvilje til. Og det er det ikke mangel på. Anonymkode: fec6e...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #124 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Tror ikke de harden selvinnsikten. Og atferden til ennarsissist er mer reaktiv enn kalkulert. De leser seg ikke så mye opp på narsissisme tror jeg. Anonymkode: 4f2f3...ab7 De har ikke den selvinnsikten nei, men de har antagelig fått høre det noen ganger. Da lager de stort drama om «å bli kalt en narsissist», snur det hele på hodet og tar offer posisjon, trykker ned den som har vært så frekk å hinte om noe så alvorlig.. osv. Men etter en stund blir noen så nysgjerrige at de leser om det, og kjenner igjen seg selv. Men betrygger seg selv med at de ikke kan være narsissist pga div faktorer. Anonymkode: 4f793...6f8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #125 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Takk for at du så til de grader understreker mitt poeng. Anonymkode: fec6e...483 Ja for poenget ditt, at man aldri skal sette diagnose på noen, er selvfølgelig viktigere enn at folk, i hovedsak kvinner, forstår hva de står ovenfor og leser seg opp på hvordan de skal takle og komme seg fra det i live, og før de bukker helt under psykisk. Hurra! Glimrende fokus! Vi har jo hatt altfor få partnerdrap i Norge. Anonymkode: 19df0...3a3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #126 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Dette her er grunnen til at jeg normalt sett holdt med unna sånne tråder. Du ser vel kanskje ikke hvor helt på skråplanet en sånn uttalelse er? Det er ikke langt mellom narsissist og offer, når de som liksom skal være offer, er de mest skadefro og beskyldende. Du tenker sikkert at du aldri kunne blitt oppfattet som narsissist, har jeg rett? Anonymkode: c7ffc...e2a Om du spør meg personlig; nei jeg har aldri blitt kalt narsissist. Jeg vet at jeg gjør lite av de typiske narsissistiske tingene. Hvor har du «skadefro og beskyldende» fra? At du skriver det får meg til å lure på om du føler deg truffet.. Jeg tror mange narsissister studerer nettsider og litteratur grundig i spekulasjoner. Både de som genuint undrer på om de kan være det selv, og de som aktivt jobber for å skjule sin narsissisme. Anonymkode: 4f793...6f8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #127 Del Skrevet 4 timer siden Hvis du har sett Wahlgrens verden ser du en narsissist i fri dressur. Nedlatende mot Pernilla/tror han er bedre , arrogant og og frekk, bruker hersketeknikker og love bombing og er eiesyk. Anonymkode: ab8ce...bcc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #128 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 20.17): Det var mange røde flagg, av og på i mange år. Gikk i bølger med snille og slemme faser. Men de dårlige dagene i forholdet ble blåbær i sammenligning med maskefallet som fant sted når jeg reiste. Fy faen, da skjønte jeg hva jeg hadde levd med. Anonymkode: 3f494...6d4 Huff ja, hadde jeg vist det kunne bli så ille så hadde jeg helt ærlig aldri reist, jeg hadde nok blitt der til han fant ut at han skulle reise Anonymkode: 31e6b...774 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå