Gå til innhold

Hva slags budsjett har folk som spiser avokado til nesten alle måltider og forsyner hele familien med avokado?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har til salt i grøten. Normal økonomi. Men selv jeg på lukke øynene når jeg kjøper avokado til taco. Sjekket kvitering fra fredag, tre avokado kostet 110 kroner😳

Ran på høylys dag!

Anonymkode: 591f9...2f4

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke lukk øya når du handler men sjekk prislappen så blir du ikke sjokkert neste gang.

Jeg har aldri betalt 36 kr for en avokado! 

Anonymkode: 5b6bd...75b

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper avokado til taco. 2-pakning. 29,90 i forrige uke på Kiwi + 17 prosent bonus. 

Anonymkode: 4c405...749

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å kjøpe avokado når det er på tilbud, til 30 kroner for to stykk. Slike tilbud fins nesten hver uke på Obs, Spar eller Bunnpris. Så da er det bare å benytte seg av det.

Uansett er avokado veldig mettende, i hvert fall for meg.  Så når avokado er en del av måltidet, sparer jeg penger på andre, og dyrere, råvarer som fisk eller kjøtt. Dermed blir totalen ikke så fryktelig høy :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt i vanlig butikk er rangert. Kan si vi droppet bananer, appelsin og epler i dag for var 39kr for bananer, 49 kr kg for appelsin og 45 for eple.

Så i morgen så blir det nok en tur på den utendlands eide butikken å få frukt osv, mye billigere.

Anonymkode: 050a8...7b6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Vi har til salt i grøten. Normal økonomi. Men selv jeg på lukke øynene når jeg kjøper avokado til taco. Sjekket kvitering fra fredag, tre avokado kostet 110 kroner😳

Ran på høylys dag!

Sånt skjer når du lukker øynene. 
Hvor i alle dager har du kjøpt avokado? 

Anonymkode: b6598...fc0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vet selv hva du betaler for, hvis du gidder å sjekke prisen vel og merke. 

Anonymkode: 05a25...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper stadig avokado på tilbud. 2pk sist uke til 25kr på Meny. 10/15kr for stor på Joker innimellom, eller 19kr for en kjempestor på Meny i flere uker før påske. Spar har 6 stykker til 50kr denne uken, men usikker på størrelsen, kun sett bilde i tilbudsavisen. Kiwi har til 30kr for 2pk nå, samt 15% trumf, så litt mindre. 

Her praktiseres litt avokado går en lang vei. Trenger ikke en halv kjempestor på én skive. Brukt seks dager nå på en kjempestor (en av de fra Meny) på kun meg selv. Ikke spart heller, og litt på brød, og rester på bowls. Bruker det mer som «krydder» enn hovedingrediens, men koser meg med litt hver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alle bor med et hav av kjeder som konkurrer. Da blir alt med ett dyrere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper alt slikt i verdensbutikker, mye billigere. 

Anonymkode: 6ccee...cca

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøper alt slikt i verdensbutikker, mye billigere. 

Anonymkode: 6ccee...cca

Verdensbutikk? 

Anonymkode: dcff3...942

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er ille er når man betaler 40 kroner for en avokado og så er den råtten. En perfekt avokado er verdt 40 kroner, vil jeg si. Men vi spiser det ikke ukentlig.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper avocado en gang annenhver måned, kanskje, ganske uetisk frukt.. ikke spess god natuell heller. Men en god guacemole til tacoen er innafor i ny og ned. 

Anonymkode: 0d941...6af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpet alltid i løsvekt da de er billigere. De er vanligvis ganske umodne, men da syns jeg det er lettere å få de perfekte hjemme. Har ikke kastet en dårlig avokado på evigheter. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Verdensbutikk? 

Anonymkode: dcff3...942

Mener sikker innvandrere butikk/uavhengige frukt butikker. De er ofte billigere.

Ser der ene stedet vi kan bruke som vi drar til ca 1 gang i uka så er prisene under halve prisen en kiwi, rema osv, og ofte bedre og mer utvalg. Helt greit å kjøre 15 min lenger med bil kan en si. Og så har de mye annet store sekker med ris, pasta osv

Anonymkode: 050a8...7b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper løsvekt til 7kr stk eller umodne i nett (70kr kg) Legger de i kjøleskapet og tar de ut og legger på benken to til tre dager før de skal brukes. Da er de helt perfekte. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...