AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Noen som vet hva jeg bør fremheve på intervju for en lederstilling jeg har søkt på? Er nå seniorrådgiver og har både koordinatorrolle og fagleder-rollen bak meg. Har vært på flere intervjuer, men kommer liksom ikke videre. Må jo være noe jeg ikke gir et tydelig svar på mht leder-erfaring. Har liksom forsøkt å vise til resultater, men det eneste jeg ikke har er direkte personalleder-erfaring. Blir takknemlig om det er noen som kan gi råd om hva/hvilke punkter det er viktig å snakke om. Anonymkode: 3b923...b6d
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april De fleste offentlige og sikkert private også er ute etter personer med lederutdanning. Gjerne master i ledelse. Er ikke så viktig at du kan fagfeltet eller er kjempe dyktig. Mange direktører ønsker heller noen som har studiepoeng i ledelse. Jeg er også seniorrådgiver i et departement. På grunn av statlige lønninger som er så vanskelig å øke søker jeg også lederstillinger i kommune. Kommer ikke gjennom fordi jeg ikke har formell lederutdanning. Vurderer å gå tilbake til læreryrket for å gå opp i lønn. Anonymkode: 77a3c...0b3
Bobly Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (27 minutter siden): De fleste offentlige og sikkert private også er ute etter personer med lederutdanning. Gjerne master i ledelse. Er ikke så viktig at du kan fagfeltet eller er kjempe dyktig. Mange direktører ønsker heller noen som har studiepoeng i ledelse. Jeg er også seniorrådgiver i et departement. På grunn av statlige lønninger som er så vanskelig å øke søker jeg også lederstillinger i kommune. Kommer ikke gjennom fordi jeg ikke har formell lederutdanning. Vurderer å gå tilbake til læreryrket for å gå opp i lønn. Anonymkode: 77a3c...0b3 Jeg har lederutdanning. Men det virker som om det er den konkrete personalleder-erfaringen som er avgjørende. Så lurer derfor på hva folk sier når de er på intervju til lederstillinger.
Bobly Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april Hareena skrev (2 timer siden): Mange gode råd å hente på Gemini (KI) Hva skriver man inn der?
Hareena Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Bobly skrev (10 timer siden): Hva skriver man inn der? Vel, en som aspirerer til en lederstilling bør nok selv ha kreativitet til å formulere det selv, men jeg ville f.eks. skrevet "Hva er viktige forskjeller på en spesialrådgiverstilling og en lederstilling" og forberedt jobbintervjuet etter tips der. Det går og an å være mer konkret: "Jeg er spesialrådgiver og skal i jobbintervju for en lederstilling. Hva bør jeg tenke på?"
Summeer Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april Jeg tok et vikariat i en lederstilling internt, også ble alle dører åpne etter det 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå