Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet hva jeg bør fremheve på intervju for en lederstilling jeg har søkt på? Er nå seniorrådgiver og har både koordinatorrolle og fagleder-rollen bak meg. 
Har vært på flere intervjuer, men kommer liksom ikke videre. Må jo være noe jeg ikke gir et tydelig svar på mht leder-erfaring. Har liksom forsøkt å vise til resultater, men det eneste jeg ikke har er direkte personalleder-erfaring. Blir takknemlig om det er noen som kan gi råd om hva/hvilke punkter det er viktig å snakke om. 

Anonymkode: 3b923...b6d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De fleste offentlige og sikkert private også er ute etter personer med lederutdanning. Gjerne master i ledelse. Er ikke så viktig at du kan fagfeltet eller er kjempe dyktig. Mange direktører ønsker heller noen som har studiepoeng i ledelse. 

Jeg er også seniorrådgiver i et departement. På grunn av statlige lønninger som er så vanskelig å øke søker jeg også lederstillinger i kommune. Kommer ikke gjennom fordi jeg ikke har formell lederutdanning.

Vurderer å gå tilbake til læreryrket for å gå opp i lønn. 

Anonymkode: 77a3c...0b3

Skrevet

Mange gode råd å hente på Gemini (KI)

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De fleste offentlige og sikkert private også er ute etter personer med lederutdanning. Gjerne master i ledelse. Er ikke så viktig at du kan fagfeltet eller er kjempe dyktig. Mange direktører ønsker heller noen som har studiepoeng i ledelse. 

Jeg er også seniorrådgiver i et departement. På grunn av statlige lønninger som er så vanskelig å øke søker jeg også lederstillinger i kommune. Kommer ikke gjennom fordi jeg ikke har formell lederutdanning.

Vurderer å gå tilbake til læreryrket for å gå opp i lønn. 

Anonymkode: 77a3c...0b3

Jeg har lederutdanning. Men det virker som om det er den konkrete personalleder-erfaringen som er avgjørende. Så lurer derfor på hva folk sier når de er på intervju til lederstillinger.

Skrevet
Hareena skrev (2 timer siden):

Mange gode råd å hente på Gemini (KI)

Hva skriver man inn der?

Skrevet
Bobly skrev (10 timer siden):

Hva skriver man inn der?

Vel, en som aspirerer til en lederstilling bør nok selv ha kreativitet til å formulere det selv, men jeg ville f.eks. skrevet "Hva er viktige forskjeller på en spesialrådgiverstilling og en lederstilling" og forberedt jobbintervjuet etter tips der.

Det går og an å være mer konkret: "Jeg er spesialrådgiver og skal i jobbintervju for en lederstilling. Hva bør jeg tenke på?" 

Skrevet

Jeg tok et vikariat i en lederstilling internt, også ble alle dører åpne etter det 🙂

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...