AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Det viser seg at fødeplassen jeg har valgt ikke har barneavdeling. Dermed må jeg og barnet flyttes til et annet sykehus om det skulle skje noe med barnet under fødsel. Jeg vurderer å bytte fødeplass, men er usikker på om hvor jeg skal bytte til. Jeg bor i Oslo. Anonymkode: e2246...e27
Gjest Vecky Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Jeg fødte på Ullevål og er veldig fornøyd. Følte meg veldig trygg og ivaretatt gjennom hele forløpet ☺️ Fikk aldri følelsen av at det var veldig hektisk og at de hadde dårlig tid.
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Det er helt trygt å føde på fødeavdeling uten barneavdeling. Slike sykehus har videokontakt med barneavdeling og stålkontroll hvis en uventet situasjon oppstår. Anonymkode: f32f3...284 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april https://forum.kvinneguiden.no/topic/1424920-føde-på-sykehus-uten-nyfødtintensiv/ Anonymkode: f32f3...284
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det er helt trygt å føde på fødeavdeling uten barneavdeling. Slike sykehus har videokontakt med barneavdeling og stålkontroll hvis en uventet situasjon oppstår. Anonymkode: f32f3...284 Dette Jeg fødte et "dårlig" barn på et lite sykehus uten barneavdeling. Gynekologen og jordmødrene hadde full kontroll, og de hadde barnelege på Facetime (sikkert ikke det da, men lignende) som kom med tips og triks. Barnet ble flydd til nyfødtintensiv i helikopter og barnelege + nyfødtsykepleier fulgte med helikopteret for å hente barnet. Det var selvfølgelig en skremmende situasjon men jeg følte aldri at de ikke hadde kontroll Tror det hadde vært like skummelt selv om barneavdelingen var like ved. Det verste var vel at jeg ikke fikk bli med, men jeg reiste etter etter bare et par timer - og de på barsel var veldig behjelpelige med det. Vi kjørte selv, men de sa de hadde bestilt ambulanse til meg om det var nødvendig 👍🏼 Anonymkode: e4882...f4c 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #6 Skrevet 29. april Du har ingenting med barneavdelingen å gjøre når du føder uansett. Fødeavdeling, barsel, nyfødt intensiv derimot. Anonymkode: f2dc3...f3f
Kålrota Skrevet 29. april #7 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Du har ingenting med barneavdelingen å gjøre når du føder uansett. Fødeavdeling, barsel, nyfødt intensiv derimot. Anonymkode: f2dc3...f3f Ja. Etter fødsel er det nyfødt intensiv hvis det er noen problemer.
AnonymBruker Skrevet 29. april #8 Skrevet 29. april Helt vanlig her jeg bor, og det går helt fint. Om det skulle være behov for å få babyen på nyfødtintensiv har de rutinene på plass. Anonymkode: 958f3...3ac
AnonymBruker Skrevet 29. april #9 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Du har ingenting med barneavdelingen å gjøre når du føder uansett. Fødeavdeling, barsel, nyfødt intensiv derimot. Anonymkode: f2dc3...f3f Det nærmeste sykehuset jeg tilhører, skjer det noe unormalt eller noe med barnet må vi flyttes til annet sykehus, de har ikke nyfødt intensiv. Kun føde avdeling og barsel. Vet der at går en som risiko svangerskap, setefødsel osv så må en på det andre sykehuset Anonymkode: 8f57c...210
AnonymBruker Skrevet 29. april #10 Skrevet 29. april Bor du i Oslo hadde jeg ikke stresset med dette i det hele tatt. Kort avstand om det blir nødvendig og sannsynligheten for at baby trenger overføres til nyfødt intensiv er veldig lav dersom det ikke er kjente risikofaktorer. Anonymkode: b12a0...9d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå