AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Tenker hvis vedkommende/hjelper som mottar pleiepenger ikke ønsker å hjelpe med intimt stell, dusj ol. Men kan ta seg av alt annet. Anonymkode: 80173...9ec
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tenker hvis vedkommende/hjelper som mottar pleiepenger ikke ønsker å hjelpe med intimt stell, dusj ol. Men kan ta seg av alt annet. Anonymkode: 80173...9ec Vi hadde hjemmesykepleie til min mor, da mottok min far pleiepengene, men hjemmesykepleien sa også at de kunne hjelpe til med hva enn det måtte være og de var veldig fleksibel på den fronten. For vår del stelte vi henne selv (hvem enn av oss som var tilgjengelig, vi rullerte på "vakter") så jeg snakker ikke av erfaring, men pleiepenger gis jo for at en pårørende skal kunne ta fri fra jobb for å pleie en nær person, men det betyr ikke nødvendigvis at den pårørende må gjøre alt alene. Hjemmesykepleien tror jeg vurderes etter behov, og jeg tror også det er helt uavhengig av pleiepenger. Tror forøvrig det blir vanskelig å unngå å hjelpe med feks toalettbesøk, fordi av og til må man belage seg på å vente litt på hjemmesykepleien også.. Anbefaler dere å bare diskutere hva dere har behov for av hjemmesykepleien, så finner dere nok på noe ❤️ Anonymkode: f92f5...5d3 1
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (4 timer siden): Tenker hvis vedkommende/hjelper som mottar pleiepenger ikke ønsker å hjelpe med intimt stell, dusj ol. Men kan ta seg av alt annet. Anonymkode: 80173...9ec Det spørs hva pleiepenger er gitt til for oppgaver. Er de pengene og grunnlaget for pengene gitt til det du nå mener hj.spl. Skal gjøre så blir det trekk i pengene, eller de kan falle helt bort. Du må lese søknad og vedtak. Anonymkode: d90d2...6d7 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #4 Skrevet 29. april Pleiepenger i livets sluttfase gjelder ikke ved innleggelse på institusjon. Hjemmesykepleie er ikke noe problem. Anonymkode: 4ac9f...35b 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #5 Skrevet 29. april Jeg hadde pleiepenger de siste månedene av min manns liv. De tok seg av medisineringen og de tilbød seg å vaske dersom det hadde vært noen uhell el. Fikk da beskjed om at jeg ikke trengte å gjøre dette selv. Vi hadde hjemmesykepleie flere ganger i døgnet og den siste uken hadde vi endatil nattpatruljen hvor det kom en som satt våken ved hans side så jeg fikk sove noen timer. Anonymkode: c55a6...786
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå