Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han mener jeg har nok.

Hva tenkere dere om slikt? 

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Anonymkode: b0b77...f14

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, får du bestemme hva han bruker penger på da? 

Anonymkode: 486a0...e34

• Liker 20
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge man har til felles utgifter, så tenker jeg man kan bruke pengene på hva man vil. 

Anonymkode: f0236...94b

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Han mener jeg har nok.

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Dine penger ditt valg, men jeg sa selv til min partner at det var dyrt og hun burde vurdere andre enn interoptik da hun kjøpte briller

Anonymkode: 78fcc...e9a

Skrevet

Var litt lite kontekst her. I utgangspunktet bruker du dine penger på det du vil, forutsatt at dere har kontroll på faste utgifter. Du bestemmer vel heller ikke over hans «lommepenger»?

Svarer med forbehold, jeg vet jo ikke om du har 10 fulle skap med klær eller er en imelda Marcos med 200 par sko. Da kan kanskje mannen din ha et poeng…

• Liker 21
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Sparer du noe da, TS? I fond, aksjer,  pensjonssparing, buffer? Eller blåser du ut hele lønna på unødvendig og miljøskadelig fastfashion og jåleri?

Anonymkode: 2c4a7...05d

• Liker 10
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en felles konto der begge setter inn like mye, det dekker alle felles kostnader og mat. Ellers styrer vi pengene våre helt selv, og jeg kan kjøpe så mye klær jeg vil, og han kjøper spill og data ting som han ønsker. 

Anonymkode: bd97a...83c

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Han mener jeg har nok.

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Hvis du er helt shopoholic og dine shoppingvaner går ut over familieøkonomien, må han få lov til å si ifra. Ikke er det særlig bærekraftig heller.  Men du bestemmer over din konto

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Han mener jeg har nok.

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Du oppgir selv svaret, hvertfall gitt at dere er enige i at det er dine penger.

• Liker 1
Skrevet

Handler du over evne? Bruker hele lønna? Kjøper fast fashion? Flittig med kredittkortet? Dårlig på sparing? Kun to tusen på bufferkonto? 

De fleste partnere legger seg ikke  oppi det uten at det har gått over stokk og stein, tenker nå jeg.

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mange par sko har du? Hvor mange klesskap har du? Og hvor ofte rydder du i dem for å kast/gi bort det som ikke brukes?

Anonymkode: b37ea...f46

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har selv gitt min kone samme ultimatum. Enten stopper hun å shoppe eller så bryter vi forholdet. Hun fyller huset med ting hun ikke trenger og bruker. Jeg antar dette er vanlig hos damer, men for meg har det gått en grense. Det er ikke pengene det er snakk om men å kunne leve og puste i eget hus.

Anonymkode: da6bb...0f9

• Liker 14
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du sløser og har et overforbruk på klær og sko så må jo en av dere være den voksne og sette ned foten.

Anonymkode: 1cda8...510

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Vi har en felles konto der begge setter inn like mye, det dekker alle felles kostnader og mat. Ellers styrer vi pengene våre helt selv, og jeg kan kjøpe så mye klær jeg vil, og han kjøper spill og data ting som han ønsker. 

Anonymkode: bd97a...83c

Sånn har vi det og. Bytt ut spill og data med verktøy og duppedingser da…

:ler:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Har du ikke eget bankkort??

Anonymkode: fa4c3...ed6

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har selv gitt min kone samme ultimatum. Enten stopper hun å shoppe eller så bryter vi forholdet. Hun fyller huset med ting hun ikke trenger og bruker. Jeg antar dette er vanlig hos damer, men for meg har det gått en grense. Det er ikke pengene det er snakk om men å kunne leve og puste i eget hus.

Anonymkode: da6bb...0f9

Bare nysgjerrig på hvorfor du antar at dette er vanlig hos alle damer? Har alle menn likt forhold til sin økonomi og hva de bruker pengene sine på?

Anonymkode: 5b3d9...f87

• Liker 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet tenker jeg jo at det er dine penger, det styrer du. Jeg har en mor som handler så mye klær og greier at det er helt galskap. Hun har for mye, men kjøper mer. Jeg har flere ganger tenkt at jeg hadde blitt sprø om jeg var min far og måtte leve med det der. Så det kommer jo litt an på. Om du er min mor, og min far har sagt at nå er det på tide å gi seg, så skjønner jeg det😅

Det er jo noe med å skulle oppbevare alt også. Og så går det jo penger på det jeg tenker er unødvendig. Jeg ser at de jeg tenker handler mye, de kjøper også mye unødvendig. Trenger du alt du kjøper? 

Anonymkode: 58bc0...397

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med økonomien, faste utgifter? I utgangspunktet høres det jo kontrollerende ut, men om du har "sprengshoppet" tidligere og har sittet igjen med tom konto, er det ikke så urimelig å bekymre seg...  

Anonymkode: a73ac...724

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Han mener jeg har nok.

Hadde dere godtatt det?

Det er mine penger.

Hvis du ønsker fornuftige svar må du nok skrive mer info.

Anonymkode: 8439f...b8f

• Liker 8
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du skjønner vel at du bestemmer selv og at ingen andre kan fortelle deg hva du «får lov til»? Eller?

Anonymkode: 4b75e...512

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...