Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spesielt tanter/onkler/besteforeldre. Er det et overfladisk forhold med prat om vær og vind eller har dere et meningsfullt og nært forhold til de? 

Anonymkode: d6a47...739

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har et godt forhold til de få som lever av de generasjonene, familie er viktig for meg. Familie er viktigere enn venner. 

Anonymkode: ff128...78e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har et godt forhold til de få som lever av de generasjonene, familie er viktig for meg. Familie er viktigere enn venner. 

Har det alltid vært sånn, eller har du tatt initativ som voksen til å få et bedre forhold? 

AnonymBruker
Skrevet

Tanter, onkler og søskenbarn snakker jeg sjelden med, da jeg aldri reiser til der de bor (reiser ingensteds), mitt søsken en melding og to ,en gang i blant og ved familieselskap ala konfirmasjon, min mor e gang i uka kanskje

Anonymkode: 732f9...89d

AnonymBruker
Skrevet

Mamma, pappa og mine søsken ser/snakker jeg med ofte. Mamma snakker jeg med hver dag. Har veldig gode forhold med svigerinnene mine, og mannen min sine søsken og deres partnere. Har også et veldig godt forhold til mannen min sin bestemor.

Jeg har ingen besteforeldre igjen. Snakker med noen av søskenbarna mine, kanskje 2-4 ganger i året. Og noen av tantene mine, men vil ikke si at vi er nærme. 

Anonymkode: cd501...85f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Har det alltid vært sånn, eller har du tatt initativ som voksen til å få et bedre forhold? 

Det har alltid vært slik. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg brøt kontakten med familien på pappas side da jeg var 14. etter årevis med forskjellsbehandling mellom meg og andre søskenbarn (stor familie). Har ei tante på mammas side som alltid har vært sjalu på meg og etter hun ble alkoholiker, prøver hun bare å lage splid og problemer mellom ulike familiemedlemmer. Så jeg holder meg unna.

søskenbarn på den siden har jeg kun på Facebook. Møtes aldri. Besteforeldrene mine er døde. Pappa er død og mamma er psykisk syk. Så lite kontakt der og. 

Anonymkode: b8021...b71

• Hjerte 2
Skrevet

Vi er ikke spesielt nære, men det er varme og sterke bånd. Neste generasjon tar etter oss.

AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt noen særlig relasjon til mine tanter og onkler, har truffet dem i konfirmasjoner og familietreff. Det er det, så med dem er det veldig overfladisk og snakk om været. Mormor har jeg kuttet kontakten med, mens farmoren min har jeg et nært forhold til.

Ellers har jeg et nært forhold til min mor og søsken, ser dem ikke så ofte som jeg skulle ønske. (4-5 ganger i året).

Anonymkode: f50a2...3db

AnonymBruker
Skrevet

Hos meg er venner viktigere enn familie. Venner er den familien jeg har valgt og som også har valgt meg og de er i min geografiske nærhet.

Har ikke noe kontakt med tanter og onkler, tror det er minst 10 år siden jeg så noen av de. Neste gang blir vel en konfirmasjon om 2 år. Men har et godt sosialt nettverk med gode folk som stiller opp for hverandre så kan ikke si jeg savner slike bekjentskaper av fjern slekt noe veldig heller.

Anonymkode: 5a47b...f08

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Biologisk slekt betyr ingenting for meg.

Gjensidig vennskap der vi velger å tilbringe tid sammen, ikke fordi vi tilfeldigvis ble født inn i en slekt og av skyld til de stiller opp men fordi vi ønsker det betyr langt mer for meg. 

Har et overfladisk forhold til onkler og tanter, de bor langt vekke og er helt unaturlig for meg å ha noe med de å gjøre.

Anonymkode: 4e47f...507

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Spesielt tanter/onkler/besteforeldre. Er det et overfladisk forhold med prat om vær og vind eller har dere et meningsfullt og nært forhold til de? 

Ingen kontakt med noen. Kun min egen mann og barn selvfølgelig. 

Anonymkode: bda5d...a62

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde veldig god kontakt med mine besteforeldre da de levde, men jeg opplevde de ikke som nære..

Tanter og onkler har jeg et sterkere bånd til på farssiden, enn morssiden. Det er de jeg holder kontakten med. 

Anonymkode: 943e2...244

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...