Gå til innhold

Beste sminkefjerner for sensitiv hud? (LES HI)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

NB: JEG TÅLER IKKE sminkeservietter eller billige ansiktsrenser fra matbutikken!

Trenger en anbefaling om en god sminkefjerner som pleier mens den fjerner sminke. OG IKKE TETTER PORENE. Jeg bruker for tiden Clinique sin «take the day off», og selv den tørker ut huden min, og irriterer øynene selvom jeg bruker annen sminkefjerner til øynene (Lancome). 

Noen som har råd?? Gjerne så naturlig som mulig, men ikke kokosolje da jeg får kviseutbrudd fra h******.

Anonymkode: a250a...3d5

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mandelolje?

Anonymkode: 57a26...d2b

Skrevet

Jeg vil foreslå at du prøver La Roche Posay Toleriane renselotion. Den er beregnet på sensitiv hud, inneholder ingen irriterende eller komedogene ingredienser, og tørker ikke ut huden. Hos meg svir den ikke i øynene heller, og så fremt du kun bruker vanlig sminke, så er den effektiv nok. Det mange ikke er klar over, er at man må massere renseprodukter inn i huden i rundt ett minutt for at de skal løse opp solkrem og sminke ordentlig. Om jeg har brukt ekstra mye øyesminke en dag, pleier jeg å ta litt rens på en fuktig bomullspad for å sikre at jeg har fått fjernet alt🙂

• Nyttig 1
Skrevet

La Roche-Posay

• Liker 1
Skrevet

Ingredienstlista må du sjekke selv, men La Roche Posay toleriane sin kremete rens for sensitiv hud er god.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå fikk jeg lyst til å prøve la roche posay siden flere anbefaler den (og mye billigere enn den jeg bruker). Men jeg kan likevel gi et tips som har fungert for min sensitive hud, hvor Clinique sin "take the day off" bare har gjort den ildrød og irritert; Dr Schrammek deep pore cleanse. 

Den er faktisk for normal til kombinert hud, men av en eller annen grunn så fungerer denne veldig bra for min tørre og sensitive hud. Men dyr, så derfor jeg fikk lyst til å prøve den fra La Roche :) 

Anonymkode: acec2...7e9

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje slutte med ansiktssminke?

Anonymkode: 98b22...639

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kanskje slutte med ansiktssminke?

Anonymkode: 98b22...639

Ja, er faktisk den som er hovedproblemet. 

Anonymkode: e0964...8a9

Skrevet

Sensiderm cleansing solution  fra Christine Schrammek 🩷

Jeg bruker kontaktlinser, og det er flere sminkefjernere som enten svir på øynene eller gjør at linsene får film på seg, men denne rensen er fantastisk! Kan også brukes over hele ansiktet om en er sensibel og ikke huden tolererer vanlig rens.

Skrevet

Body shop har ein rensebalsam med kamille som er god og fuktgivandes

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 28.4.2025 den 19.45):

NB: JEG TÅLER IKKE sminkeservietter eller billige ansiktsrenser fra matbutikken!

Trenger en anbefaling om en god sminkefjerner som pleier mens den fjerner sminke. OG IKKE TETTER PORENE. Jeg bruker for tiden Clinique sin «take the day off», og selv den tørker ut huden min, og irriterer øynene selvom jeg bruker annen sminkefjerner til øynene (Lancome). 

Noen som har råd?? Gjerne så naturlig som mulig, men ikke kokosolje da jeg får kviseutbrudd fra h******.

Anonymkode: a250a...3d5

Jeg bruker selv L'Oréal Paris Waterproof Eye & Lip Make Up Remover. Men har jeg ikke denne tilgjengelig så bruker jeg bare en hudkrem/fuktighetskrem som er fet. Bruk en hudkrem/fuktighetskrem du tåler til å fjerne sminken isteden da vel😉 Kan jo hende det fungerer flott for deg👏også kan du vaske ansiktet godt etterpå for å fjerne kremen+ deretter tilføre ønsket krem du vil ha. 

Endret av Fighter83

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...