AnonymBruker Skrevet 5. mai #21 Skrevet 5. mai Pawn Hearts skrev (På 1.5.2025 den 16.11): Cohens stemme er kanskje ikke direkte dårlig, men det er ikke stemmeprakten han huskes for. På den annen side kan man argumentere for at stemmen passer perfekt til låtene og ikke minst tekstene. At ikke Cohen huskes for stemmen? Helt uenig. God sangstemme handler om mange ting, som klang, rytme og sjel. Det har Cohen. Anonymkode: 09bda...fad 14 2
Pawn Hearts Skrevet 5. mai #23 Skrevet 5. mai AnonymBruker skrev (24 minutter siden): At ikke Cohen huskes for stemmen? Helt uenig. God sangstemme handler om mange ting, som klang, rytme og sjel. Det har Cohen. Anonymkode: 09bda...fad Ok, jeg gir meg. Jeg liker jo også stemmen til Cohen. Men hva skal man si om Antonis Xylouris (aka Psarantonis)? Ikke akkurat verdensberømt, men i Hellas – og spesielt på Kreta – er han en levende legende. Han både ser ut og synger som et troll:
AnonymBruker Skrevet 5. mai #24 Skrevet 5. mai Pawn Hearts skrev (2 timer siden): Ok, jeg gir meg. Jeg liker jo også stemmen til Cohen. Men hva skal man si om Antonis Xylouris (aka Psarantonis)? Ikke akkurat verdensberømt, men i Hellas – og spesielt på Kreta – er han en levende legende. Han både ser ut og synger som et troll: Ja den var verre😅 Anonymkode: 09bda...fad 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai #26 Skrevet 5. mai Tone Dami Aaberge. Hun synger rent og har lært seg teknikker, men man kan ikke gjøre gull av gråstein. Hun har en sped stemme uten noe særpreg eller kraft. På innspillinger er alt gjennomprodusert, men når man hører henne i situasjoner der hennes sanne stemme kommer til uttrykk, er det slående hvordan hun bare har blitt kjent fordi hun er pen. Anonymkode: af70f...381 14 3
jukkapalme Skrevet 5. mai #28 Skrevet 5. mai Britney Spears Janis Joplin Bob Dylan Maria Mena Lars Lillo Stenberg
AnonymBruker Skrevet 5. mai #29 Skrevet 5. mai Fatter ikke hvordan noe kan like stemme til Taylor Swift. Såååå grusom. Anonymkode: 96aa3...eb4 1
Blueberrymuffin Skrevet 5. mai #30 Skrevet 5. mai Beyonce Måten hele Hollywood hyller henne, er en vits. Ikke har hun bra sanger heller. 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai #31 Skrevet 6. mai Bruce Springsteen....får krupp av den mumlingen. Anonymkode: d3286...167 3
Seff Skrevet 6. mai #32 Skrevet 6. mai Er det bare jeg som får inntrykk av at de fleste i denne tråden bare ramser opp artister de ikke liker? 30 2 7
Leifr Skrevet 6. mai #33 Skrevet 6. mai Pawn Hearts skrev (På 1.5.2025 den 16.11): Cohens stemme er kanskje ikke direkte dårlig, men det er ikke stemmeprakten han huskes for. På den annen side kan man argumentere for at stemmen passer perfekt til låtene og ikke minst tekstene. Spesielt mot slutten av karrieren. You Want it Darker trenger en utslitt, herjet stemme for å fungere. 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai #34 Skrevet 6. mai Seff skrev (1 time siden): Er det bare jeg som får inntrykk av at de fleste i denne tråden bare ramser opp artister de ikke liker? Enig. F.eks har Beyonce, Adele og Axl Rose ingenting å gjøre på en liste over dårlige sangere da de er det stikk motsatte. Man kan argumentere for at Axl nå er ubrukelig live og at han har en kråkeaktig stemme, men på sitt beste hadde han en vokal som gikk over seks oktaver, noe som er helt eksepsjonelt. Anonymkode: ec861...23e 16 3
jukkapalme Skrevet 6. mai #35 Skrevet 6. mai Seff skrev (1 time siden): Er det bare jeg som får inntrykk av at de fleste i denne tråden bare ramser opp artister de ikke liker? Kan jo bare svare for meg selv, men jeg liker musikken til både Janis Joplin, Bob Marley og Lars Lillo Stenberg/De Lillos veldig godt, selv om de ikke har store stemmer. Britney har noen ok låter (selv om jeg aldri har vært fan, jeg var mer team xtina på 2000-tallet), men ingen spesielt god stemme i mine ører. Maria Mena har mange fine sanger med fine tekster, men ingen spesielt god stemme hun heller. Mange som ikke liker stemmen hennes, deriblant meg. Mange artister med bra stemme jeg ikke liker (Mariah Carey f.eks), men de blir feil å nevne i denne tråden, syns jeg. 4
DeLorean Skrevet 6. mai #36 Skrevet 6. mai Pawn Hearts skrev (16 timer siden): Ok, jeg gir meg. Jeg liker jo også stemmen til Cohen. Men hva skal man si om Antonis Xylouris (aka Psarantonis)? Ikke akkurat verdensberømt, men i Hellas – og spesielt på Kreta – er han en levende legende. Han både ser ut og synger som et troll: Jøss, du har rett. Han ser faktisk ut som et troll. Et syngende troll sådan.
AnonymBruker Skrevet 6. mai #38 Skrevet 6. mai tirben skrev (På 28.4.2025 den 19.41): Britney Spears Dårlig stemme? Da kan man ikke ta deg seriøst altså. Anonymkode: 5bb50...0cb 3 3
AnonymBruker Skrevet 6. mai #39 Skrevet 6. mai tirben skrev (På 28.4.2025 den 19.41): Britney Spears Angående Britney. Hun hadde en annen stemme som ung. Hun fikk beskjed om å endre stemmen av platestudioet fordi den nye stemmen ville selge bedre. Kan også legge til at mange artister har fått ødelagt stemmen sin i løpet av karrieren. Nå har ikke jeg peiling på syning, men jeg har forstått det slik at om man synger så mye som artister gjør og ikke varmer opp eller synger med riktig teknikk så vil sangstemmen ødelegges over tid. Anonymkode: c2068...a77 1 5
AnonymBruker Skrevet 6. mai #40 Skrevet 6. mai Seff skrev (6 timer siden): Er det bare jeg som får inntrykk av at de fleste i denne tråden bare ramser opp artister de ikke liker? Grunnen til at man ikke liker dem er jo gjerne dårlig sangstemme. Anonymkode: bfee0...eef 3 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå