AnonymBruker Skrevet 29. april #21 Skrevet 29. april Jeg svetter mye i hodebunn ved trening. Dusjer og vasker alltid hår etter trening. Jeg trener 5 dager i uka. Dusjer i lunkent eller litt kaldere enn lunkent vann for å spare på huden. Skyller kroppen på morgenen før jobb. Anonymkode: 98c7a...130 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #22 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (11 timer siden): 🤢 Anonymkode: 01fa0...ff9 kutt ut! Anonymkode: 5010c...61a 7 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #23 Skrevet 29. april Jeg dusjer ikke om morgenen siden jeg ofte trener på ettermiddagen/kvelden. Ser ikke behovet for dusj da. Dersom du liker dusjen om morgen så kan du jo bare la være å dusje håret og ta det etter trening? Anonymkode: 75429...1a8
AnonymBruker Skrevet 29. april #24 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har hjemmekontor og skal på treningssenter i lunsjpausen, så tok bare klutvask i morges. Så tar jeg ordentlig dusj etter treningen. TS Anonymkode: 3231a...74c På hjemmekontor, og helg, dusjer jeg som regel bare en gang om dagen. Hopper gjerne rett i treningsklær for å slippe så mange skift, og fordi jeg ikke har dusjet om morgenen. Bare en annen topp om jeg har videomøter. Anonymkode: 424af...9e5
AnonymBruker Skrevet 29. april #25 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg dusjer ikke om morgenen siden jeg ofte trener på ettermiddagen/kvelden. Ser ikke behovet for dusj da. Dersom du liker dusjen om morgen så kan du jo bare la være å dusje håret og ta det etter trening? Anonymkode: 75429...1a8 Ja, har pleid å ta en kjapp dusj (uten å vaske håret) i det jeg står opp og så lenger dusj med vasking av hår etter trening. Men samboer liker det ikke fordi han sier dusj er dyrt. Så forsøker å legge om vanene litt. AnonymBruker skrev (Akkurat nå): På hjemmekontor, og helg, dusjer jeg som regel bare en gang om dagen. Hopper gjerne rett i treningsklær for å slippe så mange skift, og fordi jeg ikke har dusjet om morgenen. Bare en annen topp om jeg har videomøter. Anonymkode: 424af...9e5 Jeg hopper også rett i treningsklær når jeg skal trene på formiddagen. Men vil ha klutvask og ny truse/sokker av hensyn til de andre på treningsstudioet. 😅 TS Anonymkode: 3231a...74c
KaraThrace Skrevet 29. april #26 Skrevet 29. april Kanskje løsningen din for å få ned antallet dusjer er å rett og slett trene på morgenen FØR du drar på jobb. Da dusjer du bare én gang om dagen, etter trening. Det er et helvete, men også en veldig fin livsstilsendring om det viser seg å passe for deg. Det baller på seg med at man må legge seg tidligere, da spiser man automatisk mindre på kveldene, og man får ettermiddagene frie til å gjøre ting man enten vil eller må. ❤️ 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #27 Skrevet 29. april Trener 5-6 ganger i uken, vasker kun håret 2-3 ganger, etter de hardeste. Skyller det ellers. Dusjer ikke på morgenen, dusjer jo på kvelden, er ikke en nattesvetter så bare tar klutvask om morgenen. Vasker treningsklær en gang i uken, har nok til det, det lukter alltid fresht. Anonymkode: bebdb...0b7
AnonymBruker Skrevet 29. april #28 Skrevet 29. april KaraThrace skrev (2 minutter siden): Kanskje løsningen din for å få ned antallet dusjer er å rett og slett trene på morgenen FØR du drar på jobb. Da dusjer du bare én gang om dagen, etter trening. Det er et helvete, men også en veldig fin livsstilsendring om det viser seg å passe for deg. Det baller på seg med at man må legge seg tidligere, da spiser man automatisk mindre på kveldene, og man får ettermiddagene frie til å gjøre ting man enten vil eller må. ❤️ Hvis jeg skal trene på treningsstudio så må jeg ha en vask først uansett. Men forsøker nå å gå over til klutvask i stedet for dusj, og så ta ordentlig dusj og vaske håret etter trening. TS Anonymkode: 3231a...74c
KaraThrace Skrevet 29. april #29 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Hvis jeg skal trene på treningsstudio så må jeg ha en vask først uansett. Men forsøker nå å gå over til klutvask i stedet for dusj, og så ta ordentlig dusj og vaske håret etter trening. TS Anonymkode: 3231a...74c At du dusjer FØR du trener?? Det tror jeg du fint kan droppe. 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #30 Skrevet 29. april Jeg er slank men i overgangsalderen, og svetter som en gris i hodebunnen når jeg trener. Har alltid hatt fett hår, og dette har blitt verre nå når jeg er i overgangsalderen. Jeg tenker at så lenge du bruker skikkelig sjampo tilpasset ditt hår, går det greit å vaske håret etter trening. Anonymkode: 2894e...92b 2
AnonymBruker Skrevet 29. april #31 Skrevet 29. april Jeg svetter som regel bare i pannen og i nakken når håret er oppsatt, og noen av øktene mine har en intensitet som gjør at det ikke blir så mye. Da kan jeg la det tørke og heller sette opp/style håret dagen etter hvis det skulle se litt fett ut, evt. skyller jeg bare luggen og føner den. Jeg dusjer alltid kroppen etter trening. Trener 5 dager i uken, og dusjer ikke morgenen etter når jeg dusjet kvelden i forveien. Vasker håret ca 3 ganger i uken. Jobber selv på kontor, og vil si jeg ser og lukter "fresh ut" selv om jeg dusjet før jeg la meg, og ikke om morgenen😅 Anonymkode: dfcca...d7d
AnonymBruker Skrevet 29. april #32 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hvis jeg skal trene på treningsstudio så må jeg ha en vask først uansett. Men forsøker nå å gå over til klutvask i stedet for dusj, og så ta ordentlig dusj og vaske håret etter trening. TS Anonymkode: 3231a...74c Å skylle deg to minutter i dusjen er en million gang bedre enn den klutvasken altså. Anonymkode: 27d41...58a 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. april #33 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å skylle deg to minutter i dusjen er en million gang bedre enn den klutvasken altså. Anonymkode: 27d41...58a Jeg foretrekker også en kjapp dusj, men samboer sier det er dyrt med dusj og vil helst ha meg over på klutvask. TS Anonymkode: 3231a...74c
AnonymBruker Skrevet 29. april #34 Skrevet 29. april Så lenge du bruker gode produkter er det ikke farlig å vaske håret ofte. Anonymkode: 00054...4df 2 1
Elle Melle Skrevet 29. april #35 Skrevet 29. april (endret) AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Jeg foretrekker også en kjapp dusj, men samboer sier det er dyrt med dusj og vil helst ha meg over på klutvask. TS Anonymkode: 3231a...74c Da tenker du at de evt. ekstrautgiftene er en del av kostnaden for at du skal få trent og prioritert eget velvære og helse. Det er det verd. Du bor der og er halvparten av de voksne i husstanden og har like stor rett til å bestemme hva pengene skal gå til som ham. Dette er fornuftig bruk av penger, siden det gjør livet ditt enklere med tanke på trening. Sånn i all ydmykhet: Han kan mene noe om pengebruk som gir ham ulemper i stedet, og ellers ta seg en bolle. Mange menn er overfokusert på strøm og totalt blinde for sløsing andre steder. Om det trengs får du regne på det og legge fram tallene, men personlig hadde jeg bare sagt at sånn blir det. Endret 29. april av Elle Melle 3 3
AnonymBruker Skrevet 29. april #36 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (14 timer siden): Men det er jo ikke bra å vaske håret altfor ofte. Samtidig har jeg ikke lyst til å legge meg i sengen med håret fullt av svette. Jeg jobber også på kontor så må komme nydusjet og fresh på jobb. Det betyr jo f.eks dusj om morgenen før jobb, styrketrening/powerwalk etter jobb, ny dusj og vask av hår og så gjøre dette 4-5 ganger i uka. Anonymkode: 3231a...74c Om du har dusket på ettermiddagen/kvelden etter trening så er det ikke noe vits i å dusje på morgenen. Anonymkode: 2dfae...82a 3
Viktualia Skrevet 29. april #37 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (13 timer siden): I perioder har jeg dusjet 2 ganger til dagen, og ser seriøst mindre problemer med det enn å gå rundt med inntørket svette. Det siste er verre for hud og hodebunn. Anonymkode: 8baaf...b29 Dette er kanskje litt utenfor tema, men er det ille for huden å ha inntørket svette på seg? Sånn hvis vi ser bort fra svettelukt osv, jeg forsøker ikke å late som man bør droppe å dusje. Men er svette farlig for huden rett og slett, det virker ikke helt logisk?
AnonymBruker Skrevet 29. april #38 Skrevet 29. april Er også overvektig og svetter lett. Det jeg gjør innbefatter ikke treningssenter. Og jeg trener bare annen hver dag. Tror mest på intervall-trening, så går motbakke så fort jeg klarer i 20 minutter uten stopp. Da får jeg opp skikkelig puls og pust. Merker stor bedring av kondis bare etter få måneder. Følgelig dusjer jeg som regel bare annenhver dag etter trening. Anonymkode: 1698e...a15
AnonymBruker Skrevet 29. april #39 Skrevet 29. april AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg dusjer ikke på morgenen om jeg dusjer om kvelden før, uansett. Og jeg vasker kun håret en gang i uke, uansett. Anonymkode: 5010c...61a 😯 Du vasker håret en gang i uka uansett, selv om du blir gjennomsvett på trening flere ganger i uka? Anonymkode: ece05...79e
*Mocca* Skrevet 29. april #40 Skrevet 29. april -venter- skrev (17 timer siden): Om du bruker sportsvaskemiddel er det liten sjans for at lukt setter seg. Vi svetter mye i hus, både store og små og aldri opplevd det. Da er det viktigere å henge opp treningsklær til tørk med en gang siden det er mye syntetisk som lett lukter. Trengs ikke eget sportsvaskemiddel. Vask på syntetisk vask, uten skyllemiddel. Hvis man opplever likt i klærne som setter seg fordi det blir liggende er det oftest fordi man bruker skyllemiddel. Bruk en kork eplecidereddik istedenfor skyllemiddel hvis man opplever dette. Problem løst.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå