Guitarmeme Skrevet 28. april #1 Del Skrevet 28. april Hei! Jeg trenger sårt hjelp. Jeg jobber som sykepleier, jobbet for ikke lenge siden 100% dag/kveld og hadde utbetalt rundt 40.000 kr etter skatt. Jeg byttet over til annen kommune og nattstilling som sykepleier, da 76% prosent natt, jeg gikk litt ned i årslønn, men ikke mer en typ 25000. Alikevell får jeg utbetalt litt over 5000 mindre i mnd, får ikke det helt til og stemme. Dette har fått meg på tanken at jeg kanskje jobber mer en 76 prosent, altså fast i turnus, men får utbetalt etter en 76 prosent. Noen som kan hjelpe og regne ut? Jeg har 6 ukers turnus. Jeg jobber da 4 vakter på, 6 vakter av i 5 uker med 2 random vakter midt i friperiode i uke 6. Arbeidshelg hver 3 helg. Det er 9 timer og 15 min arbeidsdag. Noen som kan hjelpe meg og si om det er korrekt da med 76 prosent? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Del Skrevet 28. april Du må sende hva du får FØR skatt. Og så bør du sjekke skattetrekket. Har du mye tillegg så trekkes skatt litt annerledes. Hos meg så er fastlønn på tabell, mens tillegg for kveld, helg og natt er på prosenttrekk. Dette gir litt høyere skattetrekk totalt som regel, men er for å ta høyde for variasjoner og unngå skattesmell, da det er lettere å ende med når man har mye tillegg. Anonymkode: 6c1c1...58d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guitarmeme Skrevet 28. april Forfatter #3 Del Skrevet 28. april (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må sende hva du får FØR skatt. Og så bør du sjekke skattetrekket. Har du mye tillegg så trekkes skatt litt annerledes. Hos meg så er fastlønn på tabell, mens tillegg for kveld, helg og natt er på prosenttrekk. Dette gir litt høyere skattetrekk totalt som regel, men er for å ta høyde for variasjoner og unngå skattesmell, da det er lettere å ende med når man har mye tillegg. Anonymkode: 6c1c1...58d Har 48159 med tillegg og 38000 blank uten tillegg, årslønn 600.000. Dette er før skatt. Utbetalt 34739 etter skatt, Har tabell trekk. Endret 28. april av Guitarmeme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Del Skrevet 28. april Dersom grunnlønna i 100% stilling er 600 000,- så stemmer det med 38 000,- i 76% stilling. Anonymkode: b48a2...524 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guitarmeme Skrevet 28. april Forfatter #5 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dersom grunnlønna i 100% stilling er 600 000,- så stemmer det med 38 000,- i 76% stilling. Anonymkode: b48a2...524 Såppas forstår jeg og, men derfor jeg da lurer på om antall vakter/timer på 6 uker tilsvarer 76 prosent arbeidsmengde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Del Skrevet 28. april Hvor mange timer er N1 da? Hvis en nattevakt er 10 timer jobber du i snitt 27.5 timer i uka, som utgjør 77.5 prosent. Anonymkode: 8142a...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvor mange timer er N1 da? Hvis en nattevakt er 10 timer jobber du i snitt 27.5 timer i uka, som utgjør 77.5 prosent. Anonymkode: 8142a...9ea Dette ble feil ser jeg, jeg talte først 33 vakter, men du har 35. Våken eller hvilende? Anonymkode: 8142a...9ea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 28. april #8 Del Skrevet 28. april Guitarmeme skrev (18 minutter siden): Såppas forstår jeg og, men derfor jeg da lurer på om antall vakter/timer på 6 uker tilsvarer 76 prosent arbeidsmengde Skjønner ikke hva du mener. Lønna di samsvarer med 76 prosent stilling sier du, hvorfor tror du da - basert på lønn - at du jobber mer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guitarmeme Skrevet 28. april Forfatter #9 Del Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Dette ble feil ser jeg, jeg talte først 33 vakter, men du har 35. Våken eller hvilende? Anonymkode: 8142a...9ea Det er våken, 9 timer og 15 min vakter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guitarmeme Skrevet 28. april Forfatter #10 Del Skrevet 28. april NoaideBiehtar skrev (22 minutter siden): Skjønner ikke hva du mener. Lønna di samsvarer med 76 prosent stilling sier du, hvorfor tror du da - basert på lønn - at du jobber mer? Fordk det har vært ekstremt mye tull med lønningskontoret i kommunen, det er flere som har blitt lurt og jeg ble advart om og være ekstra obs. Hoved mistanken min kom at jeg jobber mer enn hva lønn tilsvarer da kolleger i nabo kommune som jobber 60% har 4 netter på, 6 av for så 3 netter på 6 av. Det er ikke mye som utgjør, jeg jeg jobber flere netter en dem. Vi har like mange timer i begge kommuner pr vakt. Jeg fikk og beskjed av leder at de 2 vaktene som er midt i friperiode er de 2 som gjør at jeg går fra 60 til 76 prosent, men hvorfor har jeg da flere vakter ekskludert de 2 i fri periode enn andre med 60 prosent når de mener min tilsvarer 60 uten de 2 ekstra vaktene? For og være sikker ønsker jeg og nøste opp i det selv da kommune aldri vil innrømme en eventuell feil. Jeg tør ikke og brase inne og påstå noe før jeg er sikker, derav spør jeg om hjelp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NoaideBiehtar Skrevet 28. april #11 Del Skrevet 28. april Guitarmeme skrev (1 time siden): Det er våken, 9 timer og 15 min vakter. Da stemmer det. 35 vakter = 323.75 timer på 12 uker. Det er i snitt 27 timer i uka, som utgjør 76 prosent av en 35.5 timers uke (27/35.5 fordi 35.5 time er 100 prosent i turnus). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå