AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Jeg prøver igjen da forrige innlegg ble stengt ned. Jeg kjører kortversjonen denne gangen, og lurer på om noen har blitt henvist til dps døgn enten fra akutt team hos dps eller fra fastlege, og hvor lang tid tok det før du fikk respons eller svar? Anonymkode: 407a3...820
AnonymBruker Skrevet 29. april #2 Skrevet 29. april Hei. Jeg har blitt henvist til døgn både fra fastlege og fra behandler eksternt. For min del har jeg fått plass ganske kort tid etterpå, i alle fall nå de siste årene. Har kommet inn alt fra noen dager til maks et par uker etterpå. Det har alltid vært ganske akutte ting, og jeg har ikke ønsket å komme til akuttavdeling. Jeg er kjent i systemet fra før, mulig det har påvirket. Det kommer jo også helt an på hvor stort trykk det er på avdelingen når henvisingen kommer, om det er fullt og ventelister eller ikke. Så man kan ha både flaks og uflaks, men man blir jo prioritert etter alvorlighetsgrad og hvor akutt ting er. Har for øvrig stort sett fått veldig god hjelp der jeg har vært! Anonymkode: 629d1...74e
AnonymBruker Skrevet 30. april #3 Skrevet 30. april Jeg ble henvist fra Akutt-teamet. Jeg husker ikke hvor lang tid det tok, men det var snakk om 1-2 dager før jeg fikk plass. Jeg husker også a psykologen på akutt-teamet sa "det ble raskt ledig plass for deg". Så regner med at hvor raskt man får plass vil avhenge av hvor mange pasienter de har. Om du går til akutt-teamet så burde du nok ta disse spørsmålene med dem. For de er nok i kommunikasjon med døgn og får tilbakemelding på køen der. De jeg gikk på akutt-teamet så fikk jeg mobil-nummeret til psykologen. Så om du må vente en uke til neste time så går det sikkert an å sende dem en melding og spørre om de vet noe om når du får plass. Sender deg klem. Anonymkode: 34cef...be4
AnonymBruker Skrevet 30. april #4 Skrevet 30. april For dere som har fått en eller flere innleggelser på dps, hvor lenge er det vanlig å være innlagt før man blir kastet hjem igjen? Anonymkode: b0b9f...5b8
AnonymBruker Skrevet 30. april #5 Skrevet 30. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): For dere som har fått en eller flere innleggelser på dps, hvor lenge er det vanlig å være innlagt før man blir kastet hjem igjen? Anonymkode: b0b9f...5b8 Jeg var der en uke. Men ble kjent med pasienter som hadde vært innlagt mange nok ganger og lenge nok til at hun kunne rangere de ulike døgn-plassene i Norge. Jeg vil ikke si at jeg ble "kastet hjem" heller. Jeg følte jeg hadde vært der lenge nok da jeg dro hjem. Jeg vurderte å dra hjem tidligere, for det føltes ikke som rett sted for meg. Anonymkode: 34cef...be4
AnonymBruker Skrevet 1. mai #6 Skrevet 1. mai Forstår godt følelsen av å bli "kastet hjem". De har jo dessverre ofte stort press på seg til å få pasienter hjem raskt slik at andre kan få plass. Og oppholdet skal jo være til nytte og gi pasienten noe. Det er jo ikke er sted man skal bo og leve. Viktig at man faktisk bruker plassen og tiden der godt for å bli bedre. Vært innlagt mange ganger, fra 2 til 5-6 uker kanskje. Anonymkode: 629d1...74e
AnonymBruker Skrevet 1. mai #7 Skrevet 1. mai AnonymBruker skrev (7 timer siden): For dere som har fått en eller flere innleggelser på dps, hvor lenge er det vanlig å være innlagt før man blir kastet hjem igjen? Anonymkode: b0b9f...5b8 Har aldri vært innlagt kortere enn fire uker. Det lengste 6 mnd på DPS. Anonymkode: 9d97b...3ac
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå