Gå til innhold

Gastroparese og POTS

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Har nylig fått påvist både POTS og gastroparese, hvor jeg ikke vet årsak til noen av disse "diagnosene." I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med enten POTS eller gastroparese (forsinket ventrikkeltømming), og som ønsker å dele hvordan dere klarer dere i hverdagen? Ønsker så gjerne at disse skal kunne kureres, men leser at gastroparese er en kronisk, livslang sykdom. Samtidig er det lite forskning på dette feltet, og jeg har et håp om at det kan kureres dersom årsaken f.eks. er langvarig stress og at nervesystemet er kommet i ubalanse - noe som er mulig å reversere. 

Anonymkode: a0cc8...abd

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei! Har nylig fått påvist både POTS og gastroparese, hvor jeg ikke vet årsak til noen av disse "diagnosene." I den forbindelse lurer jeg på om det er noen som har noen erfaringer med enten POTS eller gastroparese (forsinket ventrikkeltømming), og som ønsker å dele hvordan dere klarer dere i hverdagen? Ønsker så gjerne at disse skal kunne kureres, men leser at gastroparese er en kronisk, livslang sykdom. Samtidig er det lite forskning på dette feltet, og jeg har et håp om at det kan kureres dersom årsaken f.eks. er langvarig stress og at nervesystemet er kommet i ubalanse - noe som er mulig å reversere. 

Anonymkode: a0cc8...abd

Jeg har ME, POTs og mistenker selv gastroparese (ikke utført tømmetesten) , men blitt «diagnostisert» med IBS og funksjonell dyspepsi i steden Jeg har blitt bedre med tiden, ikke bra men det er mye mer levelig nå. En kombo av betablokker, div støtte tilskudd til nervesystemet, Høydose B12 +tilskudd av kofaktorene. Stressreduksjon ala aktivitetsavpassning og holde lav puls og få restitusjon over lang tid (bruker aktivitetsklokke). Samt er i den alderen der jeg sliter med hormonell ubalanse så har hormontilskudd også hjulpet på å få litt fart på fordøyelsen. Ha ti tillegg til dårlig fungerende magesekk hatt alvorlig forstoppelse. Har forsøkt medisiner som kan hjelpe gastroparese men de har ikke fungert så bra. Det har vært ganske jæskelig med den fordøyelsen, har i perioder ikke klart å spise, hatt smerter og kvalme. Gått ned mange kilo. Men litt bedre nå har tom. hatt sultfølelse og romling i magen, det har vært mange år siden jeg hadde. 

Anonymkode: a35a7...468

AnonymBruker
Skrevet

Har POTS og FND. En funksjonell nevrolog er gull for POTS, i Vestfold er Kvantumklinikken (Haakon) fantastisk. Han har hjulpet meg mye med å gjøre mye bedre, og er fortsatt i behandling, går fremover hele tiden. 

Anonymkode: 4331a...7a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...