AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:29 #1 Del Skrevet mandag kl 16:29 Noen som har noen erfaring med dette? Reiser i en liten gruppe, hvorav en har marokkanske røtter. Vi kommer til å omgås hans krets og jeg er usikker på hva jeg kan forvente. Kjenner ikke denne personen godt (jeg er min manns +1 i dette tilfellet) så jeg tør ikke spørre heller. Vil ikke reise om det er sånn at jeg må dekke meg og denslags. Anonymkode: 0600f...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:32 #2 Del Skrevet mandag kl 16:32 Det er virkelig ikke noe problem. Et veldig vennlig og gjestfritt land. Anonymkode: 1c24c...ccb 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TLR Skrevet mandag kl 16:35 #3 Del Skrevet mandag kl 16:35 Ikke noe problem. De er åpne 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Båtsjåfør Skrevet mandag kl 16:36 #4 Del Skrevet mandag kl 16:36 Vil legge til det som skjedde med norsk kvinne i Marokko for noen år tilbake. Drapet på norsk kvinne. https://www.nrk.no/emne/norsk-og-dansk-kvinne-drept-i-marokko-1.14346390 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:38 #5 Del Skrevet mandag kl 16:38 Båtsjåfør skrev (1 minutt siden): Vil legge til det som skjedde med norsk kvinne i Marokko for noen år tilbake. Drapet på norsk kvinne. https://www.nrk.no/emne/norsk-og-dansk-kvinne-drept-i-marokko-1.14346390 Da foreslår jeg at du flytter fra Norge - tenk på hva som skjedde på Utøya. Anonymkode: 1c24c...ccb 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:43 #6 Del Skrevet mandag kl 16:43 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Da foreslår jeg at du flytter fra Norge - tenk på hva som skjedde på Utøya. Anonymkode: 1c24c...ccb Terror i et muslimsk land er en langt større risiko. Slutt å dra fram den enslige Utøya-terroren hver gang. Anonymkode: e11e8...a09 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
enkefru Skrevet mandag kl 16:48 #7 Del Skrevet mandag kl 16:48 (endret) Var en tråd om Marokko for litt siden… kan lese litt der og….? + flere tråder finner du ved å bruke søkefunksjonen Endret mandag kl 16:49 av enkefru Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:48 #8 Del Skrevet mandag kl 16:48 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Noen som har noen erfaring med dette? Reiser i en liten gruppe, hvorav en har marokkanske røtter. Vi kommer til å omgås hans krets og jeg er usikker på hva jeg kan forvente. Kjenner ikke denne personen godt (jeg er min manns +1 i dette tilfellet) så jeg tør ikke spørre heller. Vil ikke reise om det er sånn at jeg må dekke meg og denslags. Anonymkode: 0600f...210 «Kvinners sikkerhet: Selv om Marokko er mer «vestlig» enn mange andre muslimske land, bruker kvinnene klær som dekker store deler av kroppen. Utenfor turistområdene rådes kvinner til å dekke knær og skuldre for å unngå uønsket oppmerksomhet.» https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/reiseinformasjon/velg-land/reiseinfo_marokko/id2424344/?expand=factbox2857995 Anonymkode: 827f3...73c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:48 #9 Del Skrevet mandag kl 16:48 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Terror i et muslimsk land er en langt større risiko. Slutt å dra fram den enslige Utøya-terroren hver gang. Anonymkode: e11e8...a09 Jeg svarte på et innlegg som kun viste til en hendelse, ikke generelt sikkerhetsnivå i landet. Marokko regnes som trygt. Jeg er likevel (som blond kvinne) litt mer forsiktig der, enn for eksempel Jordan, eller Emiratene, der jeg føler meg helt trygg og ivaretatt. Anonymkode: 1c24c...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:49 #10 Del Skrevet mandag kl 16:49 enkefru skrev (Akkurat nå): Var en tråd om Marokko for litt siden… kan lese litt der og….? + flere tråder finner du ved å bruke søkefunksjonen Ja, er en av gjengangerne for de som vil provosere litt her inne. Spille på hat mot muslimer. Anonymkode: 1c24c...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:53 #11 Del Skrevet mandag kl 16:53 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ja, er en av gjengangerne for de som vil provosere litt her inne. Spille på hat mot muslimer. Anonymkode: 1c24c...ccb Det er ikke hat å påpeke det faktum at for eksempel kvinner og ikke minst homofile er mindre verdt i de fleste muslimske land, og at man må ta hensyn til dette som reisende. Anonymkode: e11e8...a09 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:54 #12 Del Skrevet mandag kl 16:54 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke hat å påpeke det faktum at for eksempel kvinner og ikke minst homofile er mindre verdt i de fleste muslimske land, og at man må ta hensyn til dette som reisende. Anonymkode: e11e8...a09 Slik er det dessverre i Norge også. Mye hat. Anonymkode: 1c24c...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:55 #13 Del Skrevet mandag kl 16:55 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Slik er det dessverre i Norge også. Mye hat. Anonymkode: 1c24c...ccb At du gidder... Anonymkode: e11e8...a09 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:57 #14 Del Skrevet mandag kl 16:57 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Terror i et muslimsk land er en langt større risiko. Slutt å dra fram den enslige Utøya-terroren hver gang. Anonymkode: e11e8...a09 Marokko har 18 millioner besøkende hvert år. De 10 siste årene har de altså hatt 180 millioner besøkende. 2 har dødd. Tragisk ja, men det er mer terror i Oslo enn Marokko. Sjansen for å dø i terror i Marokko er altså 1:90 millioner. Anonymkode: e9e6e...72d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:59 #15 Del Skrevet mandag kl 16:59 Frister lite å bli halshogd i Marokko. Anonymkode: 02618...a8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 16:59 #16 Del Skrevet mandag kl 16:59 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Marokko har 18 millioner besøkende hvert år. De 10 siste årene har de altså hatt 180 millioner besøkende. 2 har dødd. Tragisk ja, men det er mer terror i Oslo enn Marokko. Sjansen for å dø i terror i Marokko er altså 1:90 millioner. Anonymkode: e9e6e...72d Jeg snakket generelt om muslimske land, men greit, Marokko er ok i så måte så lenge man ikke beveger seg utenfor allfarvei. Men vis gjerne til statistikk for det du hevder. Anonymkode: e11e8...a09 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #17 Del Skrevet mandag kl 17:00 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): At du gidder... Anonymkode: e11e8...a09 Takk for at du illustrerer poenget mitt. Anonymkode: 1c24c...ccb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:00 #18 Del Skrevet mandag kl 17:00 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Marokko har 18 millioner besøkende hvert år. De 10 siste årene har de altså hatt 180 millioner besøkende. 2 har dødd. Tragisk ja, men det er mer terror i Oslo enn Marokko. Sjansen for å dø i terror i Marokko er altså 1:90 millioner. Anonymkode: e9e6e...72d 2? Det skjedde igjen senest i fjor. Anonymkode: 071ba...0fe 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:06 #19 Del Skrevet mandag kl 17:06 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): 2? Det skjedde igjen senest i fjor. Anonymkode: 071ba...0fe 2022 - ett drap. Psykisk ustabil mann, tilfeldig angrep. 2018 - drapene på de to kvinnene som er omtalt tidligere i tråden. Og der har du statistikken for turister de siste 10 årene. Og det med 15,9 millioner besøkende i året. Anonymkode: 1c24c...ccb 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet mandag kl 17:21 #20 Del Skrevet mandag kl 17:21 Takk for svar alle sammen. Ingen har enda delt egne erfaringer, som er det jeg er ute etter. Vi skal ikke til et turistområde og jeg vet at de vi skal møte der nede dekker til hele kroppen. Jeg er derfor usikker på hvordan det vil bli mottatt at jeg går med shorts og singlet. Anonymkode: 0600f...210 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå