Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg og kjæresten bor 1 time unna hverandre. Han er veldig glad i å game, noe som bekymret meg i starten fordi jeg orker ikke en som skal prioritere gaming over meg. Vi snakket om det helt i starten av forholdet og han betrygget meg veldig og lovte at gaming kom selvfølgelig aldri til å komme over å tilbringe tid med meg på noe som helst slags måte. Det ble bare om jeg jobbet kveld for eksempel og han ikke hadde noe bedre å finne på (når vi en gang flytter sammen). 

I det siste har det skjedd noen ganger at når jeg kommer til han så sitter han midt i et game. Jeg sender alltid melding når jeg kjører hjemmefra så da vet han at jeg er der om ganske nøyaktig en time. Det han spiller tar ca en 30-40 min per runde og kan ikke pauses eller avsluttes (uten konsekvenser for spillet så det gjør han aldri). Men når jeg kommer har han gjerne startet et nytt spill for kanskje 15 min siden, som han må spille ferdig. Så da sitter jeg bare der og ser på han spille (som jeg ikke forstår noe som helst av) eller skrur på tv´n og ser på noe til han er ferdig.

Vi får ikke sett hverandre så alt for ofte så jeg gleder meg alltid til å se han og vil bare gi han en stor klem og et kyss når jeg kommer, og bare ha det hyggelig. Men når han gamer mens jeg kommer, så bare løper han ned trappen for å låse opp døren til meg og løper opp igjen før jeg en gang rekker å komme innenfor døren omtrent. Og så er han «låst» til pc´n en 20 minutters tid mens jeg lurer på hvorfor i alle dager jeg stresset for å komme meg av gårde for å se han så tidlig som mulig… Kjenner det dreper hele humøret mitt når jeg sitter en time i bilen og bare gleder meg til å se han og gi han en stor og god klem, men så blir jeg i stedet møtt av en som ikke har tid til å se på meg en gang de neste 20 minuttene fordi han må spille ferdig…

Overreagerer jeg veldig eller har jeg grunn til å føle meg litt skuffet?

Anonymkode: 18fe6...2ae

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dump ham! Dette hadde jeg aldri orket. Dere er ikke samboere engang og han foretrekker likevel skjermen. 

Anonymkode: 2e2fc...c9a

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

På en måte overreagerer du, samtidig skjønner jeg deg veldig, veldig godt. Hvor gammel er han?

Anonymkode: 97a67...42e

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

På en måte overreagerer du, samtidig skjønner jeg deg veldig, veldig godt. Hvor gammel er han?

Anonymkode: 97a67...42e

Vi er begge 28 år

ts

AnonymBruker
Skrevet

Tenker du kan stole på magefølelsen din. 

Anonymkode: 80198...015

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

og dette er i starten....blir ikke bedre etterhvert så tenk gooooodt etter om du vil gå for en gamer

• Liker 10
  • Nyttig 5
Skrevet

Han burde ikke starte et nytt spill når han vet at du er på tur til han. Det er respektløst. 

• Liker 4
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Merkelig opplegg. Han vet jo hvor lang tid du tar så da kan han ikke begynne et nytt spill kort før.

Hadde vært frekt mot venner, også. 

Anonymkode: fc90d...4dd

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Nei, det er dumt å gå inn i et game rett før han vet at du skal komme bort 😒

Syns dog andre her overreagerer...

Endret av Disney Adult
AnonymBruker
Skrevet

Tenker du må sette deg ned å tenke på om dette er noe du vil forholde deg til resten av livet potensielt. Gjennom hverdagen, travlere dager, svangerskap, barn, osv. 

Han viser tydelig nå allerede tidlig at dette er den han er og dette er hans prioritering. 

Kan du leve med dette og være lykkelig i forholdet? Fortsett det.

Vil du ikke leve med dette derimot og syns det er et problem , da avslutter du dette før det blir mer seriøst og desto større frustrasjon for din del. Da er dere rett og slett ikke kompatible og dere kan begge finne noen andre som dere vil passe bedre sammen med. 

Jeg vet personlig at dette hadde vært en såpass stor dealbreaker at jeg hadde gått videre og funnet meg en annen kjæreste som passet bedre for meg. Gaming som er altoppslukende allerede tidlig i forholdet blir ikke bedre for dere senere. Tvert om. 

Og en personlig erfaring fra meg til deg: jeg var sammen med en mann som ønsket forskjellige ting i livet enn meg. Han var snill og god, men vi var rett og slett altfor forskjellige mennesker. Vi så det tidlig, men siden vi var glad i hverandre så dro vi ut det uunngåelige og hadde mye frustrasjon og krangler om både nåtid og fremtid basert på våre forskjellige interesser. Det ble til slutt ferdig omsider. 

Etter et par år ble han sammen med en venninne av meg. Jeg var opptatt med å leve livet og drive med alt det jeg interesserte meg om. Etterhvert når det passet seg fant jeg ny kjæreste som passet meg bedre. Min ex og venninne passet mye bedre sammen enn jeg og han hadde gjort, de giftet seg etterhvert og er fremdeles lykkelig gift. De hadde et flott bryllup! Som jeg fikk delta i siden jeg var venninne. De er lykkelig sammen og jeg og min mann er lykkelig sammen idag, og alt ble til det beste for alle. Hadde jeg og exen fortsatt å tviholde på hverandre selv om vi ikke passet sammen kunne vi begge vært i et svært ulykkelig forhold idag fremdeles. Eller bitre fiender i et altfor sent brudd, kanskje med barn involvert. 

Anonymkode: a9422...1be

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Overreagerer jeg veldig eller har jeg grunn til å føle meg litt skuffet?

Rett å føle seg skuffet om han har lovet at dette ikke er et problem. 

Det er leit å høre at gleden din til å endelig være med din kjæreste blir møtt med mentalt fraværende tilstand fordi en runde i ett spill er mer viktig enn den umiddelbare gleden av å se kjæresten sin - spesielt når han vet nøyaktig når du ankommer og dette er mønsteret som gjentar seg hver gang.

Personlig har jeg vært han kjæresten en gang i tiden; som tøyer strikken og forholdet med unnskyldninger og undergraver betydningen og den skuffede opplevelsen - bare på grunn av en runde i ett dataspill.

Mitt råd til deg, og dere, er at du får fritt uttrykke hvorfor dette er skuffende for deg, og blir møtt med lyttende øre og hjerte, og det er egentlig litt opp til han hva han vil gjøre videre. Å bli ferdig med runden sin i dataspill er virkelig ikke så viktig.

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Tror jeg kunne funnet på å være så barnslig at jeg hadde gått uten å si et ord, så fikk han evt tatt kontakt når han følte han hadde tid.

Anonymkode: a1541...c15

• Liker 6
  • Nyttig 7
Skrevet

Jeg er vanligvis rimelig laidback, men jeg hadde nok også kjent litt på denne, rett og slett fordi det er så lett å unngå. Han kan spille ferdig en runde, sjekke klokka og lett se om han rekker en til før du kommer eller ikke, og droppe det om ikke.

I hans hode er det sikkert «bare 20 min.», han tenker kanskje ikke over at det ikke er en særlig hyggelig velkomst, at det går fint med en klem etterpå. Om han ikke klarer å forstå din side passer dere kanskje ikke så godt sammen, for dette er jo tiden man vil vise seg fra sin beste side, det blir neppe bedre.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Litt godt å se at det ikke er bare meg som reagerer. Sist gang jeg skulle til han skulle jeg komme etter at jeg hadde vært på badeland med en venninne og hennes sønn. Så han visste jeg skulle komme, men ikke nøyaktig når. Så jeg sendte melding når jeg kjørte derfra (er like ved der jeg bor så tok også en time derfra). Utrykte litt misnøye da jeg kom og han satt der å gamet, og da var unnskyldningen at jeg hadde sendt melding rett etter han startet et game også glemte han å sjekke tlf når han var ferdig med den runden så han startet en ny uten å tenke seg om og så ikke meldingen før etter han hadde startet den. Synes det var en dårlig unnskyldning, han burde sjekket tlf før han startet en ny runde når han vet at jeg kan komme når som helst…

ts

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dette er starten på forholdet hvor man oppfører seg eksemplarisk i forhold til å prioritere hverandre og vise seg fra sin beste side. Det blir ikke bedre med tiden, tror jeg. 

Anonymkode: 4f961...535

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt godt å se at det ikke er bare meg som reagerer. Sist gang jeg skulle til han skulle jeg komme etter at jeg hadde vært på badeland med en venninne og hennes sønn. Så han visste jeg skulle komme, men ikke nøyaktig når. Så jeg sendte melding når jeg kjørte derfra (er like ved der jeg bor så tok også en time derfra). Utrykte litt misnøye da jeg kom og han satt der å gamet, og da var unnskyldningen at jeg hadde sendt melding rett etter han startet et game også glemte han å sjekke tlf når han var ferdig med den runden så han startet en ny uten å tenke seg om og så ikke meldingen før etter han hadde startet den. Synes det var en dårlig unnskyldning, han burde sjekket tlf før han startet en ny runde når han vet at jeg kan komme når som helst…

ts

Han høres ut som sønnen min på 15 år som elsker å game. Det er alltid bare en runde til og det tar «bare» 20 minutter. Skulle tro du var sammen med en tenåring. 

Anonymkode: a829e...f22

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er verken respektløst eller ikke. Det er bare at dere har ulike forventninger. Hadde jeg vært deg hadde jeg vært tydelig om at jeg trenger å bli møtt med entusiasme og glede for å føle meg ønsket og verdsatt. Og spurt hva som måtte til for at han skulle møte meg på den måten. Så tatt det derfra. En mann som elsker deg vil ofte gjøre sitt for å møte deg på behovene dine, om de er rimelige. 

Anonymkode: 027c0...92a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Tror jeg kunne funnet på å være så barnslig at jeg hadde gått uten å si et ord, så fikk han evt tatt kontakt når han følte han hadde tid.

Anonymkode: a1541...c15

Akkurat det jeg tenkte å foreslå også. List deg ut og kom aldri igjen. 

Anonymkode: be592...55b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Idiotisk og respektløst av han å game når du skal komme ja. Men tenk deg fremtiden. Skal han bare spille ferdig runden da også? Når dere bor sammen feks?

Anonymkode: 79945...baf

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg virker han umoden og egoistisk. Du liker ikke å sitte 20 minutter og vente på han, og han liker ikke å sitte 20 minutter uten gaming og vente på deg før du kommer. Voksne folk forstår at du er gjest, og da kan han heller bruke den ventetiden på å lage til noe snacks, eller finne frem en romantisk film. Vise at han setter pris på deg og at han gleder seg til du kommer.

Håper han holder seg unna gaming resten av besøket ihvertfall 😕

Jeg hadde nok sett tv mens jeg ventet, og ikke giddet å avslutte midt i en episode slik at han måtte lide seg igjennom chickflicks som straff :D

Anonymkode: 5d7e9...149

• Liker 5
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...