Gå til innhold

Hormonspiral - smerter

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Har prøvd hormonspiral tidligere men orket ikke lenger pga kramper i underlivet i flere mnd.  Tok ultralyd for å se at den lå riktig. Noen som har erfaringer med at de krampene faktisk gikk over og at det er verdt å komme seg igjennom? 

Evnt at mindre spiral ikke ga disse smertene. Har kun prøvd mirena

Anonymkode: 66b77...2d9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her så endte det med store smerter, intens kløe uten at det bar sopp eller noe, pluss det hovnet opp. Fikk fjernet alt av plagger ble borte.

Har ikke turt å prøve igjen, selv om legen på sykehuset mener jeg må prøve det for å se om smerter i forbindelse med mensen osv blir borte

Anonymkode: 1d8d0...422

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her så endte det med store smerter, intens kløe uten at det bar sopp eller noe, pluss det hovnet opp. Fikk fjernet alt av plagger ble borte.

Har ikke turt å prøve igjen, selv om legen på sykehuset mener jeg må prøve det for å se om smerter i forbindelse med mensen osv blir borte

Dumt det skal være så vanskelig å finne noe som funker. Var det mirena du prøvde? Med en sånn reaksjon skjønner jeg godt det ikke frister å prøve igjen! 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde kyleena, som kanskje er den minste? Kan egentlig ikke anbefale hormonspiral utifra egen erfaring. Jeg fikk vonde strålinger langt nedover lårene, og virkelig ekkel og seig mens når det først var noe der. Alltid murring. Dritthumør og virkelig null sexlyst. Følte ikke at det var verdt det.

Anonymkode: 8fdb3...06b

Skrevet

Har Kyleena og har fortsatt, to år etter, noe kramper men de er levelige. Er som menssmerter men de er myyye mildere enn menssmertene jeg har uten spiralen. Er alt i alt verdt det for min del, mindre smerter enn å ha mensen på ppiller, og mindre påvirket av hormoner enn andre prevensjonsmidler. Føler ikke jeg har noe andre alternativer lengre. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dumt det skal være så vanskelig å finne noe som funker. Var det mirena du prøvde? Med en sånn reaksjon skjønner jeg godt det ikke frister å prøve igjen! 

Prøvde 2 forskjellige og da etter andre type sa jeg nei. Sa da går jeg heler med store smerter,  store blødninger osv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...