AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Er det verdt å selge bøker på finn? Er folk interessert i å kjøpe sånt? Hvordan burde jeg gjøre det, per bok eller 3 for en sum? gi bud? hvilken pris burde jeg legge meg på per bok, 50 kr? Er populære litt nyere bøker (utgitt ca 2020 - 2025). Retter mot unge voksne. Typisk tik tok virale bøker på engelsk. Er de unge voksne på finn å kjøper bøker? De er alle i god stand, lest en gang også lagt vekk. Hva annet kan jeg gjøre med bøkene? Noen steder som tar imot? Gi dem til hjelpeorganisasjoner til jul som de kan gi videre i julegaver? Tar de imot brukt og gir videre egentlig? Det flyter over av bøker jeg ikke vil lese en gang til!! Anonymkode: 6afa3...974
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Setter de i bokhyllen og gir vekk her og der. Anonymkode: a4751...191 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Jeg har brukt å gi bort bøker på Finn. Typisk pocketbøker som man leser på ferie (engelsk krim og lignende). Lager bare en pakke på fem bøker og skriver gis bort mot henting. Kunne kanskje prøvd å få 100-150 kr for de eller noe (20-30 kr per bok), men har ikke giddet. Alternativet er jo å hive de i søpla. Anonymkode: 06ca1...969
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Gå over til lesebrett 🙂. Jeg leser et par bøker i uka, og har mange hundre på mitt PocketBook lesebrett. Det er billigere å kjøpe e-bøker enn papirbøker også 🙂. Hender ofte at jeg søker opp en gammel bok på lesebrettet, og leser på nytt. Det ble rett og slett for mange bøker her i huset. Bokhyller i 4 rom. Trodde jeg var avhengig av papirbøker, og ikke ville like lesebrett, men der tok jeg helt feil. Anonymkode: 04f2f...10b 3
Million Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april (endret) Min erfaring er at folk ikke kjøper brukte bøker. Jeg har forsøkt. Det gikk ikke noen av gangene, annonsen forblir ubesvart. Folk er ikke interessert i å betale for brukte bøker. Jeg hadde hage der jeg bodde før, og da samlet jeg på en del hagebøker, rosebøker, plantebøker, stell og pleie av hagen osv. Disse ble stående i bokhylla og ta opp masse plass etter at jeg skilte meg og flyttet i blokk, og ikke har utsikter til å få hage igjen. Så jeg prøvde å selge de. Satte en veldig rimelig pris. Ingen interesserte. Til slutt ville jeg bare bli kvitt de, og gjorde om annonsen til GIS BORT. Det var en som meldte seg da, en skikkelig raring av en nerd som kom anstigende her med ryggsekk og hentet hele haugen. Det var en stor ryggsekk og han fikk akkurat plass til alle sammen, og så gikk han uten ett ord. Selv å gi bort bøker gratis ga altså en lunken mottagelse, selv om dette var bøker innenfor en bestemt sjanger, så er det jo tusenvis som har hage og det burde vært noe bedre respons. Andre bøker jeg har annonsert, har jeg gått rett på gis bort, men folk gidder ikke hente det en gang. Så de har gått i søpla. Paperbacks går i containeren for papp-papir i borettslaget. Innbundne bøker må man enten rive av permene og kaste de i restavfallet mens papirsidene går i papp-papir sorteringen, eller kaste hele i restavfallet. Synd at det er så dårlig marked for brukte bøker! Endret 28. april av Million
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det verdt å selge bøker på finn? Er folk interessert i å kjøpe sånt? Hvordan burde jeg gjøre det, per bok eller 3 for en sum? gi bud? hvilken pris burde jeg legge meg på per bok, 50 kr? Er populære litt nyere bøker (utgitt ca 2020 - 2025). Retter mot unge voksne. Typisk tik tok virale bøker på engelsk. Er de unge voksne på finn å kjøper bøker? De er alle i god stand, lest en gang også lagt vekk. Hva annet kan jeg gjøre med bøkene? Noen steder som tar imot? Gi dem til hjelpeorganisasjoner til jul som de kan gi videre i julegaver? Tar de imot brukt og gir videre egentlig? Det flyter over av bøker jeg ikke vil lese en gang til!! Anonymkode: 6afa3...974 Kjøper om trent ingen bøker. Leser mye men leser elektronisk, for å unngå å tømme bankkontoen på bok kjøp og å fylle hele huset med bøker. På den måten unngår vi og ditt problem, og vi sparer jorden for massivt bruk av papir. Noe å tenke på for flere? Bibliotekene er også et fint sted å låne bøker fra. Anonymkode: afe42...722
SPOCA Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april Beholder dem. Kunne ikke falt meg inn å selge, gi bort eller kaste bøker. Både mannen og jeg liker å liker å lese bøker på nytt. 3
Sola de Skrevet 28. april #9 Skrevet 28. april Jeg forsøkte å kvitte meg med bøker. Både annonse på finn og på facebook, med titler. Skulle gi dem vekk. Null respons. Alt gikk i søppelet.
c_buk Skrevet 28. april #10 Skrevet 28. april Om det er bøker av interesse fungerer Bookis fint. Jeg kjøper en del brukt der og kjenner flere som gjør det. Finn kjenner jeg ikke til om blir brukt så mye til bøker. Bookis fungerer veldig bra om man selger mange bøker, for det er ganske behagelig for kjøper å kunne kjøpe mange fra samme selger. Når jeg har solgt har jeg lagt meg på mellom 20 og 50 kroner. Økonomien i salget er ikke det viktigste, men jeg blir glad om bøkene kan bli brukt fremfor å bli lastet. Jeg tar vare på bøkene som betyr litt ekstra for meg, men skulle jeg beholdt alle fysiske bøker jeg leser hadde jeg trengt langt mer plass enn jeg har dedikert til bøker. 3
Hanne67 Skrevet 28. april #11 Skrevet 28. april Jeg har de i bokhylla, for kan leses flere ganger. Har også noen hobbybøker o.l. som fungerer som oppslagsverk. Jeg har kjøpt bøker på Finn, for det er jo noen man vil ha som ikke selges lenger. Jeg liker bl.a. Bjørg Thorhallsdottir og Jørn Lier Horst, og har kjøpt flere av de brukt. Bookis er et nettsted hvor folk kan selge brukte bøker. 1
gulsol Skrevet 28. april #13 Skrevet 28. april Rundtomkring i landet har vi gamle telefonkiosker gjort om til gi-ta-biblioteker. Har jeg noen å gi bort leverer jeg dem dit. 4
Aragon Skrevet 28. april #14 Skrevet 28. april Vi gir bort til en gjenbruksbutikk , bytter i en bytte hylle i boligfeltet og bytter litt med venner. Vi har likevel en del bøker av eldre dato, arvet fra foreldre og beste foreldre . De synes jeg er så koselige. Kjøper lite nytt , låner mye på bibliotek, og kjøper på gjenbruksbutikk så det er ikke mye som er noe å selge for vår del.
Daria Skrevet 28. april #15 Skrevet 28. april De jeg ikke vil beholde (ikke har plass til...) setter jeg som regel ut i en av lesekioskene i nabolaget eller gir til Fretex. Som en som også kjøper en del bøker ville jeg aldri tenkt på å kjøpe dem på finn - bruktbøker kjøper jeg stort sett spontant i fysisk butikk, og de gangene jeg er på jakt etter noe konkret bruker jeg heller nett-antikvariat.
AnonymBruker Skrevet 28. april #16 Skrevet 28. april Leser ca to bøker i uka. Jeg orker ikke ha så mange ting så jeg bruker utelukkende biblioteket. Anonymkode: b7aa7...1b5
Virrevirrevapp Skrevet 28. april #17 Skrevet 28. april Million skrev (1 time siden): ....Selv å gi bort bøker gratis ga altså en lunken mottagelse, selv om dette var bøker innenfor en bestemt sjanger, så er det jo tusenvis som har hage og det burde vært noe bedre respons. Akkurat sånne bøker er nok gammeldags nå som folk får hagetips fra Instagram og Tiktok. 1
Virrevirrevapp Skrevet 28. april #18 Skrevet 28. april Jeg gir vekk til Fretex eller bruktmarked. Har kjøpt selv brukte bøker på Finn.no og i bruktbutikker
solsolsol Skrevet 28. april #19 Skrevet 28. april Jeg kjøper mye brukte bøker, både på finn og bookis. Foretrekker virkelig finn. Er mye ekstra gebyrer på bookis, så boka må være veeeeldig billig for at jeg skal gidde. Men om du bare leser bøker en gang er det kanskje bedre å låne på biblioteket enn å kjøpe?
Million Skrevet 28. april #20 Skrevet 28. april Virrevirrevapp skrev (1 time siden): Akkurat sånne bøker er nok gammeldags nå som folk får hagetips fra Instagram og Tiktok. Skjønner det. Det er vel en 6-7 år siden jeg ga dem bort nå. Men det må da være flere som jeg som syns det er hyggelig og koselig å sitte og bla i en bok med papirsider og lese og se bilder? Ikke alt på skjerm? Jaja. Kan hende jeg er litt gammeldags. Men er vanskelig å tro at jeg er alene om å like bøker i papirform. De selges jo ennå 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå