AnonymBruker Skrevet 28. april #1 Skrevet 28. april Jeg har bmi på 40 og er bekymret for om de får sett orntelig på ultralyd. Jeg lurer også på om noen andre har erfaringer og hvordan det gikk hos jordmor når de skulle ta mål? Jeg har to barn fra før men jeg var ikke så stor da. Dette var ikke en planlagt graviditet så dette bekymrer meg veldig for denne graviditeten pga vekten min. Anonymkode: 808ee...950
AnonymBruker Skrevet 28. april #2 Skrevet 28. april Jordmor tok symfysemåm bare fordi hun måtte. ultralyd har aldri vært noe problem. Jeg har to svangerskap bak meg og bmi på 40. Har heller ikke hatt noen plager grunnet vekt. Anonymkode: 0ba7e...94c
AnonymBruker Skrevet 28. april #3 Skrevet 28. april Ultralyd ser jo "gjennom" fettet så det går nok fint sf-mål er jo også et mål av livmoren, ikke magen i seg selv - så jordmor har nok sine metoder for å definere hvor livmor er. Jeg har feks ikke hatt nevneverdig mage i noen av svangerskapene fordi jeg er skrekkelig høy og bærer mot ryggen, men har hatt høye SF-mål begge gangene likevel. Så str på magen har ikke så mye å si for dette målet er min erfaring De handler som sagt om str på livmor. Anonymkode: dffa3...398 2
AnonymBruker Skrevet 28. april #4 Skrevet 28. april Hadde bmi på 35,9 da jeg ble gravid (40,2 ved termin). Ingen problem under ultralyd, hverken ordinær eller tidlig. Har ingen negative opplevelser. Ble også fulgt opp med ekstra kontroller på sykehuset uke 24, 36 og ved termin (standard prosedyre pga bmi). For meg opplevdes det bare som en trygghet, og veldig hyggelig å få se baby litt ekstra på ultralyd ☺️ Anonymkode: 66dfb...fad
AnonymBruker Skrevet 28. april #5 Skrevet 28. april Ultralyd ser igjennom, det sagt så sa jordmor at man får klarere og bedre bilder på slanke. Anonymkode: fe8e2...128
AnonymBruker Skrevet 28. april #6 Skrevet 28. april Tenker du heller burde bekymre deg for langsiktige konsekvenser for barnet. Ultralyd er det minste problemet her. Anonymkode: b31e2...5ea
AnonymBruker Skrevet 28. april #7 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Tenker du heller burde bekymre deg for langsiktige konsekvenser for barnet. Ultralyd er det minste problemet her. Anonymkode: b31e2...5ea Hvilke langsiktige konsekvenser for barnet? Jeg hadde en bmi på 37, barnet mitt er friskt og raskt, og det har hen vært hele livet. Til TS: ultralyd i uke 12 endte vi opp med å ta innvendig. Var ikke verre enn det. I uke 18 hjalp jeg jordmor litt med Å holde litt av magen oppe ved arret fra keisersnittet. Anonymkode: a5057...463
AnonymBruker Skrevet 28. april #8 Skrevet 28. april AnonymBruker skrev (53 minutter siden): ultralyd i uke 12 endte vi opp med å ta innvendig. Var ikke verre enn det. Jeg er normalvektig, men må også ta innvendig frem til uke 13-14. Har bakovervendt livmor. Så tror ikke det er så uvanlig, selv om det sikkert er større sjanse med høy bmi Anonymkode: 4dd3e...dbb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå